Domů     Zajímavosti
Návštěvy platformy X přispívají k negativním emocím
Zdroj: Freepik

Má pověst jedné z nejnavštěvovanějších sociálních sítí. S každým dalším přečteným příspěvkem však podle výzkumu vědců z Torontské univerzity naše psychika značně trpí.

Autoři studie, která byla publikována v časopise Communications Psychology zjistili, že přihlášení na sociální síť X (dříve známé jako Twitter) sice u některých uživatelů vedlo k většímu pocitu sounáležitosti, zároveň ale bylo spojené s prakticky okamžitým poklesem pozitivních emocí.

Od vzteku k nudě

Co naopak výrazně stouplo byly negativní emoce, a překvapivě také nuda. „Nenašli jsme vůbec žádné pozitivní účinky na duševní pohodu,“ okomentovala výsledky Victória Oldemburgo de Mellová, která se na studii podílela.

„I když některé z činností, které lidé dělali, jim dávaly pocit, že k sobě více patří, neprojevilo se to pak ve zvýšených pozitivních emocích,“ dodala.

Výsledek? Konzistentní!

V rámci odborné práce sledovali odborníci na území USA emoce 252 uživatelů sítě X, s cílem nalézt odpověď na otázku, jak na ně oblíbená platforma působí. Přestože účastníci studie byli demograficky různorodí, výsledná zjištění byla konzistentní bez ohledu na věk, etnickou příslušnost nebo jiné faktory.

Cesta k (ne)pohodě

Jedinci, kteří uvedli, že sociální síť využívají jako způsob, jak uniknout svým problémům, dosáhli nižšího skóre psychické pohody. Stačilo pár příspěvků, aby se cítili naštvanější a nešťastnější. Častější návštěvníci se také v průměru více nudili a byli osamělejší.

„Odpovídá to i mým zkušenostem. Sociální média otevírám, když jsem zrovna frustrovaná,“ vysvětluje závěry Oldemburgo de Mellová. „Když tam už jdu s tímhle postojem, je jasné, že důsledky budou horší, protože už mám nějaký problém,“ dodala.

V okamžiku, kdy byla cílem návštěvy sociální interakce, měli uživatelé tendenci nejen na jednotlivé příspěvky odpovídat, ale také navštěvovat vybrané profily.

Související články
Americká kosmická agentura NASA využije vodíkové vozidlo Toyota Lunar Cruiser pro svou nadcházejí pilotovanou misi na Měsíc. Šestikolové vozítko pro jízdu po povrchu umožní vědcům ještě detailnější průzkum zemské družice. Zapojení lunárního křižníku je jedním z hlavních bodů dohody o spolupráci, kterou NASA uzavřela s Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru JAXA. Projekt stavby lunárního křižníku […]
Někteří sociologové a psychologově tvrdí, že žijeme v éře postfaktické, tedy v době, kdy jsou fakta a racionalita upozaděny a prim hrají emoce. Že na tom něco je, ukazuje letmý pohled na sociální sítě, kde mnohdy vládne agresivita, často zabalená do potrhlých konspiračních teorií. Začátkem května oběhlo internet virální video, ve kterém šedesátiletý Peter Abbott […]
Výrok Billa Gatese zněl jasně. Výroba mléčných produktů má až příliš vysokou uhlíkovou stopu. Aby tuto skutečnost zvrátil, rozhodl se podpořit kalifornský start-up, jež hodlá klasické máslo nahradit umělým. Společnost Savor ze San Jose využívá k výrobě tuku podobného živočišnému termochemický proces, který by měl být levný a zároveň energeticky nenáročný. „Vycházeli z faktu, že […]
Co se stane, když si dva bratři vezmou dvě sestry a mají dvě děti? Normálně by děti byli bratranci, ale co když otcové jsou dvě identická dvojčata a matky také dvě identická dvojčata? Pak podle genetiky jsou vlastně sourozenci a ne bratranci. Vědci jsou dvojčaty fascinováni odjakživa. Už multižánrový vědec Francis Galton v roce 1875 […]
Žijeme v době plastové jako generace „plastic people“, v barevném, naleštěném a nerozbitném. Zatímco z kdysi zázračného produktu se stal veřejný nepřítel číslo jedna, dnes ho bereme na milost. Plasty ale nejsou zlo. „Špatnou reklamu plastům dělají obalové výrobky s krátkou dobou použitelnosti, ale především lidské chování, jak s nimi nakládáme…“ řekl nám ředitel Ústavu makromolekulární chemie […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz