Domů     Technika
Nový Peugeot 208: Světová premiéra začala v Česku
Jan Zelenka 29.11.2019
HyperFocal: 0

Ikonický prcek, vítr segmentu B (malých aut), na který dostanete glejt, že s ním nebude nuda, přijel v druhé generaci a včera vstoupil na světové trhy i s českými cenami. 

„Tohle auto budí vášně, řídit ho je slast,“ pronášel Marco Venturini, ředitel Peugeotu v Česku. Jsme v době, kdy už nejde mít z auta jen dobrý řidičský pocit, mluvit o výkonu, barvě. Roli začíná hrát čím dál víc ekologie a nová 208 je toho důkazem.

Vyrábět se bude v Trnavě a v Maroku a v obou závodech na nové modulární platformě CMP (Common Modular Platform). Jde o širokospektrou stavbu, na kterou dokážou položit jakýkoliv zdroj energie: Benzín, diesel nebo elektrický motor.

A právě u platformy cesta ekologie začíná, protože napomáhá snižovat emise CO2 nižší hmotností (o 30 kg méně než s použitím předchozí platformy PF1), lepší aerodynamikou (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu), menším valivým odporem (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav) nebo optimalizací hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop & Start).

Základem nového Peugeotu 208 bude kompletní řada spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové tříválce a Euro 6.d-temp pro čtyřválcové diesely. Zážehové jednotky PureTech s výkonem 100 a 130 koní jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku. To vznětové motory se spotřebou pod 5 litrů mají objem 1,5 l.

Třetí verzí v nabídce hned od uvedení vozu na trh bude 100% elektromobil e-208 s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu. V podlaze umístěné 350 kg vážící akumulátory mají kapacitu 50 kWh, na které jde ujet až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle).

Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Nová 208 se dostala do finálového ranku ankety Auto roku ČR i do finálové skupiny evropského auta roku. Ceny se pohybují od 300 000 Kč za nejslabší benzínový model až po 538 000 korun za GT Line. Ceny elektromobilů ještě známé nejsou.

Nový Peugeot 208 není inovativní jen svým designem, inovoval se také Peugeot i-Cockpit©. Vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D. Řada asistenčních systémů se rozrostla do úrovně obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.

Související články
Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) ukončil vývoj vozítka VIPER. Jeho úkolem mělo být pátrání po vodě či dalších zdrojích na Měsíci. Jako důvod uvedla rostoucí náklady, odkládání startu, ale také možné ohrožení dalších projektů Původně měl VIPER započít svou misi k Měsíci už na sklonku minulého roku. Nakonec však NASA požádala o odložení […]
Na dně moře u japonského pobřeží bylo objeveno gigantické naleziště klíčových prvků pro výrobu baterií do elektromobilů, ložisko niklu a kobaltu. První vrty u ostrova Minami-Torišima budou zahájeny příští rok. Využívání ložiska v průmyslovém měřítku má být zahájeno v roce 2026. Podle nadace The Nippon Foundation, která v posledních měsících zkoumala mořské dno u ostrova […]
Filmový průmysl se neustále vyvíjí a nové technologie mu umožňují vytvářet stále realističtější a poutavější zážitky pro diváky. Jaké nejmodernější technologie se v současné době používají ve filmech k tomu, aby zmátly smysly diváků? Technologií, která posouvá současný filmový průmysl neuvěřitelným způsobem vpřed, jsou tak zvané počítačově generované obrazy neboli computer generated imagery (CGI). Jedná […]
Svět se mění… Elektrifikuje se Severní Amerika, Evropa i Čína. Musejí. Statisíce vědců ze všech koutů planety přicházejí se znepokojivými čísly. Jenže v blízké budoucnosti nebude nutné bojovat jen s růstem CO2 v ovzduší, zároveň se budeme potýkat s nedostatkem lithia, potřebným pro výrobu baterií do elektromobilů. Do roku 2040 podle analýzy Benchmark Minerals Intelligence […]
IPEX AI Contact Center představila svou vlajkovou loď Omnichannel spolu s virtuální asistentkou Alex, speciálně vyvinutou umělou inteligencí. Cloudová aplikace Omnichannel reprezentuje jednotné řešení pro zefektivnění komunikace firem s jejich zákazníky za pomoci AI. Společnost tak svými službami pokládá pevné základy pro vytváření synergie lidské práce s umělou inteligencí. IPEX působí na trhu již od […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz