Domů     Technika
Letecký simulátor Boeing 737 NG v Praze
Pavel Polcar 29.11.2019

Psal se rok 2015, kdy se v hlavách několika milovníků letadel zrodila myšlenka zřídit v Praze zážitkové a výcvikové letecké simulátory. Trvalo to pouhý rok a své brány otevřela společnost MyAirlines. Navíc, čím déle firma funguje, tím větší oblibě se těší..

Kdekdo by si mohl říct – „Řídit letadlo? To nezvládnu!“ Opak je pravdou, simulátor je totiž vhodný úplně pro každého, kdo stojí o to vyzkoušet si pilotovat opravdové letadlo typu Boeing. Během vámi zvolené lekce se naučíte základní pilotáž, vzlétnutí i přistání, jak se chovat v nestandardních situacích, a navíc si můžete vybrat z obrovské škály letišť po celém světě.

Simulátor odpovídá 100 % reálnému Boeingu a každé tlačítko či páčka plní svojí funkci přesně tak, jako ve skutečném letadle.

Simulátor je natolik reálný, že ho rádi využívají také začínající piloti, ale k procvičení ho neváhají použít ani ti zkušení. Hlavní výhodou je především cena a schopnost reálně simulovat situace, které by se ve skutečnosti v reálném letadle nedaly nasimulovat bez ohromného rizika.

Umožňuje soustředit se na kritické části letu, a tím získat větší jistotu a sebevědomí v pilotáži.

Na palubě výcvikového „letadla“ je možné téměř cokoli, simulace bez problémů zvládá požár na palubě, jakoukoli závadu, a to včetně poruchy na motoru. Profesionálové po návštěvě simulátoru mohou získat dodatečné zkušenosti, pocit sebevědomí, nebo být lépe připraveni na výběrové řízení k leteckému dopravci.

Jak již bylo řečeno, simulátor není určen pouze pilotům nebo zájemcům o tuto profesi, vyzkoušet si ho může opravdu každý, kdo stojí o vskutku nevšední zážitek.

Související články
Latence v řádu mikrosekund, rychlost přenosu dat 1 terabit za sekundu, mobilní síť čtyřikrát rychlejší než úder blesku – zní to jako hudba budoucnosti? Zatím ano, technologie 6G je ale momentálně ve vývoji, aby změnila realitu bezdrátové komunikace. Kdy ji můžeme čekat a proč ji vůbec potřebujeme? Přibližně každých 10 let sledujeme nástup nové generace mobilních […]
Stavba rakety, která dopraví lidstvo zpět na Měsíc, je jedním z největších inženýrských výkonů moderní doby. Program Artemis, vedený NASA, připravuje start superrakety SLS (Space Launch System), která vynese kosmickou loď Orion na cestu kolem Měsíce. Podívejme se krok za krokem, jak se sestavuje tento obří nosič, který jednou dopraví astronauty nejen na Měsíc, ale […]
Toyota dokončila první fázi výstavby svého „Tkaného města“ Woven City, tedy testovacího hřiště pro mobilitu. Spuštění první fáze je plánováno na podzim 2025. Výstavba budov první fáze byla dokončena v říjnu 2024. Souběžně s tím probíhá renovace bývalého závodu TMEJ Higashi-Fuji na výrobní centrum pro Woven City a byly zahájeny přípravné práce pro fázi dvě. […]
ThinkOrbital, vesmírný startup spoluzaložený Vojtěchem Holubem, za pár dní vypustí experimentální satelit s revoluční vesmírnou stavební technologií. Cílem mise je otestovat sváření, řezání a rentgenovou inspekci pomocí elektronového paprsku. Satelit o váze 45 kilogramů dopraví na oběžnou dráhu Země raketa Falcon 9 společnosti SpaceX z Kalifornie. Letos v květnu ThinkOrbital provedl historicky první autonomní svařování […]
Češi za rok najedou téměř 76 miliard kilometrů. Ukázala to analýza, kterou pomocí dat z STK zpracoval odborný datový tým společnosti Cebia, která je známá především tím, že pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin prostřednictvím kontroly jejich historie. Hypoteticky se tak Češi ročně dostanou 515krát ke Slunci, 197 tisíc krát k Měsíci či […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz