V sobotu 11. června si vyznavači vůně a chutí jalovce připomenou Světový den ginu. Těsně před ním byla také uvedena již druhá limitovaná edice Ginza Ginu, který původně vznikl jako vzpomínka na Japonsko – a psali jsme o něm zde.
Inspirace zemí vycházejícího slunce je patrná i tentokrát, na etiketě se totiž objevuje tradiční samurajská zbroj..
Hlavní složkou je kromě tradičního a pro gin povinného jalovce i v tomto případě pro Japonsko typický citrus yuzu. Na rozdíl od prvotního počinu je ale v novince použit ve větším množství a mírně se také zvedl obsah alkoholu.
„První Ginza Gin bodoval svou jemností, hodně lidí nám říkalo, že ho pije i čistý. Druhou verzi jsme proto chtěli trochu změnit a udělali jsme ji silnější a výraznější, aby více vynikla v míchaných drincích,“ vysvětlil Vojtěch Pospíšil.
Nová je také etiketa, na níž ikonické hodiny Seiko na střeše budovy Wako ve čtvrti Ginza nahradila samurajská zbroj. Gin si tak okamžitě vysloužil přezdívku „Ginza Gin Samurai“. Hodinářští nadšenci, které tak oslovila první edice, navíc nemusí smutnět – na etiketě jsou ve srpku měsíce symbolicky zachyceny právě hodinky Samurai od japonské značky Seiko.
Zachován zůstal počet lahví, kterých vzniklo zase jen 913, přičemž každá lahev je číslována ručně. Odkazuje tak opět na první náramkové hodinky vyrobené v Japonsku pod jménem Laurel v roce 1913.
Produkci spiritu si pod svá křídla i u druhé edice vzala destilérka RUDOLF JELÍNEK, která novou limitovanou edici zařazuje do nabídky vedle svého ginu GOLDCOCK. „S destilací průtahových destilátů máme desítky let zkušeností, takže jsem moc rád, že jsme už podruhé dostali důvěru a mohli se pokusit o ještě exotičtější a víc yuzu gin než v prvním případě,“ nechal se slyšet Miroslav Motyčka, člen představenstva společnosti RUDOLF JELÍNEK.