Dojezd patří mezi nejkritizovanější stránky elektromobilů. I proto se Norská automobilová federace rozhodla ve spolupráci s magazínem Motor test vystavit křestu ohněm 31 moderních vozů. A příliš slavně to nedopadlo….
Cílem studie bylo otestovat vozy v poměrně náročných zimních podmínkách, (potřeba zapnutého topení apod.) aby mohlo být zjištěno, zda skutečný dojezd na jedno nabití odpovídá dojezdové vzdálenosti deklarované dle metodiky WLTP.
Nejlépe v tomto ohledu dopadl zbrusu nový čínský BYD Tang, těsně za ním pak skončila Tesla Model Y. Ani tyto dva vozy ovšem nesplnily na výbornou. BYD Tang zvítězil s odchylkou pouhých 11 %, když místo slibovaných 400 kilometrů ujel 356 km. Druhá Tesla Model Y se od udávaného dojezdu lišila jen o 11,05 %.
Jednoho z nejhorších výsledků naproti tomu doznala Škoda Enyaq iV80, která i po opakovaném testu ukazovala hrozivých -32 %. Drobnou útěchou budiž alespoň fakt, že verze iV80x obstála poměrně slušně (- 15 %).