Senior Pointy se houfně zapojují do pomoci seniorům. Prochází s nimi krok po kroku proces registrace k očkování proti covid-19. Minulý týden pomáhalo v jednotlivých krajích 9 poboček, tento týden se postupně přidává zbytek z celkem 36 Senior Pointů.
Tyto „oázy pro seniory“ působí jako první pomoc nejstarším občanům již řadu let, lidé jsou zvyklí se na ně obracet nejenom pro možnost trávení volného času, ale také kvůli pomoci s nejrůznějšími administrativními nebo právními úkony.
„Ve vybraných Senior Pointech jsou naši lidé na linkách a radí, co si připravit k registraci, případně se seniory jednotlivé kroky projdou a vyplní formulář. Někde, po předchozí domluvě, pomohou i osobně.
Od pátku jsme zaznamenali desítky telefonátů. Pro seniory je systém složitý, navíc drtivá většina nemá chytrý telefon, počítač o internetu nemluvě. Když například potřebovali přečíst PIN, který jim dorazil SMSkou, museli našim pracovníkům zavěsit, přečíst si jej a pak znovu zavolat.
Naši zaměstnanci jsou se seniory ve styku, znají je. Proto se na ně starší lidé logicky obracejí i s touto záležitostí,“ říká Jakub Carda, ředitel brněnské firmy Společně, která se o seniory prostřednictvím Senior Pointů stará.
Podle Cardy si zaměstnanci Senior Pointů nejvíce stěžovali na nefunkčnost systému a neustálý kolaps webových stránek. „Naše Senior Pointy se obecně do celé problematiky kolem očkování zapojují aktivně, například v Příbrami vyjednávají o zapůjčení prostoru kontaktního místa Senior Pointu jako místa pro očkování seniorů,“ dodává Jakub Carda.
Zapojení Senior Pointů není časově omezené, dle ředitele budou pomáhat, dokud bude třeba.