Domů     Zajímavosti
Jak se připravit na prezentaci

komerční sdělení

Prezentace jsou nedílnou součástí mnoha pracovních a vzdělávacích prostředí. Připravit se na prezentaci může být zpočátku náročné, ale s následujícími tipy bude vaše příprava snazší a povede k úspěšnému výsledku.

V tomto článku se podíváme na několik kroků, jak se připravit na prezentaci a jak zajistit, aby vaše prezentace byla efektivní a přesvědčivá..

Základní vybavení

Příprava na prezentaci může být někdy velmi stresující, ale pokud si dáte dostatek času a připravíte se pečlivě, může být vaše prezentace úspěšná. Nezapomeňte si den předem zabalit vše, co k prezentaci potřebujete.

Nezapomeňte na notebook s nabíječkou, flash disk a HDMI kabel.

HDMI kabel je důležitý, protože místo, kde budete prezentovat nemusí disponovat tím správným kabelem a mohou tak vzniknout zbytečné problémy a nervozita.

Trénink

Procvičte si prezentaci alespoň několikrát předtím, než ji budete prezentovat před publikem. Tím se ujistíte, že víte, co budete říkat a také, že v prezentaci máte vše, co tam má být. Přemýšlejte o tom, co chcete svou prezentací dosáhnout. Určete si hlavní zprávu, kterou chcete publiku sdělit.

Připravte se také na otázky, které může vaše publikum po prezentaci mít. Většinou publikum bude chtít se na něco dotázat, takže se připravte na možné otázky, který se týkají tématu.

Jak zaujmout publikum

Když máte připravenou kvalitní prezentaci a máte trénink za sebou, tak je důležité se také připravit na to, jakým způsobem budete vaši prezentovat. Hlas je při prezentaci vaším nejdůležitějším nástrojem.

Hovořte jasně a hlasitě, aby byly vaše slova srozumitelné. Pokud máte tendenci mluvit rychle nebo tiše, ujistěte se, že mluvíte dostatečně pomalu a hlasitě, aby publikum mohlo slyšet a porozumět všem vašim slovům.

Udržujte variabilitu ve vašem hlasu. Mluvte s emocemi a důrazem, když chcete zdůraznit důležitá témata nebo body. Používání důrazu a emocí může pomoci posílit vaše sdělení a více zaujmout publikum.

Kromě hlasu také kontrolujte své tempo mluvy. Mluvení příliš rychle může způsobit, že se publikum ztratí, zatímco mluvení příliš pomalu může být nudné a otravné. Pokud se chystáte mluvit o složitých konceptech nebo detailních informacích, ujistěte se, že mluvíte dostatečně pomalu, aby publikum mohlo sledovat prezentaci a vaše vysvětlení.

Opakujte důležité body. Opakování klíčových bodů nejen posiluje vaše poselství, ale také pomáhá posluchačům lépe porozumět vašim myšlenkám a zprávě. Používejte pauzy.

Pauzy jsou důležité pro správnou komunikaci vašich myšlenek a dávají publiku čas na vstřebání informací. Používání pauz také může pomoci zlepšit vaši artikulaci a vypořádat se s nervozitou.

Související články
Americká kosmická agentura NASA využije vodíkové vozidlo Toyota Lunar Cruiser pro svou nadcházejí pilotovanou misi na Měsíc. Šestikolové vozítko pro jízdu po povrchu umožní vědcům ještě detailnější průzkum zemské družice. Zapojení lunárního křižníku je jedním z hlavních bodů dohody o spolupráci, kterou NASA uzavřela s Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru JAXA. Projekt stavby lunárního křižníku […]
Někteří sociologové a psychologově tvrdí, že žijeme v éře postfaktické, tedy v době, kdy jsou fakta a racionalita upozaděny a prim hrají emoce. Že na tom něco je, ukazuje letmý pohled na sociální sítě, kde mnohdy vládne agresivita, často zabalená do potrhlých konspiračních teorií. Začátkem května oběhlo internet virální video, ve kterém šedesátiletý Peter Abbott […]
Výrok Billa Gatese zněl jasně. Výroba mléčných produktů má až příliš vysokou uhlíkovou stopu. Aby tuto skutečnost zvrátil, rozhodl se podpořit kalifornský start-up, jež hodlá klasické máslo nahradit umělým. Společnost Savor ze San Jose využívá k výrobě tuku podobného živočišnému termochemický proces, který by měl být levný a zároveň energeticky nenáročný. „Vycházeli z faktu, že […]
Co se stane, když si dva bratři vezmou dvě sestry a mají dvě děti? Normálně by děti byli bratranci, ale co když otcové jsou dvě identická dvojčata a matky také dvě identická dvojčata? Pak podle genetiky jsou vlastně sourozenci a ne bratranci. Vědci jsou dvojčaty fascinováni odjakživa. Už multižánrový vědec Francis Galton v roce 1875 […]
Žijeme v době plastové jako generace „plastic people“, v barevném, naleštěném a nerozbitném. Zatímco z kdysi zázračného produktu se stal veřejný nepřítel číslo jedna, dnes ho bereme na milost. Plasty ale nejsou zlo. „Špatnou reklamu plastům dělají obalové výrobky s krátkou dobou použitelnosti, ale především lidské chování, jak s nimi nakládáme…“ řekl nám ředitel Ústavu makromolekulární chemie […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz