Budoucnost se zdá být lepší než dobrá všemu a všem navzdory. Francouzská automobilka Citroën pustila na trh nové SUV C5 Aircross plug-in hybrid. Jak dobrý je druhý nejlepší model dvojitého šípu?.
Citroën už více jak 100 let zpřístupňuje automobily co nejširšímu počtu lidí, kašle na fanfarónství, na pózy a masky. Dvojitý šíp vždycky chtěl být skutečnější než ostatní. A v roce 2022 se jeho druhý největší a nejdražší plug-in hybrid dočkal omlazení.
Carpe diem
V nabídce velkého Francouze máte na výběr celou paletu pohonů. Spalovací jednotky zastupují benzinový PureTech 130 a dieselový BlueHDi 130, oba buď s manuálem, nebo automatem. Anebo můžete mít plug-in hybridní, kde je výsledný kumulovaný výkon 225 k a okamžitý točivý moment 360 Nm.
Právě s touto verzi je to jako s kinder vajíčkem – máte k dispozici 100% elektromobil až na 55 čistých km do města, na delších cestách přebírá funkci benzinová přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 133 kW s elektromotorem o výkonu 81 kW a třetí složkou je překvapení….
Překvapení, jak příjemný nový C5 Aircross plug-in hybrid je.
Tři jsou i režimy jízdy, které lze měnit voličem na středové konzole: elektrický, hybridní a sportovní.
Technika
Zvenku vypadá stejně jako klasický C5 Aircross, ale elektrifikovaný model se pozná podle světle modrých doplňků. To nejdůležitější je to, co není vidět, a sice plug-in hybridní systém, tedy kombinace spalovacího a elektrického ústrojí.
Rychlost nabíjení závisí na použité nabíječce a zásuvce. Abyste nasosali plnou kapacitu baterie na hranici 13,2 kWh, s WallBoxem (32 A) a příplatkovou nabíječkou (7,4 kW) to bude trvat méně než 2 hodiny.
Pomocí klasické zásuvky (8 A) se baterie dobije na maximální kapacitu za 7 hodin nebo prostřednictvím zásuvky se zvýšeným výkonem za 4 hodiny (14 A). S wallboxem, který je v nabídce originálního příslušenství CITROËN, se dobití vozu s příplatkovou nabíječkou 7,4 kW zkrátí na méně než 2 hodiny.
C5 Aircross nabízí širokou škálu technologií nejnovější generace, které mají zlepšit každodenní pohodlí a bezpečnost cestujících. Řidič modelu C5 Aircross může využívat 20 asistenčních systémů, které jsou v segmentu kompaktních SUV zcela příkladné.
Předokolka neuráží
Aircross C5 hybrid z rodiny PSA má samozřejmě podobné geny jako blízcí příbuzní „hybridi“ Peugeot 3008 a Opel Grandland X, ovšem ty nabídnou výkon až 300 koní a elektromotor na zadní nápravě, tedy pohon všech kol. Může to být nevýhoda pro Citroën, zato je levnější.
Vůz se vyrábí ve Francii v závodě La Janais v Rennes vedle verzí se spalovacími motory. Cena Aircross C5 plug-in hybrid začíná na milionu korun.