Domů     Technika
Móda jako ze sci-fi filmu: V hlavní roli avatar
Zdroj: Pixabay

Přihlásit se, naťukat své míry a následně pozorovat fešnou digitální postavu, která mění vysněné oblečení pouhým kliknutím… Pro mnohé zdlouhavá procedura, pro vývojáře a obchodní řetězce nakupování budoucnosti..

Namísto zdlouhavého čekání ve frontě, následovaného ještě delším pobytem ve zkušební kabince ve snaze nalézt správně padnoucí kalhoty, boty, kabát, šaty… bude v blízké budoucnosti možné vybrat vysněný kousek oblečení prostřednictvím šikovného avatara na pár kliknutí v chytrém telefonu.

Seznamte se, avatar

S revoluční myšlenkou přišel v roce 2019 jistý obchodní řetězec, který chtěl zákazníkům dopřát skutečně pohodlné a ničím nerušené nakupování. Postup přitom navrhl velice jednoduchý. Zákazník ve svém profilu vyplnil přesnou výšku, váhu a další míry, aby výsledný avatar co nejvíce odpovídal realitě.

Při následném virtuálním zkoušení tepelné mapy upozornily na místa, kde vybraný kousek tak úplně (ne)seděl. „Červené barvy upozorní, kde by položka mohla být příliš těsná, zatímco modré zbarvení ukáže, kde by mohla být příliš volná,“ uvedla firma ve svém prohlášení.

Nákupy v kamenných obchodech se již brzy mohou stát minulostí… Zdroj: Pixabay

Trendy generace Z

Namísto módních trendů směřují obchodní řetězce pozornost k rozvoji kreativity s důrazem na užití moderních technologií. „Pojďme prodávat kreativitu, ne další oblečení. Potřebujeme změnit systém. Buďme odvážní,“ řekla Leanne Elliott Young, zakladatelka institutu CommuneEAST. Podle ní je móda už řadu let zaseknutá v cyklu nadměrné produkce, z níž vystává plýtvání a zase jen plýtvání.

Módní návrháři by si podle ní zasloužili zpomalit a značně přehodnotit svou tvorbu. Zakladatel společnosti módního digitálního domu The Fabricant, Kerry Murphy, popisuje avatary jako „Digi-sapiens“.

Zákazníci jsou aktuálně především jedinci náležící ke generaci Z, kteří vyrůstají ve virtuálním světě – jejich druhém domově. Podle Murphyho jsou to právě oni, kdo bude v následujících letech určovat módní trendy a jejich distribuci.

Vítejte v digi-storu

V digitálním internetovém obchodě se zákazníci budou moci pouhými pár potaženími po obrazovce „procházet“ celým prostorem. Zároveň dostanou příležitost komunikovat se zaměstnanci a nechat si poradit. Anebo budou moci sdílet své dojmy s přáteli prostřednictvím chatů nebo videohovorů.

„Kamenné prodejny musí najít nové způsoby, jak přilákat zákazníky, jelikož mnozí zákazníci během pandemie objevili pohodlnost on-line nakupování. A do běžných obchodů se již nehodlají vrátit zpět,“ poukázal na nový trend Stefan Hauswiesner, generální ředitel společnosti Reactive Reality.

Související články
Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) ukončil vývoj vozítka VIPER. Jeho úkolem mělo být pátrání po vodě či dalších zdrojích na Měsíci. Jako důvod uvedla rostoucí náklady, odkládání startu, ale také možné ohrožení dalších projektů Původně měl VIPER započít svou misi k Měsíci už na sklonku minulého roku. Nakonec však NASA požádala o odložení […]
Na dně moře u japonského pobřeží bylo objeveno gigantické naleziště klíčových prvků pro výrobu baterií do elektromobilů, ložisko niklu a kobaltu. První vrty u ostrova Minami-Torišima budou zahájeny příští rok. Využívání ložiska v průmyslovém měřítku má být zahájeno v roce 2026. Podle nadace The Nippon Foundation, která v posledních měsících zkoumala mořské dno u ostrova […]
Filmový průmysl se neustále vyvíjí a nové technologie mu umožňují vytvářet stále realističtější a poutavější zážitky pro diváky. Jaké nejmodernější technologie se v současné době používají ve filmech k tomu, aby zmátly smysly diváků? Technologií, která posouvá současný filmový průmysl neuvěřitelným způsobem vpřed, jsou tak zvané počítačově generované obrazy neboli computer generated imagery (CGI). Jedná […]
Svět se mění… Elektrifikuje se Severní Amerika, Evropa i Čína. Musejí. Statisíce vědců ze všech koutů planety přicházejí se znepokojivými čísly. Jenže v blízké budoucnosti nebude nutné bojovat jen s růstem CO2 v ovzduší, zároveň se budeme potýkat s nedostatkem lithia, potřebným pro výrobu baterií do elektromobilů. Do roku 2040 podle analýzy Benchmark Minerals Intelligence […]
IPEX AI Contact Center představila svou vlajkovou loď Omnichannel spolu s virtuální asistentkou Alex, speciálně vyvinutou umělou inteligencí. Cloudová aplikace Omnichannel reprezentuje jednotné řešení pro zefektivnění komunikace firem s jejich zákazníky za pomoci AI. Společnost tak svými službami pokládá pevné základy pro vytváření synergie lidské práce s umělou inteligencí. IPEX působí na trhu již od […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz