Domů     Technika
Móda jako ze sci-fi filmu: V hlavní roli avatar
Zdroj: Pixabay

Přihlásit se, naťukat své míry a následně pozorovat fešnou digitální postavu, která mění vysněné oblečení pouhým kliknutím… Pro mnohé zdlouhavá procedura, pro vývojáře a obchodní řetězce nakupování budoucnosti..

Namísto zdlouhavého čekání ve frontě, následovaného ještě delším pobytem ve zkušební kabince ve snaze nalézt správně padnoucí kalhoty, boty, kabát, šaty… bude v blízké budoucnosti možné vybrat vysněný kousek oblečení prostřednictvím šikovného avatara na pár kliknutí v chytrém telefonu.

Seznamte se, avatar

S revoluční myšlenkou přišel v roce 2019 jistý obchodní řetězec, který chtěl zákazníkům dopřát skutečně pohodlné a ničím nerušené nakupování. Postup přitom navrhl velice jednoduchý. Zákazník ve svém profilu vyplnil přesnou výšku, váhu a další míry, aby výsledný avatar co nejvíce odpovídal realitě.

Při následném virtuálním zkoušení tepelné mapy upozornily na místa, kde vybraný kousek tak úplně (ne)seděl. „Červené barvy upozorní, kde by položka mohla být příliš těsná, zatímco modré zbarvení ukáže, kde by mohla být příliš volná,“ uvedla firma ve svém prohlášení.

Nákupy v kamenných obchodech se již brzy mohou stát minulostí… Zdroj: Pixabay

Trendy generace Z

Namísto módních trendů směřují obchodní řetězce pozornost k rozvoji kreativity s důrazem na užití moderních technologií. „Pojďme prodávat kreativitu, ne další oblečení. Potřebujeme změnit systém. Buďme odvážní,“ řekla Leanne Elliott Young, zakladatelka institutu CommuneEAST. Podle ní je móda už řadu let zaseknutá v cyklu nadměrné produkce, z níž vystává plýtvání a zase jen plýtvání.

Módní návrháři by si podle ní zasloužili zpomalit a značně přehodnotit svou tvorbu. Zakladatel společnosti módního digitálního domu The Fabricant, Kerry Murphy, popisuje avatary jako „Digi-sapiens“.

Zákazníci jsou aktuálně především jedinci náležící ke generaci Z, kteří vyrůstají ve virtuálním světě – jejich druhém domově. Podle Murphyho jsou to právě oni, kdo bude v následujících letech určovat módní trendy a jejich distribuci.

Vítejte v digi-storu

V digitálním internetovém obchodě se zákazníci budou moci pouhými pár potaženími po obrazovce „procházet“ celým prostorem. Zároveň dostanou příležitost komunikovat se zaměstnanci a nechat si poradit. Anebo budou moci sdílet své dojmy s přáteli prostřednictvím chatů nebo videohovorů.

„Kamenné prodejny musí najít nové způsoby, jak přilákat zákazníky, jelikož mnozí zákazníci během pandemie objevili pohodlnost on-line nakupování. A do běžných obchodů se již nehodlají vrátit zpět,“ poukázal na nový trend Stefan Hauswiesner, generální ředitel společnosti Reactive Reality.

Související články
Latence v řádu mikrosekund, rychlost přenosu dat 1 terabit za sekundu, mobilní síť čtyřikrát rychlejší než úder blesku – zní to jako hudba budoucnosti? Zatím ano, technologie 6G je ale momentálně ve vývoji, aby změnila realitu bezdrátové komunikace. Kdy ji můžeme čekat a proč ji vůbec potřebujeme? Přibližně každých 10 let sledujeme nástup nové generace mobilních […]
Stavba rakety, která dopraví lidstvo zpět na Měsíc, je jedním z největších inženýrských výkonů moderní doby. Program Artemis, vedený NASA, připravuje start superrakety SLS (Space Launch System), která vynese kosmickou loď Orion na cestu kolem Měsíce. Podívejme se krok za krokem, jak se sestavuje tento obří nosič, který jednou dopraví astronauty nejen na Měsíc, ale […]
Toyota dokončila první fázi výstavby svého „Tkaného města“ Woven City, tedy testovacího hřiště pro mobilitu. Spuštění první fáze je plánováno na podzim 2025. Výstavba budov první fáze byla dokončena v říjnu 2024. Souběžně s tím probíhá renovace bývalého závodu TMEJ Higashi-Fuji na výrobní centrum pro Woven City a byly zahájeny přípravné práce pro fázi dvě. […]
ThinkOrbital, vesmírný startup spoluzaložený Vojtěchem Holubem, za pár dní vypustí experimentální satelit s revoluční vesmírnou stavební technologií. Cílem mise je otestovat sváření, řezání a rentgenovou inspekci pomocí elektronového paprsku. Satelit o váze 45 kilogramů dopraví na oběžnou dráhu Země raketa Falcon 9 společnosti SpaceX z Kalifornie. Letos v květnu ThinkOrbital provedl historicky první autonomní svařování […]
Češi za rok najedou téměř 76 miliard kilometrů. Ukázala to analýza, kterou pomocí dat z STK zpracoval odborný datový tým společnosti Cebia, která je známá především tím, že pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin prostřednictvím kontroly jejich historie. Hypoteticky se tak Češi ročně dostanou 515krát ke Slunci, 197 tisíc krát k Měsíci či […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz