Domů     Technika
Móda jako ze sci-fi filmu: V hlavní roli avatar
Zdroj: Pixabay

Přihlásit se, naťukat své míry a následně pozorovat fešnou digitální postavu, která mění vysněné oblečení pouhým kliknutím… Pro mnohé zdlouhavá procedura, pro vývojáře a obchodní řetězce nakupování budoucnosti..

Namísto zdlouhavého čekání ve frontě, následovaného ještě delším pobytem ve zkušební kabince ve snaze nalézt správně padnoucí kalhoty, boty, kabát, šaty… bude v blízké budoucnosti možné vybrat vysněný kousek oblečení prostřednictvím šikovného avatara na pár kliknutí v chytrém telefonu.

Seznamte se, avatar

S revoluční myšlenkou přišel v roce 2019 jistý obchodní řetězec, který chtěl zákazníkům dopřát skutečně pohodlné a ničím nerušené nakupování. Postup přitom navrhl velice jednoduchý. Zákazník ve svém profilu vyplnil přesnou výšku, váhu a další míry, aby výsledný avatar co nejvíce odpovídal realitě.

Při následném virtuálním zkoušení tepelné mapy upozornily na místa, kde vybraný kousek tak úplně (ne)seděl. „Červené barvy upozorní, kde by položka mohla být příliš těsná, zatímco modré zbarvení ukáže, kde by mohla být příliš volná,“ uvedla firma ve svém prohlášení.

Nákupy v kamenných obchodech se již brzy mohou stát minulostí… Zdroj: Pixabay

Trendy generace Z

Namísto módních trendů směřují obchodní řetězce pozornost k rozvoji kreativity s důrazem na užití moderních technologií. „Pojďme prodávat kreativitu, ne další oblečení. Potřebujeme změnit systém. Buďme odvážní,“ řekla Leanne Elliott Young, zakladatelka institutu CommuneEAST. Podle ní je móda už řadu let zaseknutá v cyklu nadměrné produkce, z níž vystává plýtvání a zase jen plýtvání.

Módní návrháři by si podle ní zasloužili zpomalit a značně přehodnotit svou tvorbu. Zakladatel společnosti módního digitálního domu The Fabricant, Kerry Murphy, popisuje avatary jako „Digi-sapiens“.

Zákazníci jsou aktuálně především jedinci náležící ke generaci Z, kteří vyrůstají ve virtuálním světě – jejich druhém domově. Podle Murphyho jsou to právě oni, kdo bude v následujících letech určovat módní trendy a jejich distribuci.

Vítejte v digi-storu

V digitálním internetovém obchodě se zákazníci budou moci pouhými pár potaženími po obrazovce „procházet“ celým prostorem. Zároveň dostanou příležitost komunikovat se zaměstnanci a nechat si poradit. Anebo budou moci sdílet své dojmy s přáteli prostřednictvím chatů nebo videohovorů.

„Kamenné prodejny musí najít nové způsoby, jak přilákat zákazníky, jelikož mnozí zákazníci během pandemie objevili pohodlnost on-line nakupování. A do běžných obchodů se již nehodlají vrátit zpět,“ poukázal na nový trend Stefan Hauswiesner, generální ředitel společnosti Reactive Reality.

Související články
Virtuální realita už není jen hračkou geeků, odnoží herního zábavního průmyslu nebo vědců. Její potenciál je větší, s přesahem do každodenního života. Městská knihovna v Praze prostřednictvím VR nejen zpřístupnila zajímavou, bezmála stoletou historii budovy knihovny na Mariánském náměstí, ale umožňuje i pohlédnout na knihovnu a její služby novýma očima. Městská knihovna v Praze zahájila projekt před […]
Pro své rozměry, vybavení a technologie se stala chloubou amerického námořnictva. Jedná se totiž o největší a nejnovější letadlovou loď, která po více než 10 letech od spuštění na vodu konečně začala sloužit Spojeným státům i alianci NATO. Stavba nejmodernějšího plavidla, se kterým si USA pojistily pozici největší námořní velmoci planety, započala roku 2009. Slanost […]
Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostává nový kabátek. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která překonává dojezd 400 km. Celá modelová řada 208 pak profituje z nového designu, špičkových technologií a emocí z nových motorů. Peugeot 208, nástupce dlouhé řady devíti generací městských […]
Americká agentura NASA hodlá v letošním roce odstartovat pátrání po stopách života v rámci Sluneční soustavy. K měsíci Europa proto bude vyslána sonda, která kromě vědeckých přístrojů ponese také speciální poselství o člověku a planetě Zemi. Budoucím poslíčkem byla „jmenována“ Europa Clipper, jež bude vybavena spoustou špičkových přístrojů sloužících k měření ledu zakrývajícího oceán či […]
Věda se spojuje, aby byla silnější. Němci to pochopili už před první světovou válkou, když vznikla Společnost Maxe Plancka. V Česku vědecké klastry a interdisciplinární instituce začaly vznikat teprve nedávno, ale výsledky se už dostavují. Svoje interdisciplinární instituce má už každé významnější město, například Praha, Brno, Ostrava. Před devíti lety myšlenka spojit tři vědecká centra […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz