Domů     Medicína
Pivko denně? Prý zlepšuje střevní mikroflóru, zjistili Portugalci
Jan Martinec 27.6.2022

Věčná debata o prospěšnosti alkoholu má další kapitolu. Sepsali ji vědci z univerzity NOVA v portugalském Lisabonu, podle kterých třetinka piva denně prospívá střevům. 

Ze studie vyplynulo, že pivo posiluje zdravé bakterie, které se brání nemocem a infekcím.

Příznivý dopad mají primárně polyfenoly – rostlinné sloučeniny, jež se nacházející v chmelu, ječmeni a pivovarských kvasinkách.

Pokud alkoholu zrovna neholdujete, mají pro vás vědci dobrou zprávu, že obdobnými benefity disponuje též nealkoholické pivo.

Pivní polyfenoly se mohou dostat do střev, kde ovlivňují růst bakterií. Některá piva navíc mohou obsahovat živé kvasné mikroorganismy,“ upozorňuje hlavní autorka studie Ana Faria.

Jedna z největších celopopulačních studií hodnotících variabilitu střevní mikroflóry u zdravých jedinců, ukázala, že konzumace piva má klíčový vliv na celkové složení mikroflóry. Vzhledem k významu střevní mikrobioty v patofyziologii obezity, kardiovaskulárních onemocnění a diabetu by regulace střevní mikroflóry mohla představovat další mechanismus pozitivních účinků piva na zdraví,“ dodává vědkyně.

Související články
Hned tři studie současně poskytly důkaz o tom, že injekce na hubnutí s obsahem GLP-1 by se mohly stát součástí sady nástrojů pro boj s rakovinou, protože snižují riziko jejího výskytu a šíření. Léky obsahující GLP-1 napodobují přirozený hormon v těle zvaný glukagonu podobný peptid-1, který pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi a chuť k […]
Vzhledem k tomu, že se kmen eboly Bundibugyo šíří v africkém Kongu a Ugandě, vědci a výzkumníci se snaží najít rychlá řešení k zastavení epidemie. Jaké jsou možnosti? Proti kmenu eboly Bundibugyo, který se aktuálně šíří v Demokratické republice Kongo (DRK) a Ugandě, neexistuje žádná vakcína ani účinná léčba, ale tento týden tři vývojáři vakcín […]
Medicína 3.6.2026
Poruchy pánevního dna přinášejí příslušnicím něžného pohlaví velmi nepříjemné problémy. Ty mohou souviset třeba s komplikacemi při porodu. Potíže takového charakteru přitom řeší nemalé procento žen. Odborníci radí svaly pánevního dna posilovat. Problém je, že řada žen necvičí tak, jak by měla. S tím by jim ale mohlo pomoci nové zařízení, které vyvinuli experti ze […]
V současné době existuje jen málo léčebných postupů pro rakovinu slinivky břišní a většina z nich nepomáhá téměř vůbec. Vědci po celá desetiletí neúnavně pracovali na nalezení chytrých řešení pro zpomalení nejsmrtelnější formy rakoviny, která je často odhalena příliš pozdě. A nyní se konečně zdá, že uspěli! Rakovina slinivky je zákeřná tím, že se dlouho […]
Medicína 30.5.2026
Počet případů rakoviny u lidí mladších 50 let roste po celém světě způsobem, který lékaře znepokojuje už několik let. Zatímco dříve byly některé nádory považovány především za onemocnění seniorů, dnes se stále častěji objevují i u třicátníků a čtyřicátníků. Vědci hledají vysvětlení v genetice, stravě, obezitě, znečištění prostředí i moderním životním stylu. Nové výzkumy nyní […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz