Domů     Technika
Nový Peugeot 308 SW: Auto pro 21. století
Jan Zelenka 9.6.2022

Když jedna generace auta nahrazuje druhou, většinou jde o evoluci. Málokdo přistoupí k revolucí. Ale když už k ní přistoupí, tak má koukat, aby byla. A když už kouká, aby byla, tam má být něčím, co málokdy bývá – tedy něčím mimořádně „koukatelným“ a hospodárným, tak jako nový Peugeot 308 SW..

kredit: Peugeot

Nová „třistaosmička“ v kombíku nepředstavuje nic menšího než nádherné auto a nic víc než plug-in hybridní technologický koráb. Má vzezření mnohem dražšího auta – je prokazatelně pohledný, dokáže být překvapivě ekologický a reprezentativně noblesní.

Splývá jak se silnicí ve scenérii malebných zákrut pod kaligrafií z vrbových proutí, a polyká i stovky dálničních kilometrů, aniž byste poznali, že sedíte už hodiny na zadku.

Kufrovaná…

Má nezaměnitelný a výrazný design, elegantní profil a propracovanou záď. Je úsporný a moderní a nabízí hodnotu, která patří u kombíků, alespoň v Česku, k té nejzákladnější – objem zavazadelníku…

Rozměry odpovídají nárokům a požadavkům v tomto segmentu. Takže kromě prostornosti (objem 608 l) nabízí i dvoupolohovou podlahu, a pokud se sklopí všechna opěradla, objem naroste na 1634 litrů. Vznikne tak lavice, na kterou je možné naložit předmět delší než 185 cm.

kredit: Peugeot

Trh a zákazníci

Peugeot 308 SW patří do segmentu C kombi, tedy trhu, kde se značka cítí poměrně v kramflecích. A přestože přímo konkuruje vozům SUV, zůstává od roku 2010 stabilní a silná. V řeči čísel sáhne ze 100 zákazníků, kteří se rozhodují mezi hatchbackem a kombi, pro variantu SW až 35. Z toho je 70 % firemní a 30 % soukromé klientely.

A kdo je typicky průměrný zákazník? Nejmladší a zároveň nejdynamičtější člověk, typicky člen aktivní rodiny s dětmi, nebo bezdětné páry, které svůj vůz intenzivně využívají. Takoví, kteří jsou velmi nároční a mají vysoké požadavky z hlediska stylu, pocitu z jízdy a technologií, aniž by to bylo na úkor objemu a prostornosti vozu.

Benzin, nafta nebo hybrid?

To všechno nový Peugeot 308 SW splňuje díky koncepci založené na klíčových tématech: designu, efektivitě, technologii a modularitě. Právě ta je zásadní – vozy Peugeot jsou postavené na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu verzí:

benzin, diesel, plug-in hybrid. Cena spalovacích jednotek začíná na 555 000 korunách a roste až k milionu, nicméně vrcholem nabídky jsou právě dva plug-in hybridy (od 890 000 Kč), jeden 180koňový, druhý 225koňový.

Jde výhradně o předokolky s motory PureTech 150 nebo 180 koní (110 nebo 132 kW) spojenými s elektromotorem o výkonu dalších 81 kW. Elektrošťávu dodává klasická koncernová lithium-iontová baterie s kapacitou 12,4 kWh.

Až dosud je Peugeot 308 SW dokonalý, dokonce se i zvětšil za volantem pro vyšší lidi.

Co se ale moc nepovedlo, to je absence grafiky toku energie, což starší modely měly, stejně jako nemožnost s energií hospodařit – třeba ji uchovávat, nebo pomocí ikonky akumulátor dobíjet za jízdy (vyjme rekuperace).

Související články
Technika 9.7.2025
Představte si robota, který se sám orientuje v temném podzemí, analyzuje stěny tunelu a rozpozná člověka i nečekanou trhlinu. Ne, to není sci-fi – to je JULBOT. A právě takoví roboti se dnes učí pracovat v podzemní laboratoři ČVUT. Moderní stavebnictví se posouvá hluboko pod zem – a s ním i technologie, které mu pomáhají. […]
Mluvit s chatbotem může být jako snažit se obejmout ledničku – chladné, strojené a bez odezvy. A když jde o něco osobního? Často zjistíme, že robot prostě nestačí. Proč nás ale právě tato komunikace tolik stresuje? Když člověk mluví s člověkem, nejde jen o slova. Hraje se tu s gesty, výrazem tváře, tónem hlasu… někdy […]
Technika 6.7.2025
V Číně se objevila nová a neobvyklá forma technologie „tap and pay“, která umožňuje zákazníkům platit pouhým naskenováním dlaně místo tradiční platební karty. Tuto biometrickou technologii poprvé uvedl internetový gigant Tencent a v posledních měsících se ji snaží co nejvíce rozšířit. Lidé, kteří novou technologií využívají, mohou zapomenout na peněženky a u pokladen nechat své […]
Objevy Technika 2.7.2025
Školní jaderný reaktor VR-1 na Fakultě jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze, známý jako „Vrabec“, v prosinci oslaví 35 let od svého spuštění. A protože takové výročí si zaslouží něco speciálního, otevře fakulta 8. října 2025 reaktor pro širokou veřejnost! Běžně se do reaktorové haly jen tak někdo nedostane – slouží hlavně studentům a […]
Do roku 2050 vzroste světová populace na 9,8 miliardy, přičemž 70 % z těchto lidí bude žít ve městech a jejich nejbližším okolí. Aby to bylo možné, je potřeba hledat inovativní řešení a dostupné technologie k přetvoření měst na chytrá města budoucnosti, která budou snižovat své dopady na životní prostředí a zároveň šetrně nakládat s […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz