X

Technické vychytávky třetí generace

Německá automobilka Mercedes-Benz patří k nejznámějším prémiovým značkám. V nabídce se od roku 2004 objevuje model třídy CLS, jenž byl jako koncept pod označením C219 představen o rok dříve na frankfurtském autosalonu.

V dnešní době je mnohdy rozlišit od sebe jednu automobilovou značku od druhé. Mnohdy podobné konstrukce splývají a jen ti nejznalejší poznají rozdíl mezi jednotlivými vozy. Mercedes-Benz si však udržuje jedinečný design. A to je to, co mnohdy zájemce zaujme nejdříve.

Dominantou třetí generace sedanu-kupé CLS je robustní maska s velkým logem automobilky, která zdobí většinu modelových řad německého výrobce. Svažující se střecha není jen designovou vychytávkou. Cílem byla co nejaerodynamičtější karoserie. Součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,26 Cd.

Na své si přijdou nejen řidiči, kteří hledají pohodlí a luxus, ale také sportovně založení jedinci. Kromě standardního odpružení je možné využít Dynamic Body Control s tužším nastavením a režimy Comfort, Sport a Sport+. Další možností je Air Body Control, který poskytne vzduchový podvozek s širokým spektrem nastavitelné tuhosti. K tomu je zapotřebí dodat, že přední náprava CLS je čtyřprvková a zadní pětiprvková.

CLS se bude nabízet výhradně s šestiválcovými řadovými motory. Základní varianta CLS 350 d 4MATIC poskytne 286 koní při 600 N.m. To je již celkem slušný výkon, i když jeho potenciál vynikne více na německých dálnicích, než na těch českých. Vzhledem k výkonu je nízká kombinovaná spotřeba v podobě 5,6 litru na 100 kilometrů.

Vrcholová řada 450 4MATIC se pochlubí výkonem 270 kW, který půjde ještě krátkodobě zvýšit o dalších 16 KW. Výhodou je také úsporná funkce jízdy bez spalovacího motoru. Mercedes-Benz ji označil jako „plachtění“, a díky tomu dochází k nemalé úspoře paliva. Motorové řady CLS sice na vzduch nejezdí, ale v kombinaci výkon/spotřeba patří k tomu nejlepšímu, co současný automobilový svět nabízí.