Během studie měla skupina 60 osob ve věku od 18 do 50 let za úkol vypít přibližně půl litru alkoholického nebo nealkoholického piva. Množství přitom bylo stanoveno s ohledem na to, aby byla potenciálně ovlivněna jejich schopnost rozeznávat emoce, ale zároveň neměli být opilí natolik, aby nemohli plnit úkoly ve studii.
V jednom z experimentů ukázali výzkumníci účastníkům fotografie tváří, které vyjadřovaly šest základních emocí – strach, smutek, znechucení, štěstí, hněv a překvapení – a požádali je, aby přiřadili ke každému obličeji příslušnou emoci.
Ukázalo se, že lidé, kteří pili alkoholické pivo, byli lepší v rozpoznání obličeje vyjadřující štěstí, než ti, kteří pili nealkoholické pivo. Další experimenty pak ukázaly, že lidé pijící alkoholické pivo mají rovněž větší touhu trávit čas ve společnosti jiných lidí. Ten účinek byl přitom výraznější u žen než u mužů.