Domů     Zajímavosti
5 trendů, které v roce 2024 zefektivní vaši komunikaci s klienty

komerční sdělení

Kdy jste naposledy aktualizovali nebo optimalizovali svou zákaznickou podporu a formu komunikace s klienty? S rostoucím zájmem zákazníků o personalizované zážitky, rychlé reakce na požadavky a aktuální technologické inovace přicházejí nové příležitosti. Jaké trendy posílí vaše vztahy se zákazníky v roce 2024 a později?

1. Samoobslužná zákaznická podpora

Trend samoobslužných služeb mění pravidla hry ve světě zákaznické podpory. Jedná se o dynamický přístup, kdy společnosti poskytují zákazníkům nástroje, zdroje a informace a umožňují jim samostatný přístup k informacím, řešení problémů nebo provádění vybraných úkolů.

Nejedná se o novinku jako takovou, ale o stále oblíbenější součást všech kanálů zákaznického servisu.

Patří sem chatboti, hlasová komunikace, interaktivní výukové programy nebo často kladené dotazy.

Tato forma zákaznické podpory dává kontrolu do rukou zákazníka a poskytuje mu pohodlí, rychlost a pocit nezávislosti.

2. AI (umělá inteligence) a automatizace

Přestože automatizace a umělá inteligence jsou ve stejném trendu, který ovlivňuje služby zákazníkům, mají zcela odlišné role.

Pokud potřebujete nastavit opakovatelné úkoly nebo procesy s automatizovanou péčí, pak v zákaznickém servisu využijete automatizaci (například e-mailové odpovědi, upozornění nebo pracovní postupy). Umělá inteligence (AI) je obecný termín pro integraci pokročilých technologií, které simulují inteligenci podobnou té lidské (například třídění dat, generování leadů, překlad do cizích jazyků, určování priorit nebo optimalizace)..

Vytváří se tak prostor pro zaměstnance, manažery a firmy k řešení úkolů s přidanou hodnotou pro zákazníky.

3. Vícekanálová podpora

Zákazníci přirozeně očekávají, že budou moci komunikovat s firmou nebo značkou prostřednictvím více kanálů (e-mail, telefon, sociální média, messenger, hlasoví asistenti, chatbot atd.).

Výzvou pro společnosti je nastavit správnou a efektivní strategii pro každý kanál a zajistit konzistentní zákaznickou zkušenost bez ohledu na to, který komunikační kanál si vyberou.

Je důležité, aby zákaznická zkušenost stále odrážela identitu značky – ať už zákazník zavolá na call centrum, napíše zprávu na Facebook nebo WhatsApp, nebo přijde osobně do prodejny.

4. Ochrana osobních údajů a transparentnost údajů o zákaznících

Ochrana soukromí zákazníků souvisí s budováním důvěry, dodržováním předpisů a zajištěním dobrého jména značky. Zákazníci jsou na své údaje velmi citliví a snadno odmítnou s firmou spolupracovat nebo od ní nakupovat, pokud mají obavy o bezpečnost údajů. Nemluvě o tom, že k narušení dat i soukromí dochází neustále.

Mezi první kroky, jak tento trend sledovat, patří jasně definované zásady ochrany osobních údajů, jejich snadná dostupnost na webových stránkách nebo v jiné komunikaci se zákazníky, stejně jako získávání informovaného souhlasu se shromažďováním údajů a pravidelná aktualizace všech dokumentů týkajících se osobních údajů.

5. Personalizované zážitky a komunikace

Personalizace zůstává klíčovým faktorem úspěšné komunikace. Zákazníci se chtějí cítit ceněni. Nejde přitom jen o používání jména zákazníka. Pokud chcete pro klienta vytvořit personalizovaný zážitek, komunikujte s ním prostřednictvím kanálů, které preferuje, a sdílejte obsah, na který lépe reaguje.

Právě díky datům a analýze můžete lépe porozumět svým klientům a poskytnout jim příjemný a žádoucí způsob komunikace. Zákazník chce být (pouze) spokojený.

Komunikace s klienty je neustále se měnící a bouřlivý proces, který se vyvíjí se změnami v chování zákazníků a také s možnostmi moderních technologií. Zákazníci jsou různí a obvykle velmi nároční. Zajistěte jim takovou komunikaci se zákazníky, aby byli šťastnými a spokojenými advokáty vás a vašich produktů a služeb..

Související články
Arktida, polární oblast kolem severního pólu, evokuje mořský led, plovoucí kry, tmu a zimu. Typickým endemitem oblasti je lední medvěd. I dnes zde ale hnízdí více než 200 druhů ptáků, kteří jsou důležití pro zdejší ekosystém. Nejnovější nálezy fosilií ukazují, že nejinak tomu bylo i v éře dinosaurů. Tito nebezpeční obři sdíleli své zdejší teritorium […]
Zbavit se štěnic, pokud se nastěhují do vašeho domova, není úplně snadné. Vyskytují se přitom po celém světě, obzvláště ve velkých městech. Čistota vaší domácnosti s invazí štěnic nesouvisí, přinést si je můžete z dovolené v luxusním resortu, stejně jako z městské hromadné dopravy. Vědci nyní odhalili, že před vyhynutím tyto odporné parazity zachránilo budování […]
Troufalé cíle si žádají troufalá řešení, a k takovým bezpochyby projekt budoucího urychlovače částic FCC patří. Odhalení záhad temné hmoty a energie? Hledání nových částic či výroba milionů nepolapitelných Higgsových bosonů? Takové úkoly z říše fantazie se už možná brzy přesunou do reality – anebo také navždy zůstanou na papíře. Velký hadronový urychlovač (LHC), největší a nejvýkonnější […]
Mezi savci těžko najdeme tvora s dominantnějším mozkem. Ten delfíní může vážit až 1,7 kg, což je víc než u člověka. Tito inteligentní živočichové spolu komunikují cvakáním a hvízdáním a dokážou rozeznat svá vlastní „jména“. Díky pokroku v umělé inteligenci možná budeme moci jejich řeč brzy přeložit do lidské a naopak. Jsme jen krůček od mluvení se […]
Zubovina, označovaná často také jako dentin, je žlutobílá hmota podobající se kosti, která tvoří většinu lidského zubu. Nedávný objev, který američtí vědci učinili tak trochu náhodou, odhalil, že zřejmě vznikla ze smyslové tkáně prvohorních živočichů, kterým pomáhala vnímat okolí. Většina obratlovců disponuje v ústní dutině tvrdými útvary neboli zuby, které jim slouží především k uchopování, […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz