Domů     Zajímavosti
Geniální marketingový nástroj. Odhalte tajemství slevových kuponů

komerční sdělení

Internet je jich plný. Proč ale firmy nabízejí slevové kupony? Ne vždy je cílem získat zákazníka. Slevy ve formě kuponů jsou mocný marketingový nástroj, za jehož použitím se často skrývá promyšlená strategie..

Pokud si myslíte, že jsou slevové kupony výdobytkem poslední doby, musíme vás zklamat. Za první slevový kupon se považuje poukaz na nápoj zdarma, který použila Coca-Cola, a to už v roce 1888. V době internetu ale dostaly slevové kupony nový význam. Ačkoliv stále hraje prim získávání zákazníků, jejich využití je širší.

Přemluvit k nákupu a nakrmit reklamou

První návštěva e-shopu vede u zákazníků málo kdy přímo k nákupu. Zboží si spíše prohlížejí a seznamují se se sortimentem. A to je klíčový moment, ve kterém obchodníci „útočí“ slevovým kuponem. „Odebírejte náš newsletter a získejte slevu na první nákup!“ Cílem takové nabídky je přemluvit vás, abyste nakoupili právě v tomto obchodě a neodešli hledat zboží ke konkurenci.

Mnohdy je pro firmu ale ještě důležitější získat vaši e-mailovou adresu. Obchody jsou proto ochotné nabídnout i velkou slevu, což ilustruje About You slevový kód za odebírání novinek, který je celých 20 %.

I kdyby vás totiž obchod nepřesvědčil k nákupu nyní, bude mít možnost vás prostřednictvím e-mailu „krmit“ reklamou a novinkami a přemluvit vás k útratě později.

Věrný zákazník nad zlato

Co je lepší než nový zákazník? Loajální zákazník! Snem každého obchodu je vychovat si zákazníka, který nakupuje opakovaně. Jednoduchý, ale efektivní trik je nabízet výhody za věrnost. Může to být nevkusný plyšák za nálepky ze supermarketu, ale také komplexní program s kreativními benefity. Ukázkovým příkladem je program TchiboCard.

Jeho hlavním pilířem je sbírání věrnostních bodů („zrnek“), která se přímo přepočítávají na slevu na další nákupy. Díky principu „čím víc koupím, tím víc ušetřím“ motivuje Tchibo sleva zákazníky k opakovaným nákupům.

Spojením s dalšími přímými benefity, jako je doprava zdarma, zvýhodněné ceny nebo káva v prodejnách zdarma si navíc Tchibo buduje pozitivní image. Lidé se rádi cítí výjimeční a milují pocit exkluzivity.

To je také jeden z důvodů, proč je takový zájem o Zalando Lounge slevy, které jsou dostupné jen registrovaným uživatelům.

Sledování trhu a průzkum inzerce

Jiným využitím kuponů je průzkum inzertních kanálů. Obchod vytvoří různé kupony, které rozšíří mezi lidi po několika kanálech, např. v e-mailovém letáku, jako slevový kód v TV kampani nebo reklamou na webu.

Následně je totiž možné vyhodnotit, který kupon byl nejpoužívanější, a podle toho poznat, do jakého reklamního kanálu se firmě vyplatí investovat.

Za slevou hledej chytrý mozek

Aby kupon fungoval a obchod neprodělal, musí být omezený. Téměř nikdy proto nenarazíte na kupon, který byste mohli kombinovat se jinými slevami. Vedlo by to k nepřípustnému snížení marže. Jindy je omezení časové.

Když bude mít např. Black Friday na Alze nebo Alza slevový kód platnost jen 3 dny, snáze vás vyprovokuje k nákupu.

Další fintou, které jsem si už určitě všimli, je podmínka minimální útraty. Zákazníci mívají totiž cenový strop, který nechtějí překročit. „Sleva 200 Kč při nákupu nad 1 500 Kč“ je ale dobrý způsob, jak je motivovat k utrácení. Tak pozor na to, až budete příště nakupovat.

Související články
Desetitisíce sklenic uspořádaných v obřích lednicích. Konstantní teplota -18 °C. A uchované odrůdy pšenice až z roku 1917. Česká genová banka, jejíž provoz zajišťuje odborný tým CARC (Národní centrum zemědělského a potravinářského výzkumu), uchovává rostlinné dědictví české země pro výživovou bezpečnost i biodiverzitu a velikostí patří mezi 10 největších v Evropě.   Podle Organizace pro výživu a […]
A nejen po zdi… Gekoni se klidně procházejí po stropě nebo se přichytí na skle terária hlavou dolů, jako by na ně nepůsobila gravitace. Jejich superschopnosti se snaží napodobit technici při konstrukci robotů a dalších vynálezů.   Gekoni umí nejen přilnout ke svislým povrchům včetně zcela hladkých, jako jsou dlaždice a sklo, ale také se […]
Svět si nedávno prošel pandemií covidu, každoročně se objevují chřipkové epidemie a obavy vzbuzuje i ptačí chřipka. Kontrola šíření virů tak zůstává i nadále globální výzvou. Vědci z University of Pennsylvania se pokusili vyvinout antivirovou žvýkačku bránící přenosu viru chřipky či herpes simplex mezi lidmi. Vyrobená je z luštěniny! Předtím, než vypukla pandemie covidu, používal […]
Vědci zkoumali vegetaci na ostrově Barro Colorado v Panamě, aby potvrdili škodlivé účinky zásahu bleskem na stromy. Kupodivu zjistili, že jeden, konkrétně silovoň Dipteryx oleifera, k sobě blesky záměrně přitahuje, aby se zbavil svých konkurentů a zejména parazitické liány, aniž by sám byl poškozen! Ostrov Barro Colorado se nachází v uměle vytvořeném Gatunském jezeře uprostřed […]
Demence souvisí se ztrátou paměti, zmateností a kognitivními problémy. To se ví. Co když ale první varovné signály nepocházejí z mozku, ale z očí? Nedávná vědecká studie ukázala, že změny ve zrakovém vnímání mohou předpovědět demenci až 12 let před její oficiální diagnózou. Zjištění otevírají dveře novým možnostem včasné detekce a prevence neurodegenerativních onemocnění. Zrak […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz