Domů     Zajímavosti
Geniální marketingový nástroj. Odhalte tajemství slevových kuponů

komerční sdělení

Internet je jich plný. Proč ale firmy nabízejí slevové kupony? Ne vždy je cílem získat zákazníka. Slevy ve formě kuponů jsou mocný marketingový nástroj, za jehož použitím se často skrývá promyšlená strategie..

Pokud si myslíte, že jsou slevové kupony výdobytkem poslední doby, musíme vás zklamat. Za první slevový kupon se považuje poukaz na nápoj zdarma, který použila Coca-Cola, a to už v roce 1888. V době internetu ale dostaly slevové kupony nový význam. Ačkoliv stále hraje prim získávání zákazníků, jejich využití je širší.

Přemluvit k nákupu a nakrmit reklamou

První návštěva e-shopu vede u zákazníků málo kdy přímo k nákupu. Zboží si spíše prohlížejí a seznamují se se sortimentem. A to je klíčový moment, ve kterém obchodníci „útočí“ slevovým kuponem. „Odebírejte náš newsletter a získejte slevu na první nákup!“ Cílem takové nabídky je přemluvit vás, abyste nakoupili právě v tomto obchodě a neodešli hledat zboží ke konkurenci.

Mnohdy je pro firmu ale ještě důležitější získat vaši e-mailovou adresu. Obchody jsou proto ochotné nabídnout i velkou slevu, což ilustruje About You slevový kód za odebírání novinek, který je celých 20 %.

I kdyby vás totiž obchod nepřesvědčil k nákupu nyní, bude mít možnost vás prostřednictvím e-mailu „krmit“ reklamou a novinkami a přemluvit vás k útratě později.

Věrný zákazník nad zlato

Co je lepší než nový zákazník? Loajální zákazník! Snem každého obchodu je vychovat si zákazníka, který nakupuje opakovaně. Jednoduchý, ale efektivní trik je nabízet výhody za věrnost. Může to být nevkusný plyšák za nálepky ze supermarketu, ale také komplexní program s kreativními benefity. Ukázkovým příkladem je program TchiboCard.

Jeho hlavním pilířem je sbírání věrnostních bodů („zrnek“), která se přímo přepočítávají na slevu na další nákupy. Díky principu „čím víc koupím, tím víc ušetřím“ motivuje Tchibo sleva zákazníky k opakovaným nákupům.

Spojením s dalšími přímými benefity, jako je doprava zdarma, zvýhodněné ceny nebo káva v prodejnách zdarma si navíc Tchibo buduje pozitivní image. Lidé se rádi cítí výjimeční a milují pocit exkluzivity.

To je také jeden z důvodů, proč je takový zájem o Zalando Lounge slevy, které jsou dostupné jen registrovaným uživatelům.

Sledování trhu a průzkum inzerce

Jiným využitím kuponů je průzkum inzertních kanálů. Obchod vytvoří různé kupony, které rozšíří mezi lidi po několika kanálech, např. v e-mailovém letáku, jako slevový kód v TV kampani nebo reklamou na webu.

Následně je totiž možné vyhodnotit, který kupon byl nejpoužívanější, a podle toho poznat, do jakého reklamního kanálu se firmě vyplatí investovat.

Za slevou hledej chytrý mozek

Aby kupon fungoval a obchod neprodělal, musí být omezený. Téměř nikdy proto nenarazíte na kupon, který byste mohli kombinovat se jinými slevami. Vedlo by to k nepřípustnému snížení marže. Jindy je omezení časové.

Když bude mít např. Black Friday na Alze nebo Alza slevový kód platnost jen 3 dny, snáze vás vyprovokuje k nákupu.

Další fintou, které jsem si už určitě všimli, je podmínka minimální útraty. Zákazníci mívají totiž cenový strop, který nechtějí překročit. „Sleva 200 Kč při nákupu nad 1 500 Kč“ je ale dobrý způsob, jak je motivovat k utrácení. Tak pozor na to, až budete příště nakupovat.

Související články
Když před 66 miliony let narazil do naší planety asteroid, došlo k vyhynutí asi 70 % živočišných druhů, včetně slavných dinosaurů. Vyhubeni byli i páni druhohorních oceánů, tedy mosasauři, stejně jako nádherní příbuzní dnešních chobotnic, amoniti. Dokonce i zástupci savců, ryb a kvetoucích rostlin utrpěly vážný pokles populací a úbytek druhů. Jen jedna skupina tvorů […]
Toxoplazmóza je parazitární onemocnění, které způsobuje prvok Toxoplasma gondii. Jeho definitivním hostitelem jsou kočky a kočkovité šelmy, ovšem mezihostitelem může být i člověk. Ze závěrů mezinárodního výzkumu, provedeného v dubnu letošního roku, vyplývá, že by toto onemocnění mohlo mít negativní vliv na mužskou plodnost. Míra mužské plodnosti v posledním půl století prudce klesá. Analýza provedená […]
Staletí zanechávají na olejomalbách významných i těch méně známých mistrů výrazné stopy. Přirozené stárnutí děl má za následek praskliny, odlupování kousků pigmentů, změny barev a nejrůznější drobné skvrny. Oprava škod může restaurátorům trvat roky, takže je toto úsilí vyhrazeno jen pro nejcennější díla. Těm ostatním nyní nabízí záchranu umělá inteligence… Restaurování uměleckých děl je náročná […]
V průběhu zimy došlo v Severní Americe k úhynu 60 % včelích populací. Dlouho trvalo, než vědci odhalili příčinu. Nyní už vědí, že za zkázou stál parazitický roztoč zvaný kleštík včelí (Varroa destructor). Ještě horší zprávou je, že se tento stává odolným vůči postřikům, které dosud k ochraně včelstev postačovaly. Odborníci proto volají po urychleném […]
Moře a oceány ani zdaleka nejsou oázou ticha. Ani nemohou být. Život se tu už od svých počátků učil využívat zvuky k orientaci a komunikaci. Fungovalo to dobře, dokud nepřišel člověk se svou technikou. Vojenské sonary a vzdušná děla přinesly hluk takové úrovně, že ohrožuje vše živé od planktonu až po velryby. Za celý problém přitom […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz