Aby bylo připravované sushi co nejchutnější, musí zodpovědní pracovníci v restauracích nalézt ty nejlepší kusy tuňáka, které hostům umožní prožít jedinečný gastronomický zážitek. Jenže to není tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát….
Proto japonská agentura vytvořila program, který zodpovědnému zaměstnanci nahradí chybějící léta zkušeností…
Aplikace Tuna Scope od japonské reklamní agentury Dentsu funguje za pomoci algoritmu založeného na strojovém učení. Ten byl natrénován na tisících obrázcích řezů tuňáka tak, aby poznal ten nejlepší kousek.
Právě řez je totiž jedním z hlavních faktorů, podle kterých se posuzuje kvalita toho či onoho kusu.
Že je aplikace skutečně spolehlivá tvrdí i zástupci některých restaurací, kteří už Tuna Scope nasadili do ostrého provozu. Jedním z nich je provozovatel running sushi – podnik Kura Sushi. Ten dosud vysílal své zaměstnance do zahraničí, kde museli kvalitu masa osobně posuzovat.
Nyní stačí jen poslat fotografii nabízeného kusu a společnost už si jeho stav na dálku vyhodnotí pomocí aplikace.