Česká technologická společnost CertiCon, známá svým zaměřením na umělou inteligenci, strojové vidění a softwarová řešení pro zdravotnické přístroje, modifikuje svou aplikaci MedCare24/7 pro vzdálenou komunikaci mezi lékaři a pacienty.
Toto řešení by značně pomohlo v boji proti šířícímu se virovému onemocnění COVID-19.
Technologie je určena pro komunikaci lékařských institucí a pacientů v domácí péči. V současné době se nabízí využít systém pro prvotní vzdálenou diagnózu pacientů, kteří vykazují příznaky COVID-19. „Pacient se zaregistruje, uvede svůj stav, lokaci kvůli přiřazení pod příslušnou hygienickou stanici a případně další potřebné informace.
Pracovník hygienické stanice tak okamžitě získá základní podklad pro následnou práci a komunikaci bez nutnosti osobního či telefonického kontaktu s pacientem,“ říká Vladimír Mařík jr., obchodní ředitel společnosti CertiCon.
Na základě filtrovaných dat může pracovník lékařské instituce efektivně reagovat a plánovat odběry pro ty nejzávažnější případy a současně plánovat návštěvy na odběry tak, aby docházelo k co nejmenší kumulaci lidí.
Prostřednictvím tohoto řešení je rovněž možné hromadně informovat pacienty, případně další zájemce, o aktuální informace. Vzhledem k přetíženosti hygienických stanic a odběrných míst se jedná o další, velmi efektivní nástroj, jak odbavit větší množství pacientů a primárně tím nezatížit zdravotnická zařízení nebo krizové linky.
„Pro pacienty, kteří nemají přístup k internetu nebo chytrý telefon, budou stále linky k dispozici, nicméně paralelně mohou být pacienti směřováni k vyplnění dotazníků online. Medcare24/7 lze využívat i pro komunikaci s pacienty, kterým již byla nákaza potvrzena.
Mohou tak komunikovat s lékaři nebo hygienickými stanicemi a poskytovat velmi rychle informace o svém stavu, jeho zlepšení, či zhoršení.“ ukončuje Mařík.