Hybridní pohon znamená vždy kombinaci dvou či více různých zdrojů pohybu (např. diesel-elektrické lokomotivy či moped, motor-pedál). V případě hybridního auta jde o kombinaci spalovacího a elektrického motoru.
Výkon aut je pro běžné potřeby předimenzován, naopak hybridní auta si mohou dovolit motory méně výkonné (s menšími exhalacemi i spotřebou – může klesnout i pod 4 litry na 100 km), kterým elektromotor pomáhá; mají také větší dojezd. Hybridní auta tzv. paralelní konstrukce mohou být poháněna oběma motory zároveň (na převodovku se připojují nezávisle), hybridy tzv. sériové konstrukce používají spalovací motor pouze pro pohon alternátoru, který dobíjí baterie či přímo pohání elektromotor. Zástupcem paralelního typu je na našem trhu první hybrid Toyota Prius, kterou jsme měli možnost vyzkoušet. Byla zkonstruována s důrazem na co nejmenší tvorbu emisí a jen na elektromotor dokáže zrychlit až na 24 km/h, pak teprve přijde ke slovu spalovací motor.
Více se dozvíte na www.fueleconomy.gov