Domů     Zajímavosti
5 trendů, které v roce 2024 zefektivní vaši komunikaci s klienty

komerční sdělení

Kdy jste naposledy aktualizovali nebo optimalizovali svou zákaznickou podporu a formu komunikace s klienty? S rostoucím zájmem zákazníků o personalizované zážitky, rychlé reakce na požadavky a aktuální technologické inovace přicházejí nové příležitosti. Jaké trendy posílí vaše vztahy se zákazníky v roce 2024 a později?

1. Samoobslužná zákaznická podpora

Trend samoobslužných služeb mění pravidla hry ve světě zákaznické podpory. Jedná se o dynamický přístup, kdy společnosti poskytují zákazníkům nástroje, zdroje a informace a umožňují jim samostatný přístup k informacím, řešení problémů nebo provádění vybraných úkolů.

Nejedná se o novinku jako takovou, ale o stále oblíbenější součást všech kanálů zákaznického servisu.

Patří sem chatboti, hlasová komunikace, interaktivní výukové programy nebo často kladené dotazy.

Tato forma zákaznické podpory dává kontrolu do rukou zákazníka a poskytuje mu pohodlí, rychlost a pocit nezávislosti.

2. AI (umělá inteligence) a automatizace

Přestože automatizace a umělá inteligence jsou ve stejném trendu, který ovlivňuje služby zákazníkům, mají zcela odlišné role.

Pokud potřebujete nastavit opakovatelné úkoly nebo procesy s automatizovanou péčí, pak v zákaznickém servisu využijete automatizaci (například e-mailové odpovědi, upozornění nebo pracovní postupy). Umělá inteligence (AI) je obecný termín pro integraci pokročilých technologií, které simulují inteligenci podobnou té lidské (například třídění dat, generování leadů, překlad do cizích jazyků, určování priorit nebo optimalizace)..

Vytváří se tak prostor pro zaměstnance, manažery a firmy k řešení úkolů s přidanou hodnotou pro zákazníky.

3. Vícekanálová podpora

Zákazníci přirozeně očekávají, že budou moci komunikovat s firmou nebo značkou prostřednictvím více kanálů (e-mail, telefon, sociální média, messenger, hlasoví asistenti, chatbot atd.).

Výzvou pro společnosti je nastavit správnou a efektivní strategii pro každý kanál a zajistit konzistentní zákaznickou zkušenost bez ohledu na to, který komunikační kanál si vyberou.

Je důležité, aby zákaznická zkušenost stále odrážela identitu značky – ať už zákazník zavolá na call centrum, napíše zprávu na Facebook nebo WhatsApp, nebo přijde osobně do prodejny.

4. Ochrana osobních údajů a transparentnost údajů o zákaznících

Ochrana soukromí zákazníků souvisí s budováním důvěry, dodržováním předpisů a zajištěním dobrého jména značky. Zákazníci jsou na své údaje velmi citliví a snadno odmítnou s firmou spolupracovat nebo od ní nakupovat, pokud mají obavy o bezpečnost údajů. Nemluvě o tom, že k narušení dat i soukromí dochází neustále.

Mezi první kroky, jak tento trend sledovat, patří jasně definované zásady ochrany osobních údajů, jejich snadná dostupnost na webových stránkách nebo v jiné komunikaci se zákazníky, stejně jako získávání informovaného souhlasu se shromažďováním údajů a pravidelná aktualizace všech dokumentů týkajících se osobních údajů.

5. Personalizované zážitky a komunikace

Personalizace zůstává klíčovým faktorem úspěšné komunikace. Zákazníci se chtějí cítit ceněni. Nejde přitom jen o používání jména zákazníka. Pokud chcete pro klienta vytvořit personalizovaný zážitek, komunikujte s ním prostřednictvím kanálů, které preferuje, a sdílejte obsah, na který lépe reaguje.

Právě díky datům a analýze můžete lépe porozumět svým klientům a poskytnout jim příjemný a žádoucí způsob komunikace. Zákazník chce být (pouze) spokojený.

Komunikace s klienty je neustále se měnící a bouřlivý proces, který se vyvíjí se změnami v chování zákazníků a také s možnostmi moderních technologií. Zákazníci jsou různí a obvykle velmi nároční. Zajistěte jim takovou komunikaci se zákazníky, aby byli šťastnými a spokojenými advokáty vás a vašich produktů a služeb..

Související články
Zajímavosti 21.12.2025
České země zpravidla nepatřily mezi velmoci, které by rozprostíraly moc nad svým okolím. Výjimky z tohoto stavu bychom však v historii našli. Bývaly doby, kdy čeští panovníci ovládali mořské pobřeží nebo nepříliš významné obce zvané Berlín či Vídeň. To však nikdy nemělo dlouhého trvání. Územní vývoj českého státu zaznamenal za 1000 let své existence spoustu […]
Příroda Zajímavosti 19.12.2025
Lidský imunitní systém je značně pokročilý, vyniká zejména v učení a přizpůsobivosti, díky očkování jsme schopni imunitu ještě více posílit, což nám umožňuje bojovat s řadou nemocí. Přesto existují zvířata, která mají v určitých oblastech efektivnější a odolnější imunitní mechanismy než lidé. Vědci se zkoumáním jejich imunity nyní podrobně zabývají, neboť věří, že pochopení jejich […]
Medicína Zajímavosti 19.12.2025
Mnoho psychiatrů se po celá desetiletí domnívalo, že z ADHD neboli poruchy pozornosti s hyperaktivitou lze vyrůst. Nyní se ukazuje, že se mýlili. U řady osob porucha přetrvává až do dospělosti, mnoho dalších je naopak diagnostikováno až jako dospělí. Je však pravdou, že se příznaky AHDH s přibývajícím věkem mění. Kdy se nechat vyšetřit? Podle […]
Technika Zajímavosti 16.12.2025
I v budoucnosti budou města vyžadovat velké množství elektrické energie pro své fungování, a to ideálně z obnovitelných zdrojů. Tuto energii je však třeba někde ukládat. Ve městech budoucnosti by se takovým úložištěm mohl stát speciálně upravený beton, ze kterého se staví domy či chodníky. Jak se vyrábí? Využívání obnovitelných zdrojů energie s sebou nese […]
Historie Zajímavosti 16.12.2025
Stovky keltských zlatých a stříbrných mincí, šperků i figurku koníka se podařilo archeologům objevit v utajované lokalitě na severním Plzeňsku. Tyto cenné předměty byly náhodně roztroušené v oblasti, kde se existence jakéhokoliv keltského centra nepředpokládala. Přesné místo nálezu odborníci tají, aby ho ochránili před zloději a hledači pokladů. Keltové jsou nejstarším historicky doloženým národem na […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz