Domů     Zajímavosti
5 trendů, které v roce 2024 zefektivní vaši komunikaci s klienty

komerční sdělení

Kdy jste naposledy aktualizovali nebo optimalizovali svou zákaznickou podporu a formu komunikace s klienty? S rostoucím zájmem zákazníků o personalizované zážitky, rychlé reakce na požadavky a aktuální technologické inovace přicházejí nové příležitosti. Jaké trendy posílí vaše vztahy se zákazníky v roce 2024 a později?

1. Samoobslužná zákaznická podpora

Trend samoobslužných služeb mění pravidla hry ve světě zákaznické podpory. Jedná se o dynamický přístup, kdy společnosti poskytují zákazníkům nástroje, zdroje a informace a umožňují jim samostatný přístup k informacím, řešení problémů nebo provádění vybraných úkolů.

Nejedná se o novinku jako takovou, ale o stále oblíbenější součást všech kanálů zákaznického servisu.

Patří sem chatboti, hlasová komunikace, interaktivní výukové programy nebo často kladené dotazy.

Tato forma zákaznické podpory dává kontrolu do rukou zákazníka a poskytuje mu pohodlí, rychlost a pocit nezávislosti.

2. AI (umělá inteligence) a automatizace

Přestože automatizace a umělá inteligence jsou ve stejném trendu, který ovlivňuje služby zákazníkům, mají zcela odlišné role.

Pokud potřebujete nastavit opakovatelné úkoly nebo procesy s automatizovanou péčí, pak v zákaznickém servisu využijete automatizaci (například e-mailové odpovědi, upozornění nebo pracovní postupy). Umělá inteligence (AI) je obecný termín pro integraci pokročilých technologií, které simulují inteligenci podobnou té lidské (například třídění dat, generování leadů, překlad do cizích jazyků, určování priorit nebo optimalizace)..

Vytváří se tak prostor pro zaměstnance, manažery a firmy k řešení úkolů s přidanou hodnotou pro zákazníky.

3. Vícekanálová podpora

Zákazníci přirozeně očekávají, že budou moci komunikovat s firmou nebo značkou prostřednictvím více kanálů (e-mail, telefon, sociální média, messenger, hlasoví asistenti, chatbot atd.).

Výzvou pro společnosti je nastavit správnou a efektivní strategii pro každý kanál a zajistit konzistentní zákaznickou zkušenost bez ohledu na to, který komunikační kanál si vyberou.

Je důležité, aby zákaznická zkušenost stále odrážela identitu značky – ať už zákazník zavolá na call centrum, napíše zprávu na Facebook nebo WhatsApp, nebo přijde osobně do prodejny.

4. Ochrana osobních údajů a transparentnost údajů o zákaznících

Ochrana soukromí zákazníků souvisí s budováním důvěry, dodržováním předpisů a zajištěním dobrého jména značky. Zákazníci jsou na své údaje velmi citliví a snadno odmítnou s firmou spolupracovat nebo od ní nakupovat, pokud mají obavy o bezpečnost údajů. Nemluvě o tom, že k narušení dat i soukromí dochází neustále.

Mezi první kroky, jak tento trend sledovat, patří jasně definované zásady ochrany osobních údajů, jejich snadná dostupnost na webových stránkách nebo v jiné komunikaci se zákazníky, stejně jako získávání informovaného souhlasu se shromažďováním údajů a pravidelná aktualizace všech dokumentů týkajících se osobních údajů.

5. Personalizované zážitky a komunikace

Personalizace zůstává klíčovým faktorem úspěšné komunikace. Zákazníci se chtějí cítit ceněni. Nejde přitom jen o používání jména zákazníka. Pokud chcete pro klienta vytvořit personalizovaný zážitek, komunikujte s ním prostřednictvím kanálů, které preferuje, a sdílejte obsah, na který lépe reaguje.

Právě díky datům a analýze můžete lépe porozumět svým klientům a poskytnout jim příjemný a žádoucí způsob komunikace. Zákazník chce být (pouze) spokojený.

Komunikace s klienty je neustále se měnící a bouřlivý proces, který se vyvíjí se změnami v chování zákazníků a také s možnostmi moderních technologií. Zákazníci jsou různí a obvykle velmi nároční. Zajistěte jim takovou komunikaci se zákazníky, aby byli šťastnými a spokojenými advokáty vás a vašich produktů a služeb..

Související články
DNA neboli deoxyribonukleová kyselina je obsažena v každé tělní buňce a nese genetický materiál jedince, který se předává při rozmnožování z rodičů na potomky. Analýza DNA pak slouží k určení fyziologických znaků testovaného jedince, dnes je proto považována za zlatý standard pro identifikaci obětí hromadných neštěstí. Analýza DNA slouží, mimo jiné, ke zkoumání lidských pozůstatků, […]
Dusík tvoří přibližně 78 % zemské atmosféry, přesto většina forem života na naší planetě potřebuje k přežití přijímat ze vzduchu kyslík, zatímco takto přijatý dusík prochází našim tělem nevyužit. Ačkoliv je kyslík vnímán jako symbol života, dýchání čistého kyslíku po delší dobu by nás mohlo zabít! Vzduch na naší planetě tak přestavuje ten nejlépe namíchaný […]
Populace lidí roste. A zemědělské půdy ubývá. I s ohledem na tuto nepřímou úměru nepůsobí vize příštích desetiletí nijak optimisticky. Jednou z možností, jak ji optimističtější udělat, jsou takzvané vertikální farmy, respektive vertikální zemědělství Princip této metody je v zásadě velmi jednoduchý. Pěstitelská plocha při ní nemá příliš prostoru do šířky, zato do výšky ano. Rostliny […]
Roztomilý medvídek, který však rozhodně medvědem není, protože se jedná o vačnatce, je národní ikonou Austrálie. Jeho populace se však v posledních desetiletích snižují, ohrožuje je ztráta přirozeného stanoviště, přírodní katastrofy, škůdci i urbanizace. Největší hrozbu však pro ně představuje šířící se epidemie chlamydií. Podaří se koaly zachránit? Chlamydie jsou mikroskopické organismy, které parazitují uvnitř […]
Hostiny provázené dobrým jídlem nejsou ničím neobvyklým, i my se scházíme s nejbližšími, abychom nad stoly, prohýbajícími se pod nejrůznějšími pochutinami, oslavili narozeniny, svatbu, narození dítěte či se s někým blízkým rozloučili. Dobré jídlo a společnost poskytují útěchu. A nejinak tomu bylo i na konci doby bronzové…. Odborníci z Cardiffské univerzity objevili na velkých prehistorických […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz