Domů     Zajímavosti
XVII. všesokolský slet se blíží: Sokolové představili i tramvaj, aplikaci a odznak
Jan Zelenka 25.3.2024
1. Slet volá, zbývá necelých 100 dní. 2. Martin Chlumský, 1. místostarosta ČOS, dočasně pověřený vedením spolku 3. Sokolové představili i sletovou tramvaj. 4 .Jedním z ambsadorů Sokola je Alex Choupenitch

Necelých 100 dní do XVII. všesokolského sletu, největší sportovně-společensky-kulturní události roku na našem území, Česká obec sokolská oficiálně oznámila spuštění prodeje vstupenek na hromadné skladby.

V rozmezí 200 až 700 korun na den budou k zakoupení od 1. dubna a očekává se, že se hlediště Fortuna Areny zcela zaplní.

Ulicemi Prahy už teď jezdí speciální sletová tramvaj se soutěží, ke stažení je sletová mobilní aplikace Sokol a v prostoru už koluje manifesto s hlasy známých osobností. „Čekají nás ještě tři náročné měsíce přípravy a nácviků a věřím, že slet dopadne skvěle a bude oslavou Sokola,“ říká Martin Chlumský, 1. místostarosta ČOS, dočasně pověřený vedením spolku.

Zdůraznil, že současná kauza bankovního a úvěrového podvodu, která Sokol postihla, přípravy sletu zásadně neovlivňuje. Důkazem je i potvrzená a obdržená státní dotace od Národní sportovní agentury na pořádání sletu.

„Což je pro nás velmi důležité a nadále máme podporu našich partnerů,“ dodal Chlumský.

Prodej vstupenek

Sokolové v jednotách po celé republice pilně nacvičují dvanáct hromadných skladeb. K vidění budou i tři skladby hostů a vystoupení nového cirkusu. Vstupenky do hlediště Fortuna Areny v Edenu na 4. a 5. července se začnou v síti TicketPortal prodávat 1. dubna.

„Ceny jsou ve čtyřech kategoriích a velmi přijatelné. Nabízíme i permanentky na oba dny. Nejlepší místa jsou co nejvýš, jelikož z vrchu vynikne krása jednotlivých skladeb a jejich choreografie,“ říká Petr Svoboda, náčelník ČOS a místopředseda sletového týmu pro program.

Nejdražší I. kategorie stojí 700 Kč na den a permanentka na oba dny vyjde 1100 Kč. Nejlevnější lístek ve IV. kategorii přijde na 200 Kč (permanentka 300 Kč).

Martin Chlumský, 1. místostarosta ČOS, dočasně pověřený vedením spolku. Foto: Sokol

Aplikace

Novinkou sletu a dalším krokem v modernizaci Sokola je sletová mobilní aplikace, jejímž cílem je usnadnit a zpříjemnit zážitek z největší oslavy sportu pro všechny. Kdo si aplikaci nazvanou Sokol stáhne (Google Play nebo AppStore), jako první se dozví čas zahájení prodeje vstupenek.

V aplikaci budou všechny informace o programu sletu, pokyny pro účastníky, aktuality a zajímavosti, ale třeba také soutěže nebo slevy a výhody. „Více než polovina sokolů je mladších 26 let. Speciální sletovou aplikací jdeme s dobou a vycházíme vstříc všem, kteří mají rádi moderní technologie,“ říká Martin Chlumský.

Po sletu bude aplikace fungovat i nadále pro interní komunikaci všech členů Sokola. Aplikaci pro všesokolský slet připravila firma CGI, která se zároveň stala hlavním technologickým partnerem sletu.

Sokolové představili i sletovou tramvaj. Foto: Sokol

Příští stanice slet

Sokolové představili i sletovou tramvaj, které od tohoto týdne díky partnerství s pražským dopravním podnikem jezdí ulicemi hlavního města. Tramvaj bude nejčastěji nasazována jako linka č. 22 křižující klíčová místa letošního sletu:

Tyršův dům, Národní divadlo i Fortuna Arenu v Edenu. Na designu soupravy se podílelo studio Dynamo design, které umně využilo ilustrace známého výtvarníka Jaromíra 99.

V tramvaji jsou k nalezení klíčové informace o sletovém týdnu a soutěže o ceny včetně vstupenek na slet. Pasažéry také vtipnými hláškami v interiéru motivuje ke sportu. Sledovat tramvaj v reálném čase je možné díky GPS na mapě mobilnitabla.cz/sokol.

Jedním z ambsadorů Sokola je Alex Choupenitch. Jeho šermířská karikatura je mimo jiné součástí sletového vizuálního stylu a dá se s ním vyfotit i v tramvaji. „Jsem graficky vyobrazený pro slet, z toho jsem nadšený,“ řekl bronzový fleretista z Tokia a dodal:

„Fakt se mi líbí, co jsem o sletu slyšel – šalina, aplikace, merch – jsem vyjevený. Fakt dobrá práce. Jsem rád, že toho můžu být součástí.“.

Jedním z ambsadorů Sokola je Alex Choupenitch. Foto: Sokol

Manifesto

Co mají společného herečka Adéla Gondíková, kardiochirurg Jan Pirk, paralympijský vítěz Jiří Ježek a hudebník Milan Peroutka? Všichni se zapojili do tvorby sletového manifesta. Zvuková nahrávka textu, za nímž opět stojí studio Dynamo design a který na malém prostoru popisuje smysl a význam sletu, obsahuje také hlasy mladé sokolské sportovní gymnastky Alice Vlkové nebo sokolky z Washingtonu D.C. Jocelyn Kojzar.

 „Hlavním mottem blížícího se sletu je #sletspojuje a manifesto je toho krásným příkladem. Spojilo sokoly s veřejností, Čechy se světem, mládí se stářím, vrcholové sportovce s těmi rekreačními, sport a kulturu.

Tohle naplňují hlasy, které hovoří z nahrávky,“ říká Markéta Wolfová, marketingová manažerka sletu.

Všesokolské slety se konají jednou za šest let a jsou tu už po tři století, první se uskutečnil v roce 1882. Slet je tradice, radost z pohybu a v neposlední řadě také občanská hrdost.

Česká obec sokolská je nejvýznamnější sportovní organizací s tradicí od roku 1862. Je občanským sdružení s téměř 170 000 členy ve více než tisícovce tělocvičných jednot po celé republice. Je lídrem sportu pro všechny bez rozdílu věku a příjmu, ale vychoval i mnoho sportovních olympijských medailistů. Je přítomen v 18 zemích světa (např. Rakousko, USA, Austrálie).

Související články
Někdy svět pro oči nevidí. Co představuje větší emisní problém než auta, lodě nebo letadla? Co zanechává výraznou stopu v životním prostředí, v našich peněženkách a přispívá k sociálním problémům? Potraviny – tedy přesněji plýtvání potravinami. Vědci v projektu Drawdown představili 100 řešení, jak snížit dopad klimatické krize. A jako třetí nejdůležitější řešení, které má […]
Vědci z univerzity v britském Lincolnu přišli s překvapivým zjištěním. Zatímco až dosud bylo aportování přisuzováno výhradně psům, údajně není cizí ani kočkám… Přestože se jejich domestikace a přirozené chování liší, mají psi a kočky mnoho společného. Například jsou zdatnými predátory, kteří žijí společně s lidmi, s nimiž si vychutnávají zábavné chvíle. To ale není […]
124 minut. Tolik času trvá průměrný film s reklamami, nebo takovou dobu tráví Pražané cestou do/z práce. A tolik času tráví i průměrně české dítě denně venku. U předškoláků je to více, nicméně s rostoucím věkem doba pobytu venku klesá. Prodlužuje se naopak čas, který školáci tráví online. Zatímco mladší děti odrazují od delšího pobytu venku […]
Letošní léto ukázalo, jak horko může v důsledku globálního oteplování být. Pocítili to lidé doslova ve všech koutech světa, nicméně vlny horka se přesto snášely lépe v přímořských letoviscích než rozpálených ulicích velkých měst. Nyní přišli angličtí vědci s nápadem, jak teplotu ve světových metropolích snížit pomocí poměrně jednoduchého triku. Stejně jako mnoho velkých měst […]
Ve stájích koně za miliony, stejně tak auta na parkovišti. K tomu francouzské jídlo, francouzské pití, petanque a několik VIP osobností. Peugeot pozval na statek Dvůr Hoffmeister pár vyvolených – instagramové výherce „O den s ambasadory“. A tak tu byl Peugeot 208 i Adam Mišík, Peugeot 308 a operní pěvkyně Andrea Kalivodová, Peugeot 408 a […]
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz