Domů     Zajímavosti
Jak se správně chovat na sociálních sítích: rady pro běžné uživatele a firmy

komerční sdělení

Na sociálních sítích se potkávají nejrůznější skupiny lidí sodlišnými názory a přesvědčeními i firmy a instituce nabízející své služby a produkty.

Všichni spolu nějakým způsobem interagují, bohužel ale často jinak, než by nám bylo příjemné. Poradíme vám proto několik zásad, jak se na sociálních sítích chovat a ukážeme některá nebezpečí, která tam hrozí..

Sociální sítě mají své výhody a nevýhody. Spojují nás s přáteli, které bychom jinak viděli možná na třídním sraze po 10 letech a umožňují nám poznávat nové lidi. Ale zároveň dokážou být toxickým prostředím, ve kterém se rodí nenávist a podvody.

Nicméně stejně jako s ohněm, který může být dobrý sluha, ale špatný pán, záleží především na tom, jak sociální sítě používáme a jak se na nich chováme.

Respektujte názory ostatních 

Ačkoliv se toto pravidlo učíme už od útlého věku, na sociálních sítích jako by se vytratilo. Anonymita internetového prostředí často vede k tomu, že vypouštíme do světa věci, které bychom při fyzickém kontaktu nikdy neřekli.

Pokud na sítích narazíte na člověka, jehož jediným záměrem je vylít si vztek a vyvolat hádku, nepouštějte se do ní. Dotyčného nepřesvědčíte, že se mýlí a jen si tím zkazíte den. Pokud vás přesto láká zareagovat, napište svou odpověď a alespoň 10 minut počkejte.

Ideálně jděte dělat něco jiného a poté se k odpovědi vraťte. Zdá se vám s odstupem času moc příkrá nebo úplně zbytečná? Smažte ji a nechte to plavat.

Lepší je být za „hodňáka“ 

Pokud na sociálních sítích komunikujete s profilem nějaké značky nebo veřejné instituce, snažte se být zdvořilí, i když si stěžujete. Pokud napíšete, že se vám tričko po prvním vyprání srazilo, i když jste dodržovali instrukce na cedulce a zeptáte se, jak máte nyní postupovat při reklamaci, zákaznická podpora vám ráda vyjde vstříc a situaci s vámi vyřeší. Není potřeba nadávek ani tisíce vykřičníků.

Jak reagovat na naštvané komentáře? 

Pokud jste naopak značka, které nějaký takový naštvaný komentář na stránce přistane, zachovejte chladnou hlavu a dejte dotyčnému najevo, že vám situace není lhostejná a budete se jí zabývat.

Poraďte, jak může zákazník situaci řešit, vysvětlete, jaké kroky jste podnikli k nápravě nebo se prostě jen omluvte a nabídněte nějaké odškodnění.

To, jakou image na sociálních sítích máte, je ohromně důležité a určitě nechcete být za značku, která se nestará o své zákazníky a nemá tedy smysl u ní nakupovat.

Každý kontakt se zákazníkem je pro vás příležitost vytvořit pozitivní obraz o firmě, tak ji nepropásněte. Jakmile budete milí a ochotní, komunita se vás pak i sama zastane, když se objeví nějaký „hejtr“.

Nelichotivé komentáře nemažte, to stěžovatele jen popudí. Ale pokud se v nich vyskytují vulgarity, dezinformace nebo jiná porušení pravidel komunity, je naopak vaší povinností takový komentář na svých stránkách či skupinách skrýt (když komentář skryjete, vidí ho jenom ten, kdo ho přidal, ostatní uživatelé ne).

Jak pracovat s komunitou? 

Komunitu mimo jiné vybudujete tím, že budete odpovídat na komentáře od uživatelů a povedete snimi diskuzi. Správa sociálních sítí není jen reagování na naštvané komentáře, ale i rozvádění těch pozitivních, odpovídání na dotazy a tak dále.

Když k vašemu příspěvku o tom, jak udělat holandský řízek, někdo napíše, že ho včera dělal a chutnal mu; poděkujte a zeptejte se, jakou k němu má nejraději přílohu.

Zkrátka si slidmi podívejte a zajímejte se o ně. Zaprvé tím stoupne dosah vašich příspěvků a zadruhé na zákazníky uděláte dobrý dojem.

Pozor na podvody 

Sociální sítě skýtají i nebezpečí. V posledních letech se to na nich jen hemží podvodníky, kteří si vás chtějí přidat do přátel; nečekanými dědici, co vám přenechají svůj majetek nebo šarlatány, kteří vás vyléčí do druhého dne, jen když jim pošlete tisícovku apod.

Naštěstí jsou tyto podvody na sociálních sítích zatím celkem snadno rozpoznatelné – špatná čeština nebo cizokrajné jméno profilu.

Například z dříve nejoblíbenější sociální sítě Facebook se kvůli množství spamových a podvodných komentářů stává nebezpečné místo.

Abyste nenaletěli, vždycky si přidávejte do přátel jen lidi, které osobně znáte nebo víte, že je znají vaši blízcí přátelé. Nikomu cizímu neposkytujte žádné osobní údaje a už vůbec neposílejte peníze.

Když si nebudete jistí, jak se v nějaké situaci zachovat, poraďte se sněkým blízkým, kdo se na sociálních sítích vyzná.

Krádeže profilů 

Dodržujte na sociálních sítích základní pravidla kybernetické bezpečnosti a používejte silná unikátní hesla. Může se totiž stát, že se někdo zmocní vašeho účtu a bude se za vás vydávat.

Tak může snadno obelhat vaše přátele, kteří si budou myslet, že jednají s vámi. Pokud naopak vy zregistrujete u některého ze svých přátel na sítích podivné chování (například po vás chce finanční výpomoc), raději mu zavolejte a ověřte si, že je to skutečně on.

Jaký si to uděláš, takový to máš 

Jak už jsme říkali, sociální sítě mají mnoho výhod a nevýhod, ale pokud se na nich budete chovat slušně, nenecháte se rozhodit „hejtry“ a budete dbát na bezpečnost, je šance, že výhody převáží.

Zdroj obrázku: RoBird / Shutterstock.com

Související články
Americká kosmická agentura NASA využije vodíkové vozidlo Toyota Lunar Cruiser pro svou nadcházejí pilotovanou misi na Měsíc. Šestikolové vozítko pro jízdu po povrchu umožní vědcům ještě detailnější průzkum zemské družice. Zapojení lunárního křižníku je jedním z hlavních bodů dohody o spolupráci, kterou NASA uzavřela s Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru JAXA. Projekt stavby lunárního křižníku […]
Někteří sociologové a psychologově tvrdí, že žijeme v éře postfaktické, tedy v době, kdy jsou fakta a racionalita upozaděny a prim hrají emoce. Že na tom něco je, ukazuje letmý pohled na sociální sítě, kde mnohdy vládne agresivita, často zabalená do potrhlých konspiračních teorií. Začátkem května oběhlo internet virální video, ve kterém šedesátiletý Peter Abbott […]
Výrok Billa Gatese zněl jasně. Výroba mléčných produktů má až příliš vysokou uhlíkovou stopu. Aby tuto skutečnost zvrátil, rozhodl se podpořit kalifornský start-up, jež hodlá klasické máslo nahradit umělým. Společnost Savor ze San Jose využívá k výrobě tuku podobného živočišnému termochemický proces, který by měl být levný a zároveň energeticky nenáročný. „Vycházeli z faktu, že […]
Co se stane, když si dva bratři vezmou dvě sestry a mají dvě děti? Normálně by děti byli bratranci, ale co když otcové jsou dvě identická dvojčata a matky také dvě identická dvojčata? Pak podle genetiky jsou vlastně sourozenci a ne bratranci. Vědci jsou dvojčaty fascinováni odjakživa. Už multižánrový vědec Francis Galton v roce 1875 […]
Žijeme v době plastové jako generace „plastic people“, v barevném, naleštěném a nerozbitném. Zatímco z kdysi zázračného produktu se stal veřejný nepřítel číslo jedna, dnes ho bereme na milost. Plasty ale nejsou zlo. „Špatnou reklamu plastům dělají obalové výrobky s krátkou dobou použitelnosti, ale především lidské chování, jak s nimi nakládáme…“ řekl nám ředitel Ústavu makromolekulární chemie […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz