Domů     Zajímavosti
Jak moderní technologie mění svět herních automatů?

komerční sdělení

Elektromechanické hrací automaty byly zavedeny v 60. letech 20. století. Ačkoli se jejich základní infrastruktura nezměnila, tyto stroje nyní mohou pracovat automaticky pomocí elektřiny. V té době to bylo považováno za „neuvěřitelný úspěch“.

Společnost IGT uvedla na trh první videoautomat v 90. letech minulého století. Říkalo se mu „videoautomat“, protože tyto automaty byly vybaveny televizní jednotkou, která byla stejná jako u arkádových her.

Tyto televizory, které vyráběla společnost Sony, byly připojeny k jedinému počítačovému čipu a sloužily pouze jako monitor. Tato konfigurace byla velmi podobná tehdejším konzolím Commodore 64. Toto nastavení se může zdát jednoduché, ale video automaty způsobily revoluci na trhu iGaming a odstranily potřebu fyzických válců nebo kol. Vše nyní řídily počítačové programy.

Je snadné říci, že automaty zůstávají jednou z nejoblíbenějších casinových her. Rozvoj internetu byl příležitostí změnit svět všech her.

Stále více lidí začalo hrát automaty online namísto návštěv fyzických kasin a dalších míst.

Co to umožňuje? Jaká technologie se používá v moderních hracích automatech? To je jen několik z mnoha otázek, na které najdete odpovědi.

Generátor náhodných čísel

Moderní výherní automaty obsahují tisíce řádků počítačového kódu. Nejdůležitější částí tohoto kódu je software RNG. Tento software má jednoduchý účel: generovat náhodná čísla v zadaném rozsahu.

Software RNG generuje náhodná čísla od 1 do 10 000 a posílá je do ostatních modulů výherního automatu. Tato čísla jsou klíčová, protože rozhodují o tom, zda vyhrajete, nebo prohrajete. Každý symbol ve výherních automatech má svůj číselný protějšek. Pokud RNG vygeneruje stejné číslo jako tyto symboly, vyhráváte.

Co to znamená? Tato logika fungování ukazuje, proč je nemožné, aby moderní výherní automaty měly strategii. Nelze předvídat, kdy automat vyplatí výhru. Výplatu výherního automatu bylo možné předvídat, když se používaly fyzické válce/kolečka.

Hackování bylo možné už v prvních videoautomatech.

Někteří hráči dokázali upravit žetony tak, aby vyhráli každé kolo.

Moderní hrací automaty fungují zcela jinak. V kamenných kasinech najdete prázdnou skříňku, pokud se ji pokusíte otevřít. Každá hra je připojena k centrálnímu serveru prostřednictvím složité sítě. Obrazovky ve skříni se používají jako monitory.

Pokud se nenacházíte v serverovně, nemůžete se nabourat. Software RNG generuje náhodná čísla, takže ani programátor nemůže předvídat výsledky. V moderních hracích automatech není možné vytvořit legální nebo nelegální strategii.

Tyto hry jsou založeny výhradně na náhodě, takže nelze vytvořit „systém“ jako v pokeru nebo blackjacku.

Technologie HTML 5

Až do počátku roku 2000 se pro tvorbu herních automatů používala platforma Adobe Flash.

Nejčastější platformou používanou pro vývoj výherních automatů byl Flash. Flash byl vyvinut pro počítače, nikoli pro mobilní zařízení. Mobilní hry ještě nebyly k dispozici a omezovaly se na několik Java aplikací, které byly kompatibilní pouze s telefony Nokia.

Zdálo se, že to není žádný problém, protože Flash lze provozovat na osobních počítačích a náklady na vývoj jsou velmi nízké. Adobe Flash byl v té době nejlepší dostupnou technologií.

Zároveň se však potýkala s mnoha problémy. Problémem byla bezpečnost: Flash je technologie s mnoha bezpečnostními riziky. Musela být aktualizována téměř každý týden. To platí i dnes. Její grafické možnosti byly omezené a na výkon hry měl vliv i hardwarový výkon počítačů.

Největším problémem byla podpora platformy. Adobe Flash, který podporuje pouze platformu Microsoft Windows, není pro online hry vhodnou volbou.

HTML 5 všechny tyto problémy vyřešilo. Jedná se o pátou generaci kódovacího jazyka HTML. Nejdůležitější vlastností HTML 5 je možnost spouštět v prohlížeči další aplikace. Zjednodušeně řečeno, prohlížeč naváže spojení se vzdáleným serverem, na kterém je umístěn herní kód, a spustí jej v prohlížeči bez nutnosti samostatného stahování/instalace.

Nezáleží na tom, který operační systém si vyberete: iOS, Android nebo Windows. Aplikace HTML 5 lze spouštět, pokud máte připojení k internetu a prohlížeč. Většinu práce vykonávají servery, takže na výkonu hardwaru nezáleží.

I ta nejzákladnější zařízení jsou schopna rozběhnout aplikace HTML 5 bez ztráty výkonu.

Související články
V Německu otevřeli lunární simulátor za 45 milionů eur, díky kterému budou evropští astronauté testovat vše od 3D tisku obydlí z měsíčního prachu až po pěstování potravin v tamních podmínkách. Projekt, provozovaný Evropskou kosmickou agenturou (ESA) a Německým střediskem pro letectví a kosmonautiku (DLR), nemá ve světě obdoby –⁠ ani NASA podobné zařízení nevlastní. Simulátor […]
Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava už dávno strhla nálepku hornické univerzity. Naopak se v reakci na aktuální problémy skrze spojení technických, ekonomických, přírodovědných a uměleckých oborů v moderní studijní programy zaměřuje na udržitelnost. Nejlepším příkladem, jak tento posun v oblasti udržitelnosti demonstrovat, jsou jednotlivé iniciativy, které v kampusu univerzity probíhají. Spolupráce studentů, akademických pracovníků a vědců […]
Automobilka JLR na výrobu a testování elektromobilů v Coventry rozšířil svůj seznam nových zaměstnanců o nevšedního kolegu v podobě čtyřnohého robotického psa jménem Rover. Vzhledem k tomu, že testovací centrum je složité a energeticky náročné prostředí s tisíci zařízeními, které vyžaduje neustálý dohled, má Roverova role hlídacího psa pro JLR a její lidské kolegy zásadní […]
Plánovaná dostavba jaderných bloků v Dukovanech se blíží a s tím se zvyšuje i zájem studentů o jaderné obory – skoro 40% nárůst zapsaných eviduje i Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT v Praze (FJFI), která je v Česku i ve střední Evropě již od svého založení vůdčí institucí v oblasti vzdělávání jaderných inženýrů. Studenti FJFI se teď mohou těšit […]
Nový objev vnáší světlo do 179 let starého tajemství, které vedlo k úmrtí více než 100 průzkumníků během Franklinovy expedice v kanadské Arktidě. V roce 1845 se Sir John Franklin a jeho posádka čítající 128 mužů vydali z Anglie, aby našli Severozápadní průplav. Jejich cesta však skončila v nehostinné kanadské Arktidě, kde všichni zahynuli. Přesné […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz