Domů     Technika
Móda jako ze sci-fi filmu: V hlavní roli avatar
Zdroj: Pixabay

Přihlásit se, naťukat své míry a následně pozorovat fešnou digitální postavu, která mění vysněné oblečení pouhým kliknutím… Pro mnohé zdlouhavá procedura, pro vývojáře a obchodní řetězce nakupování budoucnosti..

Namísto zdlouhavého čekání ve frontě, následovaného ještě delším pobytem ve zkušební kabince ve snaze nalézt správně padnoucí kalhoty, boty, kabát, šaty… bude v blízké budoucnosti možné vybrat vysněný kousek oblečení prostřednictvím šikovného avatara na pár kliknutí v chytrém telefonu.

Seznamte se, avatar

S revoluční myšlenkou přišel v roce 2019 jistý obchodní řetězec, který chtěl zákazníkům dopřát skutečně pohodlné a ničím nerušené nakupování. Postup přitom navrhl velice jednoduchý. Zákazník ve svém profilu vyplnil přesnou výšku, váhu a další míry, aby výsledný avatar co nejvíce odpovídal realitě.

Při následném virtuálním zkoušení tepelné mapy upozornily na místa, kde vybraný kousek tak úplně (ne)seděl. „Červené barvy upozorní, kde by položka mohla být příliš těsná, zatímco modré zbarvení ukáže, kde by mohla být příliš volná,“ uvedla firma ve svém prohlášení.

Nákupy v kamenných obchodech se již brzy mohou stát minulostí… Zdroj: Pixabay

Trendy generace Z

Namísto módních trendů směřují obchodní řetězce pozornost k rozvoji kreativity s důrazem na užití moderních technologií. „Pojďme prodávat kreativitu, ne další oblečení. Potřebujeme změnit systém. Buďme odvážní,“ řekla Leanne Elliott Young, zakladatelka institutu CommuneEAST. Podle ní je móda už řadu let zaseknutá v cyklu nadměrné produkce, z níž vystává plýtvání a zase jen plýtvání.

Módní návrháři by si podle ní zasloužili zpomalit a značně přehodnotit svou tvorbu. Zakladatel společnosti módního digitálního domu The Fabricant, Kerry Murphy, popisuje avatary jako „Digi-sapiens“.

Zákazníci jsou aktuálně především jedinci náležící ke generaci Z, kteří vyrůstají ve virtuálním světě – jejich druhém domově. Podle Murphyho jsou to právě oni, kdo bude v následujících letech určovat módní trendy a jejich distribuci.

Vítejte v digi-storu

V digitálním internetovém obchodě se zákazníci budou moci pouhými pár potaženími po obrazovce „procházet“ celým prostorem. Zároveň dostanou příležitost komunikovat se zaměstnanci a nechat si poradit. Anebo budou moci sdílet své dojmy s přáteli prostřednictvím chatů nebo videohovorů.

„Kamenné prodejny musí najít nové způsoby, jak přilákat zákazníky, jelikož mnozí zákazníci během pandemie objevili pohodlnost on-line nakupování. A do běžných obchodů se již nehodlají vrátit zpět,“ poukázal na nový trend Stefan Hauswiesner, generální ředitel společnosti Reactive Reality.

Související články
Příroda Technika 7.9.2025
Oceány se mění rychleji než kdy dříve a s nimi se proměňují i pravidla podmořské hry. Nový výzkum ukazuje, že oteplující se světové vody znesnadňují detekci ponorek, což může výrazně zamíchat světovou bezpečnostní rovnováhou. Sebevětší ponorka ať už při bojovém nasazení nebo běžném průzkumu spoléhá na to, že ji nikdo neuslyší. Až doposud byly nejspolehlivějším […]
Saúdská Arábie, země spojovaná především s ropou, učinila další významný krok směrem k budoucnosti. Tentokrát nejde jen o vodík, ale také o amoniak. Země plánuje výstavbu zařízení na výrobu zeleného vodíku s roční produkcí 400 000 tun. Hodnota se odhaduje na miliardy eur. Yanbu Green Hydrogen Hub s výkonem 4 gigawatty se má stát jedním […]
Peugeot opět dokazuje, že rodinný vůz nemusí být nudná krabice na kolech. Nový model 308 (a jeho prostornější sourozenec 308 SW) přináší do střední třídy pořádnou dávku stylu, technologií a inovací. Ať už dáváte přednost kompaktnímu hatchbacku, nebo kombi s velkým kufrem, oba vozy spojuje jedna myšlenka: radost z jízdy. Francouzský šarm se tu nezapře. […]
Objevy Technika Vesmír 28.8.2025
NASA zveřejnila nejdetailnější snímky Marsu, jaké kdy oko lidského stroje spatřilo. Rover Perseverance, operující v kráteru Jezero, poslal na Zemi fotografie, které berou dech. Ukazují krajinu tak jasně, že se zdá, jako byste stáli přímo na rudém písku – jen s trochou štěstí a hodně drahou vesmírnou letenkou. Mars je starý známý soused, který nás […]
Objevy Technika 27.8.2025
Plasty jdou do žlutého kontejneru, papír zase do modrého. Třídění odpadu je považováno za základ zdárné recyklace. Nicméně ta se netýká jen plastových lahví nebo hromady starých novin. Některé její formy mohou zásadním způsobem ovlivnit další technologický vývoj – směrem k větší ekologičnosti a udržitelnosti Neodymové magnety. Díky nim lze přeměňovat pohyb na elektrickou energii, […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz