Černý jestřáb společnosti Sikorsky patří mezi bitvami ošlehané stroje, kterým americká armáda bezmezně věří. I proto je ochotná do jejich vylepšování investovat nemalé peníze. Výzkumná agentura DARPA díky tomu docílila náhrady pilota za speciální software ALIAS, který zastane vše potřebné. .
Slavný vrtulník si svá nová vylepšení otestoval na základně Fort Campbell v Kentucky, když dvakrát podnikl zhruba půlhodinový a plně autonomní let, který neprovázely žádné problémy.
„Aby demonstroval svou schopnost přizpůsobit se různým prostředím, která se mohou na misích objevit, pohyboval se bezpilotní Black Hawk typickou rychlostí v typické letové výšce v simulované městské krajině,“ popsala ve svém prohlášení společnost Lockheed Martin, která vlastní firmu Sikorsky vyrábějící letouny Black Hawk.
„Vyhýbal se simulovaným budovám a zároveň v reálném čase plánoval další trasu, kterou se vydá,“ dodal výrobce, který zároveň vychválil kvalitu manévrů i finálního přistání plně pod taktovkou softwaru.
Není to první zkušenost odborníků s technologií ALIAS. Ti ji už dříve testovali na vybraných typech letadel a jsou tudíž plně přesvědčeni, že bude s její pomocí možné přeměnit prakticky jakýkoliv „běžný“ stroj v samostatně létající techniku.