Domů     Technika
Ženy a dívky jsou žádané pro technické pozice
Jan Nováček
od Jan Nováček 1.12.2021

Automobilka Toyota spustila program, jehož cílem je zvýšit podíl žen na vědeckých a technologických pozicích. Jmenuje se Girls STEM a má inspirovat studentky k zájmu o technická místa. Spolupracovat na něm bude největší poskytovatel vzdělávacích programů na kontinentu JA Europe a Inspiring Girls International..

Povolání v oblasti vědy, technologie, inženýringu a matematiky, si podle posledních průzkumů v Evropě volí jen 18 procent žen. Na školách pak má o tyto předměty zájem 26 procent studentek. Několik studií ale prokázalo, že tento podíl lze téměř zdvojnásobit, pokud mají dívky vhodný vzor.

Cílem programu Girls STEM the Future je přivést školačky do přímého kontaktu s ženami, které pracují v Toyota Motors Europe. Úspěšné pracovnice Toyoty se budou s dívkami setkávat ve třídách, budou je zvát do výzkumného a vývojového centra, pořádat inovační kempy nebo je uvítají v on-line video centru.

reklama

„Respekt k lidem je klíčem k filozofii naší společnosti. Naším cílem je odrážet rozmanitost firmy a vytvářet inkluzivní prostředí, kde se každý cítí vítán, je v bezpečí a je mu nasloucháno. Tímto programem chceme ukázat mladým ženám rozmanité a zajímavé příležitosti, které pro ně Toyota nabízí,“ říká vedoucí oddělení udržitelnosti a ESG evropské Toyoty Monica Perez Lobo.

Podle zakladatelky Inspiring Girls Mirim González Durántez by se každá mladá žena měla svobodně rozhodnout, co chce v životě dělat. Partnerství s Toyota Motor Europe je podle ní úžasnou příležitostí představit mladým ženám celou řadu možností, které mají v automobilovém průmyslu k dispozici, a inspirovat je k tomu, aby mířily vysoko.

Toyota Motor Europe zajišťuje velkoobchodní prodej a marketing vozů Toyota a Lexus a zastřešuje výrobní a inženýrské operace Toyoty v Evropě. Toyota v Evropě přímo zaměstnává přibližně 25 000 lidí a od roku 1990 investovala více než deset miliard eur.

reklama

Operace Toyoty v Evropě jsou podporovány sítí 29 národních marketingových a prodejních společností v 53 zemích, celkem asi 3000 prodejních míst a devíti výrobních závodů. V roce 2020 prodala Toyota v Evropě 993 113 vozů.

Předchozí článek
reklama
Související články
Společnost Honda podepsala smlouvu o výzkumu a vývoji s japonskou kosmickou agenturou Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) týkající se „systému oběhu obnovitelné energie“, který má dodávat elektřinu pro zachování funkčnosti životního prostoru a různých systémů lunárních vozítek. Na základě této smlouvy agentura JAXA pověří společnost Honda, aby nejprve provedla koncepční studie a poté do konce […]
Německo se opět přiblížilo k dlouhodobé ekologičtější náhradě za ruský zemní plyn a uhlí. Německá energetická společnost RWE s norskou státní energetickou firmou Equinor oznámily, že v příštích několika letech v Německu vybudují vodíkové elektrárny a velkokapacitní produktovod pro dodávku paliva, uvedla to CNN. Dohoda je součástí německé snahy do roku 2030 postupně vyřadit všechny […]
Nedávná studie Harvardovy univerzity a dalších vědeckých pracovišť došla k závěru, že spalování fosilních paliv zkracuje každý rok život osmi milionům Britů. Další vědecké práce hovoří o jiných číslech, ale v jednom se shodují: špivaný vzduch je nekompromisním zabijákem. „Spalování fosilních paliv, jako je uhlí, benzin nebo nafta, může za smrt každého pátého člověka na […]
Když vozy Toyota doslouží, šetrně se zrecyklují a suroviny se dále využijí. Jsou k tomu už dopředu navržené, vyrobené a smontované. Například kabelový svazek vytáhnete ven jako byste oddělovali kostru z grilované ryby. Toyota od roku 2003 využívá konstrukci, která optimalizuje rozebírání a třídění k usnadnění recyklace surovin, například mědi a vzácných kovů, z vyřazených vozidel. […]
Budoucnost se zdá být lepší než dobrá všemu a všem navzdory. Francouzská automobilka Citroën pustila na trh nové SUV C5 Aircross plug-in hybrid. Jak dobrý je druhý nejlepší model dvojitého šípu? Citroën už více jak 100 let zpřístupňuje automobily co nejširšímu počtu lidí, kašle na fanfarónství, na pózy a masky. Dvojitý šíp vždycky chtěl být […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz