BMW Group zrychluje udržitelnou těžbu lithia

BMW Group bude v příštích letech urychlovat expanzi elektromobility. Očekává se, že do roku 2030 budou nejméně polovinu celosvětových prodejů společnosti tvořit čistě elektrické automobily. To samozřejmě zvýší potřebu lithia, které je důležitou surovinou pro výrobu bateriových článků.

Z tohoto důvodu bude společnost získávat lithium od dalšího z předních dodavatelů, americké společnosti Livent.

Celková hodnota víceletého kontraktu bude činit kolem 285 milionů eur. Livent začne od roku 2022 lithium dodávat přímo výrobcům bateriových článků pro BMW Group. „Lithium je jednou z klíčových surovin pro elektromobilitu.

Vykupováním lithia od dalšího dodavatele zajišťujeme potřebné zdroje pro výrobu naší současné páté generace bateriových článků. Zároveň jsme technologicky, geograficky a geopoliticky méně závislí na jednotlivých dodavatelích,“ uvedl Dr. Andreas Wendt, člen představenstva společnosti BMW AG odpovědný za nákup a dodavatelskou síť.

BMW Group již v roce 2019 podepsala smlouvu na nákup lithia z tzv. podzemní těžby tvrdých hornin v australských dolech. Nyní společnost rozšiřuje svoji dodavatelskou základnu a dále nakupuje lithium z Argentiny, kde se surovina získává ze solných jezer.

Livent využívá inovativní metodu, která zdůrazňuje udržitelné využívání vody a minimalizuje dopad na místní ekosystémy a komunity. Společnost také přispívá důležitými údaji ke studiu udržitelné těžby lithia společností BMW Group.

BMW Group získává kritické suroviny, jako je lithium a kobalt, přímo od těžařů a dodává je svým dodavatelům bateriových článků. Tímto způsobem vytváří úplnou transparentnost původu a metod těžby materiálu.

Udržitelná těžba lithia v Argentině

V solných jezerech v příhraniční oblasti mezi Argentinou, Bolívií a Chile se nachází zhruba polovina světových zásob lithia. Při konvenční těžbě lithia je solanka z vrstev pod solnými jezery čerpána ze země a odpařována v mělkých nádržích.

Livent získává lithium ze solanky v severní Argentině, a to pomocí patentované metody, která je obzvláště udržitelná. Aby se minimalizoval dopad na okolní ekosystém, většina použitého solného roztoku se vrací přímo do okolního prostředí a neodpařuje se.

To do značné míry zachovává rovnováhu mezi vrstvami solanky a podzemní vody. Rozpouštědla a jiné chemikálie nepřicházejí během tohoto procesu do styku s okolním prostředím. Je to také méně náročné na prostor, protože se téměř nepoužívají odpařovací nádrže.

Společnost se rovněž zapojuje do místních vzdělávacích programů a opatření v oblasti infrastruktury.

Studium lithiové vody

Koncem roku 2020 zahájily společnosti BMW Group a BASF na univerzitách University of Alaska Anchorage a University of Massachusetts Amherst vědecký výzkum využívání různých metod těžby lithia v Jižní Americe.

Studie bude zkoumat dopad těžby lithia na místní vodní zdroje a okolní ekosystémy. Cílem je prohloubit vědecké porozumění vztahu mezi sladkou vodou a vodonosnými vrstvami lithné solanky, vyhodnotit různé technologické

postupy a poskytnout tak základ pro hodnocení udržitelné těžby lithia. Studie poskytne společnostem vědecký základ pro přijímání fundovanějších rozhodnutí o udržitelné těžbě lithia v Jižní Americe.

Výsledky studie by měly být k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2022.

Práce na přísném standardu IRMA pro těžbu lithia

BMW Group se stala prvním výrobcem automobilů na světě, který se na začátku roku 2020 připojil k iniciativě pro odpovědnou těžbu IRMA. IRMA je více subjekty řízená iniciativa, která vyvinula směrnice pro odpovědnou těžbu surovin a definovala přísné požadavky pro splnění svých environmentálních a sociálních standardů.

Společnost BMW Group se zavázala, že v budoucnu bude dodavatele podle této normy certifikovat. Na doporučení BMW Group se společnost Livent stala čekatelem na členství v IRMA, což znamená, že se Livent zavázal podstoupit audit třetí strany.

Livent je první těžební společností v Argentině a jednou z vůbec prvních na světě, která tento závazek učinila.

BMW Group zvyšuje tempo rozšiřování elektromobility

BMW Group bude mít od roku 2023 na silnicích již přibližně 12 čistě elektrických modelů. Odteď až do roku 2025 zvýší BMW Group prodej čistě elektrických modelů v průměru o více než 50 procent ročně, což je více než desetinásobek počtu prodaných kusů v roce 2020.

Do konce roku 2025 společnost dodá zákazníkům celkově přibližně 2 000 000 čistě elektrických vozidel.

Na základě své současné prognózy trhu BMW Group očekává, že v roce 2030 budou nejméně 50 procent celosvětových prodejů tvořit čistě elektrické automobily. V tomto roce již nebude v celém modelovém portfoliu BMW Group žádný segment, v němž by nebyl čistě elektrický model.

BMW Group současně bude schopna vyrobit mnohem větší procento čistě elektrických vozů, pokud by si to vyžádala poptávka. Během příštích deseti let dodá na silnice přibližně deset milionů čistě elektrických automobilů.

Rubriky:  Auto-moto Technologie
Publikováno:
Další články autora
Právě v prodeji
Tip redakce
reklama

Související články

Chytrá auta sníží počet nehod o...

Počet dopravních nehod napříč Evropou dlouhodobě klesá, což je zaručeně...

Ženy a dívky jsou žádané pro...

Automobilka Toyota spustila program, jehož cílem je zvýšit podíl...

Strojaři představili už 6....

V předvečer dubajského EXPA, kde se závěrem výstavy představí ty...

Jaká bude budoucnost luxusních...

Auta a lidstvo se mění v čase a místě. A ještě více se změní do roku 2030. Ze...

Lázně, které prodlužují životnost...

Pokud přemýšlíte o koupi nového automobilu, možná se vám dostal do hledáčku i některý...

Děti z měst jsou zdatnější než děti...

Děti z velkých měst jsou fyzicky zdatnější než děti z vesnic a malých obcí....

BMW Group zrychluje udržitelnou...

BMW Group bude v příštích letech urychlovat expanzi elektromobility. Očekává...

Ferrari mění názor: Vzpínající se...

Sporťáky značky Ferrari se spalovacími motory představují vlajkovou loď...

Toyota vyrábí v Austrálii zelený...

Toyota otevřela v australském státě Victoria první komerční podnik na...

Toyota vyvinula chladírenský vůz...

Automobilka Toyota vyvinula chladírenské vozidlo pro bezpečnou...

Nenechte si ujít další zajímavé články

Římského vojevůdce Crassa zničila vlastní arogance

Římského vojevůdce Crassa zničila...

Římský politik Marcus Licinius Crassus se snaží v popularitě vyrovnat...
Japonský debakl u Okinawy: Sázka na největší loď světa selhala

Japonský debakl u Okinawy: Sázka na...

Když Američané na jaře roku 1945 dobývají japonský ostrov Okinawa,...
Kam zmizel D. B. Cooper i s tučným výkupným?

Kam zmizel D. B. Cooper i s tučným...

Dne 24. listopadu 2021 uběhlo přesně 50 let od okamžiku, kdy muž...
Anglická jízda smrti: Za britský debakl mohou rozhádaní příbuzní

Anglická jízda smrti: Za britský...

Krymská válka (1853–1856) mezi Ruskem a Osmanskou říší je v březnu 1854...
Děsivý únos: Tři dívky v domě hrůzy

Děsivý únos: Tři dívky v domě hrůzy

Napohled obyčejný pohodlný dům v rezidenční čtvrti v Clevelandu...
Malá potyčka se změnila v jatka: Slavného pruského krále popletl vítr

Malá potyčka se změnila v jatka:...

Během sedmileté války (1756–1763) se dopouští osudového přehmatu i tak schopný...
I mistr tesař se utne: Napoleonova chyba stála život 550 000 vojáků

I mistr tesař se utne: Napoleonova...

Francouzský císař Napoleon Bonaparte překračuje 24. června 1812 řeku Němen...
Zvíře jako dvojsečná zbraň: Řeckou porážku zavinil splašený slon

Zvíře jako dvojsečná zbraň: Řeckou...

Řecké městské státy si v roce 280 př. n. l. povolávají na pomoc proti římským...
Al Capone: Legendární mafiánský boss

Al Capone: Legendární mafiánský...

Letos v květnu uplyne přesně 80 let od chvíle, kdy do vězení nastoupil...
Poznejte své IQ

Poznejte své IQ

V našem profesionálně sestaveném testu ihned zjistíte přesné výsledky a obdržíte certifikát.