Domů     Zajímavosti
Geniální marketingový nástroj. Odhalte tajemství slevových kuponů
Martin Macourek
od Martin Macourek 2.1.2021

komerční sdělení

Internet je jich plný. Proč ale firmy nabízejí slevové kupony? Ne vždy je cílem získat zákazníka. Slevy ve formě kuponů jsou mocný marketingový nástroj, za jehož použitím se často skrývá promyšlená strategie..

Pokud si myslíte, že jsou slevové kupony výdobytkem poslední doby, musíme vás zklamat. Za první slevový kupon se považuje poukaz na nápoj zdarma, který použila Coca-Cola, a to už v roce 1888. V době internetu ale dostaly slevové kupony nový význam. Ačkoliv stále hraje prim získávání zákazníků, jejich využití je širší.

Přemluvit k nákupu a nakrmit reklamou

První návštěva e-shopu vede u zákazníků málo kdy přímo k nákupu. Zboží si spíše prohlížejí a seznamují se se sortimentem. A to je klíčový moment, ve kterém obchodníci „útočí“ slevovým kuponem. „Odebírejte náš newsletter a získejte slevu na první nákup!“ Cílem takové nabídky je přemluvit vás, abyste nakoupili právě v tomto obchodě a neodešli hledat zboží ke konkurenci.

reklama

Mnohdy je pro firmu ale ještě důležitější získat vaši e-mailovou adresu. Obchody jsou proto ochotné nabídnout i velkou slevu, což ilustruje About You slevový kód za odebírání novinek, který je celých 20 %.

I kdyby vás totiž obchod nepřesvědčil k nákupu nyní, bude mít možnost vás prostřednictvím e-mailu „krmit“ reklamou a novinkami a přemluvit vás k útratě později.

Věrný zákazník nad zlato

Co je lepší než nový zákazník? Loajální zákazník! Snem každého obchodu je vychovat si zákazníka, který nakupuje opakovaně. Jednoduchý, ale efektivní trik je nabízet výhody za věrnost. Může to být nevkusný plyšák za nálepky ze supermarketu, ale také komplexní program s kreativními benefity. Ukázkovým příkladem je program TchiboCard.

reklama

Jeho hlavním pilířem je sbírání věrnostních bodů („zrnek“), která se přímo přepočítávají na slevu na další nákupy. Díky principu „čím víc koupím, tím víc ušetřím“ motivuje Tchibo sleva zákazníky k opakovaným nákupům.

Spojením s dalšími přímými benefity, jako je doprava zdarma, zvýhodněné ceny nebo káva v prodejnách zdarma si navíc Tchibo buduje pozitivní image. Lidé se rádi cítí výjimeční a milují pocit exkluzivity.

To je také jeden z důvodů, proč je takový zájem o Zalando Lounge slevy, které jsou dostupné jen registrovaným uživatelům.

Sledování trhu a průzkum inzerce

Jiným využitím kuponů je průzkum inzertních kanálů. Obchod vytvoří různé kupony, které rozšíří mezi lidi po několika kanálech, např. v e-mailovém letáku, jako slevový kód v TV kampani nebo reklamou na webu.

reklama

Následně je totiž možné vyhodnotit, který kupon byl nejpoužívanější, a podle toho poznat, do jakého reklamního kanálu se firmě vyplatí investovat.

Za slevou hledej chytrý mozek

Aby kupon fungoval a obchod neprodělal, musí být omezený. Téměř nikdy proto nenarazíte na kupon, který byste mohli kombinovat se jinými slevami. Vedlo by to k nepřípustnému snížení marže. Jindy je omezení časové.

Když bude mít např. Black Friday na Alze nebo Alza slevový kód platnost jen 3 dny, snáze vás vyprovokuje k nákupu.

Další fintou, které jsem si už určitě všimli, je podmínka minimální útraty. Zákazníci mívají totiž cenový strop, který nechtějí překročit. „Sleva 200 Kč při nákupu nad 1 500 Kč“ je ale dobrý způsob, jak je motivovat k utrácení. Tak pozor na to, až budete příště nakupovat.

reklama
Související články
Americko-australský vědecký tým se chystá v následujících měsících spustit odvážný a nákladný projekt, jehož hlavním cílem bude vzkříšení vyhynulého tasmánského tygra.   Poslední tasmánský tygr, neboli vakovlk tasmánský, uhynul již ve 30. letech minulého století. Odborníci se však domnívají, že by ho bylo prostřednictvím kmenových buněk a technologie úpravy genů možné znovu oživit. Podle načrtnutého […]
Nejrůznější způsoby zkrášlování jsou vymýšleny již od nepaměti, historie sahá dokonce až do pravěku. Mnoho z nás při potřebě vyzdvihnutí krásy sahá po kosmetických produktech. Jejich používání ale není jen tak, je zapotřebí dbát na určité zásady, jež by se měly dodržovat, jinak může hrozit i vážné poškození zdraví. Podle nové studie publikované v odborném periodiku […]
Naše domovská planeta si před pár týdny připsala nový světový rekord. 29. červen byl totiž nejkratším dnem v historii detailního měření.   Když Země dokončí jednu úplnou otáčku kolem své osy, rychlost otáčení – téměř 24 hodin s malými výkyvy – určuje délku našeho dne. Jenže 29. června se Země otáčela o něco rychleji než […]
Pigmenty jsou práškové barvy, jež jsou prakticky nerozpustitelné nejen ve vodě, ale i v mnoha organických rozpouštědlech. Používají se k malbě v nejrůznějších pojivech a technikách. Využití prvních pigmentů se datuje do doby kamenné. Nejstaršími zdroji pigmentu byly přírodní materiály, které byly snadno dostupné jako např. zbarvené hlíny, rákosí, okry (barevné jíly) nebo uhlíky. Podle odborníků […]
Sůl kamenná je český název pro minerál halit. V minulosti se využívala nejen jako ochucovadlo, ale i jako zdroj zdraví prospěšných složek. Sůl však nesloužila pouze jako potravinová složka, nýbrž v dobách Julia Caesara (100 př. n. l.-44 př. n. l.) byla používána i jako platidlo. Římským legionářům byla část žoldu vyplácena solí. Některé náboženské kulty […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz