Domů     Zajímavosti
Geniální marketingový nástroj. Odhalte tajemství slevových kuponů

komerční sdělení

Internet je jich plný. Proč ale firmy nabízejí slevové kupony? Ne vždy je cílem získat zákazníka. Slevy ve formě kuponů jsou mocný marketingový nástroj, za jehož použitím se často skrývá promyšlená strategie..

Pokud si myslíte, že jsou slevové kupony výdobytkem poslední doby, musíme vás zklamat. Za první slevový kupon se považuje poukaz na nápoj zdarma, který použila Coca-Cola, a to už v roce 1888. V době internetu ale dostaly slevové kupony nový význam. Ačkoliv stále hraje prim získávání zákazníků, jejich využití je širší.

Přemluvit k nákupu a nakrmit reklamou

První návštěva e-shopu vede u zákazníků málo kdy přímo k nákupu. Zboží si spíše prohlížejí a seznamují se se sortimentem. A to je klíčový moment, ve kterém obchodníci „útočí“ slevovým kuponem. „Odebírejte náš newsletter a získejte slevu na první nákup!“ Cílem takové nabídky je přemluvit vás, abyste nakoupili právě v tomto obchodě a neodešli hledat zboží ke konkurenci.

Mnohdy je pro firmu ale ještě důležitější získat vaši e-mailovou adresu. Obchody jsou proto ochotné nabídnout i velkou slevu, což ilustruje About You slevový kód za odebírání novinek, který je celých 20 %.

I kdyby vás totiž obchod nepřesvědčil k nákupu nyní, bude mít možnost vás prostřednictvím e-mailu „krmit“ reklamou a novinkami a přemluvit vás k útratě později.

Věrný zákazník nad zlato

Co je lepší než nový zákazník? Loajální zákazník! Snem každého obchodu je vychovat si zákazníka, který nakupuje opakovaně. Jednoduchý, ale efektivní trik je nabízet výhody za věrnost. Může to být nevkusný plyšák za nálepky ze supermarketu, ale také komplexní program s kreativními benefity. Ukázkovým příkladem je program TchiboCard.

Jeho hlavním pilířem je sbírání věrnostních bodů („zrnek“), která se přímo přepočítávají na slevu na další nákupy. Díky principu „čím víc koupím, tím víc ušetřím“ motivuje Tchibo sleva zákazníky k opakovaným nákupům.

Spojením s dalšími přímými benefity, jako je doprava zdarma, zvýhodněné ceny nebo káva v prodejnách zdarma si navíc Tchibo buduje pozitivní image. Lidé se rádi cítí výjimeční a milují pocit exkluzivity.

To je také jeden z důvodů, proč je takový zájem o Zalando Lounge slevy, které jsou dostupné jen registrovaným uživatelům.

Sledování trhu a průzkum inzerce

Jiným využitím kuponů je průzkum inzertních kanálů. Obchod vytvoří různé kupony, které rozšíří mezi lidi po několika kanálech, např. v e-mailovém letáku, jako slevový kód v TV kampani nebo reklamou na webu.

Následně je totiž možné vyhodnotit, který kupon byl nejpoužívanější, a podle toho poznat, do jakého reklamního kanálu se firmě vyplatí investovat.

Za slevou hledej chytrý mozek

Aby kupon fungoval a obchod neprodělal, musí být omezený. Téměř nikdy proto nenarazíte na kupon, který byste mohli kombinovat se jinými slevami. Vedlo by to k nepřípustnému snížení marže. Jindy je omezení časové.

Když bude mít např. Black Friday na Alze nebo Alza slevový kód platnost jen 3 dny, snáze vás vyprovokuje k nákupu.

Další fintou, které jsem si už určitě všimli, je podmínka minimální útraty. Zákazníci mívají totiž cenový strop, který nechtějí překročit. „Sleva 200 Kč při nákupu nad 1 500 Kč“ je ale dobrý způsob, jak je motivovat k utrácení. Tak pozor na to, až budete příště nakupovat.

Související články
Vesmír Zajímavosti 21.11.2025
Odolnost mechu známého jako čepenka odstálá (Physcomitrella patens) podle vědců naznačuje, že by v budoucnu mohl pomáhat s tvorbou kyslíku či obohacováním půd během vesmírných misí, ačkoliv sám není poživatelný. Vědci o odolnosti tohoto druhu mechu již něco vědí, často se totiž vyskytuje v oblastech s neúrodným bahnem, jedná se tak o průkopnický druh rostliny. […]
Medicína Zajímavosti 21.11.2025
Tým australských vědců zkoumal schopnost děložní sliznice kompletně se zregenerovat během tří až pěti dní, a to bez tvorby jizev. Zajímal se o to, zda by se tato nevídaná schopnost zázračné tekutiny zvané menstruační plazma dala využít i k hojení kůže a jejích defektů. Po ovulaci, pokud nedojde k oplodnění, klesne v těle ženy hladina […]
Technika Zajímavosti 20.11.2025
Pneumatiky z PET lahví, sklady poháněné sluncem a recyklace, co vrací staré pláště zpět do hry. Věda se setkává s odpovědností a i obyčejná pneumatika může změnit svět. Continental přepisuje pravidla mobility – tiše, zeleně, efektivně. Společnost Continental se už pár let zaměřuje na snížení environmentální stopy pneumatik během jejich používání a pracuje na vývoji […]
Příroda Zajímavosti 19.11.2025
Hurikán je v plné síle. Je rozhodně lepší se mu vyhnout. Tuhle taktiku ale nevyznává drobný letec z ostrova u severní Afriky. Ten si bouři “stopne” a sveze se s ní i tisíce kilometrů až k americkým břehům. Dobře se nažere a pak se zase na křídlech hurikánu vrátí domů. Tropické cyklony považuje téměř každý […]
Medicína Zajímavosti 19.11.2025
Snad každý ho má v lékárničce. Jde o velmi rozšířený lék proti bolesti a ke snížení horečky. Málokdo ovšem ví, že se standardně vyrábí z ropy. To už ale nemusí platit. V budoucnu bude možná vznikat z odpadních plastů. Jak ale paracetamol souvisí s bakterií E.coli? Jedná se o běžnou bakterii, podobající se svým tvarem […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz