Domů     Zajímavosti
Geniální marketingový nástroj. Odhalte tajemství slevových kuponů

komerční sdělení

Internet je jich plný. Proč ale firmy nabízejí slevové kupony? Ne vždy je cílem získat zákazníka. Slevy ve formě kuponů jsou mocný marketingový nástroj, za jehož použitím se často skrývá promyšlená strategie..

Pokud si myslíte, že jsou slevové kupony výdobytkem poslední doby, musíme vás zklamat. Za první slevový kupon se považuje poukaz na nápoj zdarma, který použila Coca-Cola, a to už v roce 1888. V době internetu ale dostaly slevové kupony nový význam. Ačkoliv stále hraje prim získávání zákazníků, jejich využití je širší.

Přemluvit k nákupu a nakrmit reklamou

První návštěva e-shopu vede u zákazníků málo kdy přímo k nákupu. Zboží si spíše prohlížejí a seznamují se se sortimentem. A to je klíčový moment, ve kterém obchodníci „útočí“ slevovým kuponem. „Odebírejte náš newsletter a získejte slevu na první nákup!“ Cílem takové nabídky je přemluvit vás, abyste nakoupili právě v tomto obchodě a neodešli hledat zboží ke konkurenci.

Mnohdy je pro firmu ale ještě důležitější získat vaši e-mailovou adresu. Obchody jsou proto ochotné nabídnout i velkou slevu, což ilustruje About You slevový kód za odebírání novinek, který je celých 20 %.

I kdyby vás totiž obchod nepřesvědčil k nákupu nyní, bude mít možnost vás prostřednictvím e-mailu „krmit“ reklamou a novinkami a přemluvit vás k útratě později.

Věrný zákazník nad zlato

Co je lepší než nový zákazník? Loajální zákazník! Snem každého obchodu je vychovat si zákazníka, který nakupuje opakovaně. Jednoduchý, ale efektivní trik je nabízet výhody za věrnost. Může to být nevkusný plyšák za nálepky ze supermarketu, ale také komplexní program s kreativními benefity. Ukázkovým příkladem je program TchiboCard.

Jeho hlavním pilířem je sbírání věrnostních bodů („zrnek“), která se přímo přepočítávají na slevu na další nákupy. Díky principu „čím víc koupím, tím víc ušetřím“ motivuje Tchibo sleva zákazníky k opakovaným nákupům.

Spojením s dalšími přímými benefity, jako je doprava zdarma, zvýhodněné ceny nebo káva v prodejnách zdarma si navíc Tchibo buduje pozitivní image. Lidé se rádi cítí výjimeční a milují pocit exkluzivity.

To je také jeden z důvodů, proč je takový zájem o Zalando Lounge slevy, které jsou dostupné jen registrovaným uživatelům.

Sledování trhu a průzkum inzerce

Jiným využitím kuponů je průzkum inzertních kanálů. Obchod vytvoří různé kupony, které rozšíří mezi lidi po několika kanálech, např. v e-mailovém letáku, jako slevový kód v TV kampani nebo reklamou na webu.

Následně je totiž možné vyhodnotit, který kupon byl nejpoužívanější, a podle toho poznat, do jakého reklamního kanálu se firmě vyplatí investovat.

Za slevou hledej chytrý mozek

Aby kupon fungoval a obchod neprodělal, musí být omezený. Téměř nikdy proto nenarazíte na kupon, který byste mohli kombinovat se jinými slevami. Vedlo by to k nepřípustnému snížení marže. Jindy je omezení časové.

Když bude mít např. Black Friday na Alze nebo Alza slevový kód platnost jen 3 dny, snáze vás vyprovokuje k nákupu.

Další fintou, které jsem si už určitě všimli, je podmínka minimální útraty. Zákazníci mívají totiž cenový strop, který nechtějí překročit. „Sleva 200 Kč při nákupu nad 1 500 Kč“ je ale dobrý způsob, jak je motivovat k utrácení. Tak pozor na to, až budete příště nakupovat.

Související články
Historie Zajímavosti 12.12.2025
Je známo, že lidé využívali přírodní oheň, vzniklý například v lese po úderu blesku do stromu, před více než milionem let, ale až dosud nejstarší důkaz úmyslného zakládání ohně lidmi pocházel z doby před 50 000 lety. Nyní vědci objevili v anglickém hliněném dole jasné důkazy toho, že jej zde předchůdci člověka zvládli úmyslně rozdělat […]
Příroda Zajímavosti 12.12.2025
Odborníci z Cambridgeské univerzity se rozhodli porovnat, jak si na tom lidé se svojí mírou monogamie stojí ve srovnání s ostatními savci. Obsadili krásné 7. místo z 35 druhů, což je umisťuje mezi skutečně monogamní, na rozdíl od našich nejbližších příbuzných šimpanzů a goril, kteří stojí na úplně opačné straně spektra… Lidé se umístili před […]
Příroda Zajímavosti 11.12.2025
V pátek držíte v ruce lamí ohlávku, a přemýšlíte, kdo tu vlastně vede koho. V sobotu vás vyplaší čerti-krampusáci, rakouská specialita na profesionální strašení dětí i dospělých. A v neděli cestou do Česka žasnete nad nejdelším železničním tunelem Rakouska. Mezitím přemýšlíte, jak se rodí dokonalý lyžařský oblouk a jak úžasná je vlastně fyzika v pohybu. Cesta na […]
Zajímavosti 10.12.2025
O tom, že je česnek prospěšný pro zdraví, nelze příliš pochybovat. Ovšem pokud jde o navazování intimních vztahů, není jeho pojídání považováno za ideální – kvůli zápachu z úst. Ovšem vědci přišli se závěrem, že tato zelenina může udělat atraktivnějším pach lidského potu. Říká se, že láska prochází žaludkem. Rozhodně ale prochází žaludkem to, co […]
Coby silný halucinogen umí LSD radikálně zvýšit kreativitu a představivost, proto se stala vyhledávaným zdrojem inspirace pro umělce a vědce a symbolem 60. let minulého století. Na druhou stranu uměla rozvinout i skryté psychické poruchy a způsobit děsivé psychické stavy, tak zvané bad tripy. Proto byla jako droga nakonec zakázána. Dnes se k ní vědci […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz