Domů     Technika
Uhasit hořící Teslu? Není to žádná sranda!
Jan Martinec 18.11.2019

Minulý měsíc obletěla svět zpráva o nehodě Tesly v Rakousku. Vozidlo tehdy hořelo dlouhé hodiny a hasiči měli co dělat, aby ho vůbec zvládli. Není tedy divu, že Národní asociace požární ochrany vydala příručky pro hasiče, které je mají upozornit na možná úskalí při hašení těchto elektromobilů..

Problémem je především vysoké riziko opětovného vznícení, ke kterému může dojít třeba i tři dny po uhašení. Aby toho nebylo málo, práci hasičům neulehčí ani akumulátory namontované ve spodní části vozidla, které obsahují jedovaté chemikálie, představující během požáru značné riziko pro všechny v okolí.

Americká Národní asociace požární ochrany (National Fire Protection Association; NFPA) spolupracuje s Tesla Motors na programu školení o bezpečnosti vozidel na alternativní paliva. Cílem je připravit veškeré záchranné složky na rostoucí počet těchto specifických typů vozidel, ke kterým se musí přistupovat poněkud odlišně, než jsou hasiči, policisté a záchranáři zvyklí u těch klasických vozů.

Na webových stránkách asociace jsou již nyní ke stažení příručky pro vozy Tesla Model 3, Model S, Model X a Roadster, které jsou sice určeny hasičům a další profesionálům, ale pro zajímavost do nich může nahlédnout kdokoliv.

Rad je tam celá řada – zasahujícím hasičům se nejprve doporučuje určit typ vozidla a bližší údaje o komponentách s vysokým napětím. Dále tu je zajímavé doporučení, že by se baterie Tesly s vysokým napětím měly hasit výhradně vodou kvůli ochlazení nebo že by se měl uhašený vůz uskladnit do otevřeného prostranství, kde neohrozí žádné okolní objekty.

Samozřejmostí by měl být i kompletní ochranný oblek s dýchacím přístrojem pro zasahující hasiče nebo klíny na zajištění hořící Tesly proti pohybu.

Související články
Přesnější a rychlejší mapování znečištění vodních ploch i lepší ovládání pasivních hladinových plavidel tažených lodí byly hlavní cíle projektů kooperace robotických dronů vyvíjených Skupinou multirobotických systémů FEL ČVUT (MRS) a autonomně řízených lodí. Výsledky představili výzkumníci před pár dny u břehů vodní nádrže Orlík. Nad hladinu a okolní louky se vzneslo během soustřední v minulých dnech […]
Umělá inteligence je tu, ať se to někomu líbí nebo ne. Nabízí přehršel možností, ale také ukrývá nemálo čertových kopýtek. A tak je tomu i v oblasti vzdělávání. Sal Khan, výkonný ředitel Khan Academy, na které skrze online přednášky studují miliony lidé po celém světě, měl loni na konferenci TED Talk, jejímž mottem je heslo […]
Virtuální realita už není jen hračkou geeků, odnoží herního zábavního průmyslu nebo vědců. Její potenciál je větší, s přesahem do každodenního života. Městská knihovna v Praze prostřednictvím VR nejen zpřístupnila zajímavou, bezmála stoletou historii budovy knihovny na Mariánském náměstí, ale umožňuje i pohlédnout na knihovnu a její služby novýma očima. Městská knihovna v Praze zahájila projekt před […]
Pro své rozměry, vybavení a technologie se stala chloubou amerického námořnictva. Jedná se totiž o největší a nejnovější letadlovou loď, která po více než 10 letech od spuštění na vodu konečně začala sloužit Spojeným státům i alianci NATO. Stavba nejmodernějšího plavidla, se kterým si USA pojistily pozici největší námořní velmoci planety, započala roku 2009. Slanost […]
Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostává nový kabátek. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která překonává dojezd 400 km. Celá modelová řada 208 pak profituje z nového designu, špičkových technologií a emocí z nových motorů. Peugeot 208, nástupce dlouhé řady devíti generací městských […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz