Podle posledních zpráv pokračuje výroba prvního letounu L-39NG podle plánu. Podařilo se totiž spojit do finálního celku, kterému se říká doutník, všechny části trupu. Konstrukce by tak měla být hotova ze 70 procent, a tak se předpokládá, že první kus s trupovým číslem 7001, bude hotový v říjnu letošního roku..
Trup letounu se skládá celkem z 3365 dílů. Z toho je hned 90 procent trupových dílů nových a pouze 10% převzatých z předchozího typu L-39 Albatros. Po montáži trupu čeká na odborníky, aby propojili trup s křídlem (marry-up).
K tomu by mělo dojít během září společně s integrací důležitých systémů. „Dosažením tohoto významného mezníku získává letoun L-39NG svou finální podobu, dalším milníkem bude říjnový roll-out, na kterém poprvé představíme celý nový cvičný letoun.
L-39NG je pro Aero Vodochody novým začátkem, který nás posouvá zpět mezi světovou třídu producentů vlastních proudových letadel,“ řekl prezident a předseda představenstva Aera Vodochody Giuseppe Giordo.
A to není zdaleka jediný úspěch českého výrobce. Na Farnborough Air Show oznámil obchodní dohody s dvěma novými zákazníky pro letouny L-39NG a L-39CW. Jedná se o evropského poskytovatele leteckých služeb SkyTech a americkou soukromou společnost RSW Aviation.
Celkem by se mělo jednat o dodávku 34 letounů. Spolu s nedávno podepsaným kontraktem s Republikou Senegal má nyní Aero objednávky na 38 letounů, čímž pokryje plánovanou výrobu na dalších 4 až 5 let až do roku 2022.
L-39NG vychází z aerodynamické koncepce původních L-39. Využívá ale soudobé technologie a vybavení. O pohon se stará vysoce moderní motor FJ44-4M, jenž je dodáván s údržbovým systémem TAP Blue, který provozovatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů.
Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace. L-39NG je také vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje. Součástí stroje je rovněž široké spektrum nejrůznějších simulačních technologií.