Od 7. března roku 1908 měla Praha svou první autobusovou linku. Elektrické podniky se tehdy rozhodly zkušebně zavést zcela nový druh dopravy na složité trase mezi Starým Městem a Pohořelcem. Působení prvního automobilového omnibusu (autobusu) však nemělo dlouhého trvání….
Elektrické podniky hned zpočátku neměly malé cíle. První omnibus (v té době ještě bez čísla linky a seznamu stanic) zdolával nelehkou trasu ze Starého Města přes Karlův most a prudký kopec Nerudovy ulice až na Pohořelec.
Cesta dlouhá přes 1 a půl kilometru byla lemována 9 autobusovými zastávkami a lidé se s ní mohli svézt od 6 hodin ráno do 22 hodin a 15 minut večer. Pravidelný interval tehdy činil čtvrt hodiny.
Na počátku pražské autobusové dopravy stáli dva výrobci zvučných jmen – Fiat a Laurin&Klement. Brzy na to je doplnily ještě značky Gaggenau a Ariès. Jenže celý projekt nakonec skončil tak rychle jak začal.
Kvůli častým poruchám vozů a velkému množství nehod byla autobusová linka na konci roku 1909 zrušena. Praha se autobusů znovu dočkala až v roce 1925. Od té doby jezdí v našem hlavním městě trvale až do současnosti.