Automobilka Tatra, která se v nedávné minulosti potýkala se značnými potížemi, by se opět ráda vrátila na výsluní automobilového průmyslu. Na světlo světa právě vyjíždí nejnovější model, příznačně nazvaný Tatra Phoenix..
Konkurencí pro světové nákladní vozy se má Tatra Phoenix stát především díky použitým novinkám. K těm nejvýznamnějším patří vzduchové odpružení přední nápravy (v případě osmikolky náprav), přední náprava či nápravy s nosností 9 tun, tedy se schopností unést takovou hmotnost, kolik váží například dva off-roadové vozy Hummer H1.
Tatra Phoenix se může pochlubit i menším poloměrem zatáčení než předchozí modely.
Zahraniční spolupráce se vyplatila
Tatra nevstupuje na trh osamocena a vystavena tak neúprosnému tlaku konkurence. Na novém modelu se podílel významný producent nákladních vozů – nizozemská automobilka DAF, patřící do nadnárodní skupiny PACCAR se sídlem v Bellevue v americkém státě Washington.
Tatra tak podle svých zástupců vstupuje na globalizovaný trh jako naprosto sebevědomá společnost.
S čím Phoenix přichází?
Kromě již zmíněných novinek se Phoenix může pochlubit kabinou DAF CF 85 v krátké či tzv. „spací“ verzi, motorem PACCAR MX o obsahu 12,9 litru a s výkonem 265 kW až 375 kW. Osobní Škoda Octavia dosáhne u svého dvoulitrového motoru na výkon zhruba 130 kW. Z osobních vozů jsou řidiči zvyklí na pěti, někteří na šestistupňovou převodovku.
Řidič Tatry Phoenix má možnost zařadit celkem 16 převodů. Převodovka od německé firmy ZF je k mání jako klasická manuální i jako automatická.
Po silnici by měl Phoenix uhánět rychlostí 85 km/hod. a dokáže zdolat nájezdový úhel až 35 stupňů.