Domů     Zajímavosti
Fotbalový šampionát je příčinou nestandardního chování
21.stoleti 17.6.2010

Nová vědecká studie odhalila, že evropští muži tvoří skupinu nejpověrčivějších diváků, kteří jsou ochotni podstoupit nejrůznější rituály, jen aby napomohli svému oblíbenému týmu k vítězství.Nová vědecká studie odhalila, že evropští muži tvoří skupinu nejpověrčivějších diváků, kteří jsou ochotni podstoupit nejrůznější rituály, jen aby napomohli svému oblíbenému týmu k vítězství.

Studie, na které se podílela agentura Lightspeed Research a společnost Logitech, ukázala, že 65 procent dotazovaných mužů sedí na gauči vždy na stejném místě, aby nepřinesli svému týmu smůlu. K dalším pověrám patří zpívání národní hymny na začátku každého zápasu (15 procent respondentů) a téměř jeden z deseti (7 procent) respondentů nosí svůj „šťastný“ kus oblečení. Desetina dotazovaných mužů uvedla, že se dobu trvání šampionátu nebude holit. To tak trochu připomíná zarostlé hokejisty v zámoří, kteří po dobu bojů o Stanley cup také nechávají své žiletky reznout.
A nebudou to jen rituály, co bude letos v létě obývacím pokojům vévodit. Ženy po celé Evropě by se měly obrnit trpělivostí, protože obývák bude okupovat jejich druhá polovička podléhající během fotbalového svátku nejrůznějším náladám. Studie ukázala, že v tomto emocionálně vypjatém období se muži po celé Evropě stávají poněkud náchylnějšími k hádkám. Čtvrtina respondentů uvedla, že při oslavování gólu zranili sami sebe nebo svého kamaráda, zatímco 21 procent z nich uvedlo, že přitom rozbili nějaký kus nábytku. Více než polovina dotázaných (53 procent) polila při výbuchu svých emocí koberec nebo gauč pivem a 24 procent mrštilo dálkovým ovladačem napříč obývákem.
Šetření však také ukázalo, jak ze začarovaného kruhu ven. 58 procent mužů přiznalo, že jediný způsob, jakým jsou během zápasu ochotni se zříct dálkového ovladače, je úplatek. Průzkum ukázal, že získání kontroly nad televizí bude členy rodiny stát něco mezi 200 až 1000 eury.
Každopádně, pro klid v českých rodinách je asi dobře, že se náš tým na šampionát neprobojoval…

 

Související články
Americká kosmická agentura NASA využije vodíkové vozidlo Toyota Lunar Cruiser pro svou nadcházejí pilotovanou misi na Měsíc. Šestikolové vozítko pro jízdu po povrchu umožní vědcům ještě detailnější průzkum zemské družice. Zapojení lunárního křižníku je jedním z hlavních bodů dohody o spolupráci, kterou NASA uzavřela s Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru JAXA. Projekt stavby lunárního křižníku […]
Někteří sociologové a psychologově tvrdí, že žijeme v éře postfaktické, tedy v době, kdy jsou fakta a racionalita upozaděny a prim hrají emoce. Že na tom něco je, ukazuje letmý pohled na sociální sítě, kde mnohdy vládne agresivita, často zabalená do potrhlých konspiračních teorií. Začátkem května oběhlo internet virální video, ve kterém šedesátiletý Peter Abbott […]
Výrok Billa Gatese zněl jasně. Výroba mléčných produktů má až příliš vysokou uhlíkovou stopu. Aby tuto skutečnost zvrátil, rozhodl se podpořit kalifornský start-up, jež hodlá klasické máslo nahradit umělým. Společnost Savor ze San Jose využívá k výrobě tuku podobného živočišnému termochemický proces, který by měl být levný a zároveň energeticky nenáročný. „Vycházeli z faktu, že […]
Co se stane, když si dva bratři vezmou dvě sestry a mají dvě děti? Normálně by děti byli bratranci, ale co když otcové jsou dvě identická dvojčata a matky také dvě identická dvojčata? Pak podle genetiky jsou vlastně sourozenci a ne bratranci. Vědci jsou dvojčaty fascinováni odjakživa. Už multižánrový vědec Francis Galton v roce 1875 […]
Žijeme v době plastové jako generace „plastic people“, v barevném, naleštěném a nerozbitném. Zatímco z kdysi zázračného produktu se stal veřejný nepřítel číslo jedna, dnes ho bereme na milost. Plasty ale nejsou zlo. „Špatnou reklamu plastům dělají obalové výrobky s krátkou dobou použitelnosti, ale především lidské chování, jak s nimi nakládáme…“ řekl nám ředitel Ústavu makromolekulární chemie […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz