Spam není pouze obtěžující záležitostí. V mnoha případech je spojen s kybernetickou kriminalitou a komplikuje život podnikatelům i zaměstnancům.
Společnost McAfee provedla ve své pravidelné studii Spam Report analýzu nákladů, které spam pro podniky představuje. Z analýzy mimo jiné vyplývá:
Spam stojí firmy o tisíci zaměstnancích v průměru 182 500 dolarů (více než tři a půl milionu korun) za rok.
Každé procento spamu navíc vyjde firmu na 41 000 dolarů. Pokud tedy používaný spamový filtr pracuje pouze s 95% účinností, má to proti 99% úspěšnosti výrazný dopad na podnikání firmy.
Studie varuje, že množství spamu v dalších měsících o 20 procent.
Spolu s nutností se vyrovnat se záplavou nevyžádaných e-mailů rostou také náklady na úložná řešení.
V únoru byla nejrozšířenějším spamem nabídka kopií značkových hodinek. Zastoupení těchto nabídek vzrostlo a na celkovém objemu spamu se podílely 20 %.