Domů     Technika
Baterie se budou nabíjet jen pár sekund
21.stoleti 23.3.2009

Už brzy bychom se mohli dočkat mnohem lehčích a menších baterií, vhodných především pro pohon elektromobilů, nebo vozidel s hybridním pohonem. Zejména u těch je třeba rychlé nabití, aby byly znovu připraveny k provozu. Přitom prý jde o celkem jednoduché technologické změny ve výrobě běžně používaných lithium-iontových baterií.
Už brzy bychom se mohli dočkat mnohem lehčích a menších baterií, vhodných především pro pohon elektromobilů, nebo vozidel s hybridním pohonem. Zejména u těch je třeba rychlé nabití, aby byly znovu připraveny k provozu. Přitom prý jde o celkem jednoduché technologické změny ve výrobě běžně používaných lithium-iontových baterií.

Tyto baterie dnes najdeme i ve spoustě dnešních elektronických přístrojů, jako v mobilech či přenosných počítačích. Vědci při svém výzkumu použili počítačovou simulaci, aby modelovali pohyb iontů a elektronů v elektrochemických obvodech baterií. Zjistili, že samotný pohyb iontů uvnitř obvodů je extrémně rychlý. Ale co je tedy ve výsledku brzdí? Pak přišlo překvapení. Problémem se ukázaly kanálky na povrchu elektrolytu, jimiž ionty proudí. Model nové baterie je sestaven tak, aby ionty vstupovaly přímo do mikroskopických kanálků. Pomocí nové technologie mohou být baterie nabity za méně než 20 sekund. V těchto bateriích je novým materiálem fosforečnan železnato lithný. Jeho použitím se odstraní i neblahá vlastnost dnešních lithiových baterií, kterou je jejich přehřívání. Právě to je nepříjemné například u baterií v noteboocích. Nové baterie navíc neztrácejí během času svoji kapacitu ani při dlouhodobém používání a jsou plně provozuschopné i po tisícovkách nabíjecích cyklů. Nové baterie by se mohly začít průmyslově vyrábět už během dvou až tří let.

Související články
Čínští vědci vybavili svého robota STAR1 párem tenisek, díky kterým se mu podařilo dosáhnou rychlosti 3,6 m/s, a stát se tak nejrychlejším humanoidním robotem na světě. V závodě v poušti Gobi to nandal i některým svým lidským soupeřům. STAR1 je humanoidní robot vysoký 171 centimetrů a vážící 65 kilogramů, kterého postavila čínská společnost Robot Era. […]
Největší český výrobce letadel, společnost AERO Vodochody AEROSPACE, pojmenovala svůj nejmodernější cvičný letoun L-39 Skyfox. Název odkazuje na dlouholetou tradici úspěšných československých letounů, jako byly L-29 Delfín nebo L-39 Albatros, a zároveň vystihuje jedinečné vlastnosti nového cvičného stroje. Aero letoun L-39 Skyfox produkuje v sériové výrobě a letos navíc slaví 105. výročí od založení. Za tu […]
Značka Kia vyvinula jako první na světě automobilové příslušenství vyrobené za použití plastů vytěžených organizací The Ocean Cleanup z Velké tichomořské odpadkové skvrny (GPGP). poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility. Jedním z nejdůležitějších výstupů dosavadní spolupráce je rohož do zavazadelníku z plastů vytěžených z oceánu, kterou Kia v limitované edici uvede ve zcela novém modelu Kia EV3. Exkluzivní […]
V Německu otevřeli lunární simulátor za 45 milionů eur, díky kterému budou evropští astronauté testovat vše od 3D tisku obydlí z měsíčního prachu až po pěstování potravin v tamních podmínkách. Projekt, provozovaný Evropskou kosmickou agenturou (ESA) a Německým střediskem pro letectví a kosmonautiku (DLR), nemá ve světě obdoby –⁠ ani NASA podobné zařízení nevlastní. Simulátor […]
Toyotu C-HR si nemůžete splést s žádným jiným autem. Charakteristická silueta je čistou esencí dynamiky a městského stylu. Výjimečný je také interiér z těch nejkvalitnějších materiálů. A ještě něco… má štempl na nejekologičtější auto roku… Už před téměř 25 lety začínaly v Toyotě vznikat první hybridní vozy. Měly nižší spotřebu, nabíjely se jim baterie při brždění, […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz