Zatímco se vlády hádají, jakým způsobem snížit emise škodlivých plynů, některé společnosti přicházejí s konkrétními plány.Jednou z nich je nízkorozpočtová společnost easyJet. Ta představila svůj koncept ekologicky šetrného letadla nové generace, tzv. „ekoletounu“, který by mohl od roku 2015 začít létat na krátkých tratích. „EkoJet“, jak byl prototyp budoucího letounu pojmenován, by měl být až o 25 procent tišší a vydávat o 50 procent méně emisí oxidu uhličitého a o 75 procent méně oxidů dusíku než dnešní nejmodernější letadla boeingů řady 737 a airbusů A320. Při současném nastavení a provozu běžných linek by takový ekologický letoun vydával méně než 47 gramů oxidu uhličitého na jednoho pasažéra a kilometr. Přitom, pro srovnání, v současné době produkují takové letouny 97,5 gramů oxidu uhličitého na jednoho pasažéra a kilometr. Například vůz Toyota Prius generuje 104g CO2 na kilometr. Směrnice Evropské unie praví, že horní hranice tohoto limitu je 130g CO2 na kilometr.