Domů     Technika
Jak pracuje hybridní auto
21.stoleti 21.4.2005

Hybridní pohon znamená vždy kombinaci dvou či více různých zdrojů pohybu (např. diesel-elektrické lokomotivy či moped, motor-pedál). V případě hybridního auta jde o kombinaci spalovacího a elektrického motoru.Hybridní pohon znamená vždy kombinaci dvou či více různých zdrojů pohybu (např. diesel-elektrické lokomotivy či moped, motor-pedál). V případě hybridního auta jde o kombinaci spalovacího a elektrického motoru.

Výkon aut je pro běžné potřeby předimenzován, naopak hybridní auta si mohou dovolit motory méně výkonné (s menšími exhalacemi i spotřebou – může klesnout i pod 4 litry na 100 km), kterým elektromotor pomáhá; mají také větší dojezd. Hybridní auta tzv. paralelní konstrukce mohou být poháněna oběma motory zároveň (na převodovku se připojují nezávisle), hybridy tzv. sériové konstrukce používají spalovací motor pouze pro pohon alternátoru, který dobíjí baterie či přímo pohání elektromotor. Zástupcem paralelního typu je na našem trhu první hybrid Toyota Prius, kterou jsme měli možnost vyzkoušet. Byla zkonstruována s důrazem na co nejmenší tvorbu emisí a jen na elektromotor dokáže zrychlit až na 24 km/h, pak teprve přijde ke slovu spalovací motor. 

Více se dozvíte na www.fueleconomy.gov

Související články
Česko se chystá na největší tuzemský festival kosmických aktivit Czech Space Week, kde nemůže chybět jedna velká společnost z malého pošumavského města. V Klatovech totiž společnost ATC Space vyrábí komponenty pro novou evropskou raketu Ariane 6. Vlajková loď Evropské kosmické agentury už 9. července uskutečnila úspěšný první start, málokdo ale ví, že se raketa neobejde […]
Vyvinout silové a sdělovací kabely, které budou použitelné pro rekonstrukci nebo výstavbu nových bloků jaderných elektráren. To je hlavním cílem projektu, na kterém pracují vědci z Centra polymerních systémů (CPS) Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně společně se společností PRAKAB Pražská Kabelovna a Ústavem jaderného výzkumu ŘEŽ.   Nově vyvíjené kabely musí být odolné proti radiaci […]
Čínští vědci vybavili svého robota STAR1 párem tenisek, díky kterým se mu podařilo dosáhnou rychlosti 3,6 m/s, a stát se tak nejrychlejším humanoidním robotem na světě. V závodě v poušti Gobi to nandal i některým svým lidským soupeřům. STAR1 je humanoidní robot vysoký 171 centimetrů a vážící 65 kilogramů, kterého postavila čínská společnost Robot Era. […]
Největší český výrobce letadel, společnost AERO Vodochody AEROSPACE, pojmenovala svůj nejmodernější cvičný letoun L-39 Skyfox. Název odkazuje na dlouholetou tradici úspěšných československých letounů, jako byly L-29 Delfín nebo L-39 Albatros, a zároveň vystihuje jedinečné vlastnosti nového cvičného stroje. Aero letoun L-39 Skyfox produkuje v sériové výrobě a letos navíc slaví 105. výročí od založení. Za tu […]
Značka Kia vyvinula jako první na světě automobilové příslušenství vyrobené za použití plastů vytěžených organizací The Ocean Cleanup z Velké tichomořské odpadkové skvrny (GPGP). poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility. Jedním z nejdůležitějších výstupů dosavadní spolupráce je rohož do zavazadelníku z plastů vytěžených z oceánu, kterou Kia v limitované edici uvede ve zcela novém modelu Kia EV3. Exkluzivní […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz