V4 neboli Visegrádská čtyřka, aliance Česka, Slovenska, Polska a Maďarska, vznikla už před několika dekádami za účelem spolupráce mezi těmito zeměmi, a to v různých oblastech. Třeba i v oblasti vinařství.
Momentálně je v běhu projekt s poměrně dlouhým a komplikovaným názvem From Grapes to Stories: Storytelling at the Heart of Sustainable Wines in the Visegrad Region. Jeho smyslem je pomoci vinařům v procesu přibližování svého produktu potenciálním zákazníkům formou takzvaného storytellingu, tedy de facto vyprávěním o něm.
Peníze na projekt putovaly z Visegrádského fondu a týká se tří států V4 – Česka, Slovenska a Maďarska. Tomu odpovídá i zapojení univerzit z jednotlivých zemí. Konkrétně se jedná o Masarykovu univerzitu, Slovenskou poľnohospodárskou univerzitu v Nitre a Budapest University of Economics and Business.
V případě Masarykovy univerzity hrají svou roli Fakulta sociálních studií i Ekonomicko-správní fakulta, která se stará o vedení a koordinaci.

„Mladší generace již nehledá pouze kvalitní víno, ale především autentický příběh, transparentní původ a důraz na udržitelnost. Proto je dnes pro výrobce vína nezbytné naučit se vyprávět příběhy svých vín způsobem, který osloví novou generaci spotřebitelů,“ vysvětluje odborník Erik Janšto ze slovenské univerzity.
Projekt si klade za cíl komplexně podchytit celou problematiku a ve svém důsledku podpořit vinaře třeba praktickou příručkou, jak při storytellingu postupovat.