V jakých oblastech dosáhla umělá inteligence značného pokroku?
1. Robustnější AI modely a jejich vliv na strukturu zaměstnanosti
Na základě vyjádření vedoucího společnosti Verne Global Tate Cantrella, jímž je Tate Cantrell, se budou modely umělé inteligence a strojového učení i nadále rozšiřovat, budou čerpat z ještě větších datových sad a vytvářet stále přesnější rozhodnutí – na položené otázky by byly poskytnuty lepší odpovědi, mohla by probíhat širší sumarizace textů atd.
Programátor Martin Cígler ze společnosti Solitey uvedl, že bude v následujících měsících docházet k ještě větší automatizaci procesů a posílení lidských schopností spojením s umělou inteligencí. Spojení člověka a AI by dle analytiků z firmy Gartner mohlo reálně zajistit nižší provozní náklady, a to až o 30 %.
Mezi dalšími prognózami, s nimiž přišla jiná vědecká skupina, je, že 85 % podniků zkombinuje lidské odborné znalosti s AI, díky čemuž budou pracovníci během 4 následujících let o 25 % produktivnější a efektivnější.
Do budoucna se počítá s tím, že v oblastech, jako je finančnictví, zdravotnictví, právní služby a vývoj SW, budou lidská pracovní místa nahrazována systémy AI.
2. Kybernetická bezpečnost
Nejenom pozitiva se pojí s umělou inteligencí. S tím, jak roste její popularita, rostou i možnosti kriminality, odborníci se domnívají, že výskyt kybernetických útoků bude stále narůstat. Ba co více, budou mnohem komplexnější, než byly doposud.
AI bude kriminálními živly užívána mimo jiné také k vylepšování a personalizaci útoků na podnikové infrastruktury. Na druhé straně barikády však stojí kybernetická ochrana, do níž mnoho firem neváhá investovat.
Čím dál tím více se objevuje pojem cybersecurity – bezpečnostní pojivo -, která je flexibilní architekturou, jež integruje bezpečnostní služby.
3. Kreativní zapojení AI do nových oborů
Ve výzkumu odborníků společnosti Forrester je předpovězeno, že kreativní systémy AI obdrží v roce 2022 desítky patentů. Nová generace umělé inteligence přichází s neustálým vývojem nových, efektivních a kreativních podnikových aplikací.
Cílem je nejen posílit obchodní kreativitu, ale také zákaznickou zkušenost. Díky umělé inteligenci a jejím nástrojům mohou mít e-shopy, firmy a korporace víceméně samoobslužný přístup ve vztahu k zákazníkům, pracovníkům a dalším osobám.
Krom toho je možné reflektovat také průnik AI do diagnostiky do odvětví, u nichž si to doposud nikdo neuměl představit, a to například do takové psychiatrie, kde je možné pacientovi modelově diagnostikovat schizoidní poruchy na základě vzorku o pouhých 300 slovech.