Řemeslo má zlaté dno a v 21. století se k tomu přidává i e-commerce. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) vůbec poprvé představila a vyhlásila anketu o nejlepší eŽeny v ČR – právě v oblasti e-commerce v drobném podnikání.
Cílem soutěže bylo a je ocenit práci malých podnikatelek a zviditelnit jejich schopnosti, samostatnost a kvalitu služeb. Soutěž je určena pouze ty ženy, které v rámci podnikání provozují vlastní e-shop nebo jej plánují založit a posílají z něj balíky svým zákazníkům.
Záštitu poskytl soutěži interní projekt AMSP ČR „Podnikavá žena“ (www.podnikavazena.cz). „Doputovalo k nám množství inspirativních příběhů žen podnikatelek, kteří se zabývají vlastní produkcí,“ okomentoval první ročník soutěže předseda představenstva AMSP ČR Josef Jaroš.
Často nám píšete, že je dobře, že píšeme o českých úspěších, proto v jednom z následujících čísel časopisu 21. STOLETÍ se podíváme na unikátní technologie a výrobní postupy českých produktů, českých firem a českých živnostníků.
Mezitím gratulujeme třem nejlepším eŽenam roku 2022…
1. místo: Kamila Černá
Kamila Černá se zabývá prodejem parukových výrobků a s podnikáním začala už v roce 1994. Rozhodla se vybudovat síť prodejen, které by nabízely kvalitní paruky i v menších městech, a tím pomohly zvýšit sebevědomí a kvalitu života už tak zkoušených žen (později i mužů).
2. místo: Jana Mráčková
Jana Mráčková působí v oboru online vzdělávání, knih a vydavatelství, papírnictví, druhé místo získala za svůj e-shop www.papirovestesti.cz. Aktuálně také chystá sérií praktických zápisníků pro domácnost i kancelář a zápisník finančně úspěšné ženy pro lepší finanční gramotnost a zručnost.
3. místo: Pavla Šťastná
Třetí místo obsadila Pavla Šťastná s projektem www.krasnamamka.cz. Jako vystudovaná textilačka věděla, že existují nádherné materiály a že se dá výrobek opravdu precizně zpracovat, když se chce.
Jejím hlavním důvodem pro vstup do podnikání ale byla potřeba vnést do módy pro kojící maminky trochu (víc) elegance. V úplných začátcích to byla také její vlastní potřeba mít něco hezkého, v čem by se dalo jednoduše nakojit dcerku.
„Jsem přesvědčena, že bojovat za lokální český výrobek a tím i podporu naší vlastní české ekonomiky je velmi důležité. Je pro mě smysluplné vytvářet prostředí, ve kterém zaměstnáte a zabezpečíte další schopné lidi,“ řekla Pavla Šťastná.
Zajímal by vás článek o pokrokových českých firmách a jejich technologiích? Preferujete české výrobky před čínskými? A víte, co to obnáší, když česká firma šije české oblečení ze špičkové evropské bavlny? Brzy v časopise 21. STOLETÍ.