Domů     Technika
Technologie vzduchového podvozku

komerční sdělení

Tuningové vzduchové podvozky vychází ze sériových vzduchových podvozků, jež původně byly zamýšleny zejména pro luxusní vozidla – stejně jako ony tedy nabízejí značné možnosti regulace komfortu, nastavení výšky a tlumení přímo za jízdy.

Konkrétně tuningový vzduchový podvozek je z technického pohledu podvozek vybavený sportovním tlumičem (častokráte s možností regulace tuhosti) a měchem na stlačený vzduch, který plně nahrazuje pružiny.

Tento měch pak může být osazen přímo na tlumiči, případně může být namontován jakožto náhrada za samostatně stojící pružinu. Nesmí chybět samozřejmě napojení měchu na vzduchový okruh, díky němuž je zaručeno že pomocí vzduchové nádrže a kompresoru je v měchu udržován konstantní tlak.

Ten následně můžete měnit pomocí elektroniky ve voze, a to nezávisle na sobě v jednotlivých větvích vzduchového podvozku. Větve mohou být buď dvě (přední / zadní náprava), nebo čtyři – to umožňuje regulovat každé kolo zvlášť.

Změna výšky podvozku v reálném čase

Díky této technologii vzduchového podvozku tak může docházet ke změně výšky vozidla v reálném čase. Stačí pouze snížit/zvýšit tlak v měchu a výška podvozku na to patřičně zareaguje, a to kdykoliv během jízdy.

Vzduchový podvozek tedy nabízí obrovskou variabilitu možných snížení, avšak v praxi samozřejmě celou škálu nikdo nevyužívá – obvykle si každý řidič najde 2 až 3 módy, v nichž běžně funguje.

Jaký vzduchový podvozek stojí za zakoupení?

Svou pozornost při výběru vzduchového podvozku zaměřte na to, zdali má TÜV certifikaci. Díky ní jsou totiž takovéto podvozky plně legální a pojišťovna v žádné případě nemůže nikdy krátit povinné ručení.

Každá sada s TÜV certifikací je dostatečně kvalitní a stojí za zvážení. Obrovskou výhodou jsou také plug and play sady jež jsou vyráběny a dodávány do posledního šroubku ke snadné a rychlé montáži.

Velmi výhodné je zakoupení vzduchových jejich ovládaní zajištuje mechanické řešení – to je jednoduché, ale zároveň dostatečně kvalitní, aby plnilo svou funkci. V jednoduchosti je prostě krása. Řada výrobců totiž přichází s přetechnizovanými řešeními, která jsou sice líbivá ale děsivě drahá a nepraktická.

Jako příklad může posloužit řešení umožňující ovládat výšku vozidla pomocí mobilního telefonu. Cena takovéhoto řešení se přitom pohybuje v desítkách tisíc. To už si radši pořiďte litá kola, která zvednou vzhled vašeho vozu na nový level.

Související články
Objevy Ostatní Technika 11.11.2024
Martin Ševeček z Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze se svým týmem úspěšně otestoval materiály pokrytí jaderného paliva, které mohou poskytnout provozovatelům ekonomický benefit, a v krajním případě i dodatečný čas pro zvládnutí jaderné havárie. Poslední rok podroboval zkouškám různé varianty palivových proutků na MIT, jedné z nejlepších technických škol na planetě. Výsledky několika běžících […]
Byl prvním sériově vyráběným hybridem, který způsobil revoluci v automobilovém průmyslu. Který z Toyoty udělal lídra v oblasti elektrifikace a vlastně i největší automobilku na světě. Dodnes je to první legenda – Prius. Už více než čtvrt století zanechává Prius automobilový otisk jako první sériově vyráběný elektrifikovaný vůz. Každá další generace přinesla lepší hybridy, lepší […]
NOVINKY Objevy Technika 7.11.2024
Google dosáhl významného pokroku ve vývoji kvantových počítačů. S procesorem Sycamore nyní dokáže překonat nejlepší superpočítače na světě při provádění složitých a specifických výpočtů. Tento procesor s 67 kvantovými bity (qubity) vykazuje novou úroveň výpočetní síly díky pokročilým operacím, které vstupují do tzv. fáze slabého šumu. Je to důležitý milník v oblasti kvantových výpočtů, protože […]
Technika Vesmír 28.10.2024
Česko se chystá na největší tuzemský festival kosmických aktivit Czech Space Week, kde nemůže chybět jedna velká společnost z malého pošumavského města. V Klatovech totiž společnost ATC Space vyrábí komponenty pro novou evropskou raketu Ariane 6. Vlajková loď Evropské kosmické agentury už 9. července uskutečnila úspěšný první start, málokdo ale ví, že se raketa neobejde […]
Technika 23.10.2024
Vyvinout silové a sdělovací kabely, které budou použitelné pro rekonstrukci nebo výstavbu nových bloků jaderných elektráren. To je hlavním cílem projektu, na kterém pracují vědci z Centra polymerních systémů (CPS) Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně společně se společností PRAKAB Pražská Kabelovna a Ústavem jaderného výzkumu ŘEŽ.   Nově vyvíjené kabely musí být odolné proti radiaci […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz