Domů     Technika
Toyota vyrábí v Austrálii zelený vodík
Jan Zelenka 12.4.2021
Toyota has unveiled Victoria’s first commercial-grade hydrogen production, storage and refuelling facility.

Toyota otevřela v australském státě Victoria první komerční podnik na výrobu „zeleného“ vodíku, což znamená, že produkce bude zcela ekologická, bez použití fosilních paliv a emisí CO2. Produkovat bude okolo 80 kg bezemisního vodíku denně s využitím sluneční energie..

Podnik Toyota Hydrogen Centre vznikl v areálu bývalého automobilového závodu Toyoty v Altoně a jeho součástí je i sklad a čerpací stanice.

K produkci bude sloužit elektrolyzér o výkonu 200 kW napájený systémem fotovoltaických článků o výkonu 87 kW podporovaný 100kilowattovou baterií. Systém bude zabezpečen zapojením do elektrické sítě.

Elektrolyzér je zařízení na výrobu vodíku a kyslíku elektrolýzou, tedy štěpením molekuly vody pomocí elektrické energie. Vodík se bude uchovávat ve střednětlakých a vysokotlakých nádržích a bude sloužit k tankování nákladních vozů a vysokozdvižných vozíků pracujících v objektech Toyoty v Altoně.

Čerpací stanice Toyota Hydrogen Centre bude k dispozici rovněž pro osobní vozy, jako je Toyota Mirai.

Toyota Hydrogen Centre je testovací objekt, jenž je součástí většího komplexu, ve kterém se nacházejí také vzdělávací centrum a servis Toyoty Mirai. Na sklonku minulého roku dovezla Toyota do Austrálie 20 testovacích exemplářů Mirai druhé generace.

Toyota chce klimatickou neutralitu do roku 2050

Zahájením prodeje nového vodíkového sedanu Toyota naplňuje svůj závazek docílit do roku 2050 klimatické neutrality, a to ve všech světových působištích automobilky. Tento svůj plán podrobně formulovala v šesti cílech Toyota Environmental Challenge 2050.

Toyota Mirai debutovala v roce 2014, nejprve pouze v Japonsku a o rok později také v USA a vybraných evropských zemích. Jednalo se o středně velký sedan s elektromotorem o výkonu 154 koní. Na přelomu let 2020 a 2021 se na trhu objevila druhá generace vozu zkonstruovaná na platformě GA-L známé z Lexusu LS a LC.

Nový model je větší, luxusnější a prostornější. Přitom má delší dojezd na jedno natankování, jenž podle metodiky WLTP činí až 650 km. Kromě toho se může pochlubit i silnějším motorem o výkonu 182 koní, který pětimetrové auto umí rozjet z nuly na sto za 9 sekund.

Související články
Objevy Ostatní Technika 11.11.2024
Martin Ševeček z Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze se svým týmem úspěšně otestoval materiály pokrytí jaderného paliva, které mohou poskytnout provozovatelům ekonomický benefit, a v krajním případě i dodatečný čas pro zvládnutí jaderné havárie. Poslední rok podroboval zkouškám různé varianty palivových proutků na MIT, jedné z nejlepších technických škol na planetě. Výsledky několika běžících […]
Byl prvním sériově vyráběným hybridem, který způsobil revoluci v automobilovém průmyslu. Který z Toyoty udělal lídra v oblasti elektrifikace a vlastně i největší automobilku na světě. Dodnes je to první legenda – Prius. Už více než čtvrt století zanechává Prius automobilový otisk jako první sériově vyráběný elektrifikovaný vůz. Každá další generace přinesla lepší hybridy, lepší […]
NOVINKY Objevy Technika 7.11.2024
Google dosáhl významného pokroku ve vývoji kvantových počítačů. S procesorem Sycamore nyní dokáže překonat nejlepší superpočítače na světě při provádění složitých a specifických výpočtů. Tento procesor s 67 kvantovými bity (qubity) vykazuje novou úroveň výpočetní síly díky pokročilým operacím, které vstupují do tzv. fáze slabého šumu. Je to důležitý milník v oblasti kvantových výpočtů, protože […]
Technika Vesmír 28.10.2024
Česko se chystá na největší tuzemský festival kosmických aktivit Czech Space Week, kde nemůže chybět jedna velká společnost z malého pošumavského města. V Klatovech totiž společnost ATC Space vyrábí komponenty pro novou evropskou raketu Ariane 6. Vlajková loď Evropské kosmické agentury už 9. července uskutečnila úspěšný první start, málokdo ale ví, že se raketa neobejde […]
Technika 23.10.2024
Vyvinout silové a sdělovací kabely, které budou použitelné pro rekonstrukci nebo výstavbu nových bloků jaderných elektráren. To je hlavním cílem projektu, na kterém pracují vědci z Centra polymerních systémů (CPS) Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně společně se společností PRAKAB Pražská Kabelovna a Ústavem jaderného výzkumu ŘEŽ.   Nově vyvíjené kabely musí být odolné proti radiaci […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz