Recyklace. Trendové slovo současnosti, které se automobilky učí používat. A implementovat. Protože do roku 2060 bude na Zemi žít asi 10 miliard lidí a protože OECD odhaduje, že se zdvojnásobí množství používaných surovin, aby se udrželo tempo růstu, bude nezbytné používání materiálů kompatibilních s cirkulární ekonomikou. Podmínkou bude je opětovně využít a recyklovat jako celá auta.
K ekologické politice se zavázala i značka Peugeot, která chce optimalizovat využívání zdrojů a upřednostňovat je při výrobě. Už teď se používá v průměru 31 % recyklovaných a přírodních materiálů. U vlajkové lodi značky – Peugeotu 508 – se objevuje asi 80 polymerových dílů.
Jde třeba o přírodní konopná vlákna ve vedení zajišťujícím odmrazování čelního skla nebo recyklovaný polypropylen ve spojlerech nebo v prostoru pro ukládání rezervního kola.
Ohromující design 508 SW GT
To povyšuje 508 i 508 SW (kombi) na vyšší úroveň. Ve spojení s verzí GT jde o mimořádné auto, tím spíš s naftovou jednotkou 2,0 l (180 k). Jsou to prověřené motory, spolehlivé a málo žerou. Na kombi určitě.
Nabídku nafty, dvou benzínů už teď doplňuje ještě výkonná plug-in hybridní verze s dojezdem 52 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie jeuložená pod sedadlem ve 2. řadě.
Nová platforma
A k tomu skupina PSA, kam Peugeot patří, oznámila dokončený vývoj nové elektrické platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), která postupně nahradí multi-energy platformy. Počínaje rokem 2023 tak vozy skupiny (Peugeot, Citroën, DS a Opel) budou poskytovat dojezd na elektřinu 400 až 650 km.
Díky eVMP a optimalizované architektuře se bude k uložení baterie využívat celá podlaha, takže celková energie uložená od baterie bude 60 až 100 kWh. Čeká to i budoucí modely 508.