Domů     Technika
Peugeot: Ekologická výzva současnosti
Jan Zelenka 31.7.2020

Recyklace. Trendové slovo současnosti, které se automobilky učí používat. A implementovat. Protože do roku 2060 bude na Zemi žít asi 10 miliard lidí a protože OECD odhaduje, že se zdvojnásobí množství používaných surovin, aby se udrželo tempo růstu, bude nezbytné používání materiálů kompatibilních s cirkulární ekonomikou. Podmínkou bude je opětovně využít a recyklovat jako celá auta.

K ekologické politice se zavázala i značka Peugeot, která chce optimalizovat využívání zdrojů a upřednostňovat je při výrobě. Už teď se používá v průměru 31 % recyklovaných a přírodních materiálů. U vlajkové lodi značky – Peugeotu 508 – se objevuje asi 80 polymerových dílů.

Jde třeba o přírodní konopná vlákna ve vedení zajišťujícím odmrazování čelního skla nebo recyklovaný polypropylen ve spojlerech nebo v prostoru pro ukládání rezervního kola.

Ohromující design 508 SW GT

To povyšuje 508 i 508 SW (kombi) na vyšší úroveň. Ve spojení s verzí GT jde o mimořádné auto, tím spíš s naftovou jednotkou 2,0 l (180 k). Jsou to prověřené motory, spolehlivé a málo žerou. Na kombi určitě.

Nabídku nafty, dvou benzínů už teď doplňuje  ještě výkonná plug-in hybridní verze s dojezdem 52 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie jeuložená pod sedadlem ve 2. řadě.

Nová platforma

A k tomu skupina PSA, kam Peugeot patří, oznámila dokončený vývoj nové elektrické platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), která postupně nahradí multi-energy platformy. Počínaje rokem 2023 tak vozy skupiny (Peugeot, Citroën, DS a Opel) budou poskytovat dojezd na elektřinu 400 až 650 km.

Díky eVMP a optimalizované architektuře se bude k uložení baterie využívat celá podlaha, takže celková energie uložená od baterie bude 60 až 100 kWh. Čeká to i budoucí modely 508.

 

Související články
Objevy Ostatní Technika 11.11.2024
Martin Ševeček z Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze se svým týmem úspěšně otestoval materiály pokrytí jaderného paliva, které mohou poskytnout provozovatelům ekonomický benefit, a v krajním případě i dodatečný čas pro zvládnutí jaderné havárie. Poslední rok podroboval zkouškám různé varianty palivových proutků na MIT, jedné z nejlepších technických škol na planetě. Výsledky několika běžících […]
Byl prvním sériově vyráběným hybridem, který způsobil revoluci v automobilovém průmyslu. Který z Toyoty udělal lídra v oblasti elektrifikace a vlastně i největší automobilku na světě. Dodnes je to první legenda – Prius. Už více než čtvrt století zanechává Prius automobilový otisk jako první sériově vyráběný elektrifikovaný vůz. Každá další generace přinesla lepší hybridy, lepší […]
NOVINKY Objevy Technika 7.11.2024
Google dosáhl významného pokroku ve vývoji kvantových počítačů. S procesorem Sycamore nyní dokáže překonat nejlepší superpočítače na světě při provádění složitých a specifických výpočtů. Tento procesor s 67 kvantovými bity (qubity) vykazuje novou úroveň výpočetní síly díky pokročilým operacím, které vstupují do tzv. fáze slabého šumu. Je to důležitý milník v oblasti kvantových výpočtů, protože […]
Technika Vesmír 28.10.2024
Česko se chystá na největší tuzemský festival kosmických aktivit Czech Space Week, kde nemůže chybět jedna velká společnost z malého pošumavského města. V Klatovech totiž společnost ATC Space vyrábí komponenty pro novou evropskou raketu Ariane 6. Vlajková loď Evropské kosmické agentury už 9. července uskutečnila úspěšný první start, málokdo ale ví, že se raketa neobejde […]
Technika 23.10.2024
Vyvinout silové a sdělovací kabely, které budou použitelné pro rekonstrukci nebo výstavbu nových bloků jaderných elektráren. To je hlavním cílem projektu, na kterém pracují vědci z Centra polymerních systémů (CPS) Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně společně se společností PRAKAB Pražská Kabelovna a Ústavem jaderného výzkumu ŘEŽ.   Nově vyvíjené kabely musí být odolné proti radiaci […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz