Už za dva roky pojedou nová Volva sama díky integrované senzorické jednotce LiDAR zabudované ve střeše.
Švédská automobilka díky partnerství s technologickou společností Luminar, z něhož vzešla percepční technologie LiDAR, uvede svou první technologii plně autonomního řízení určenou pro dálniční provoz, už s příští generací modulární platformy SPA2.
U vozů postavených na architektuře SPA2 budou aktualizace probíhat bezdrátově na dálku, přičemž bude možné na přání zákazníka tato vozidla vybavit systémem Highway Pilot, prostřednictvím něhož bude možné aktivovat plně autonomní řízení pro jízdu na dálnici.
Samozřejmě je předtím nutné ověřit, že je tento systém pro různé geografické regiony i podmínky naprosto bezpečný.
„Pokud bude autonomní řízení zavedeno zodpovědně a bezpečně, má potenciál zařadit se mezi technologie, které historicky zachránily nejvíce lidských životů,“ uvedl Henrik Green, technologický ředitel ve společnosti Volvo Cars.
„Na cestě tímto směrem je nesmírně důležité vybavit naše budoucí vozidla technologiemi zajišťujícími perfektní rozhled, který vozu umožní dělat bezpečná rozhodnutí.“.
Kromě využití jednotky LiDAR v rámci systému Highway Pilot zkoumají společnosti Volvo Cars a Luminar možnosti jejího využití i s ohledem na vylepšení budoucích pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS).
Základ technologie Luminar tvoří vysoce výkonné senzory LiDAR, které emitují miliony pulzů laserového záření, jejichž úkolem je přesně určit, kde se ve 3D prostředí nacházejí objekty, a na základě získaných informací vytvářet v reálném čase dočasné mapy, aniž by systém potřeboval připojení k internetu.
Technologie LiDAR představuje klíč k výrobě vozidel schopných v režimu autonomního řízení bezpečné navigace, protože jim poskytne spolehlivý rozhled a umožní jim vnímat okolní prostředí tak zřetelně, jak to samotné kamery a radary nedokážou.
V zájmu zajištění bezpečného fungování systému Highway Pilot bude percepční technologie Luminaru kombinována se softwarem umožňujícím autonomní řízení a s kamerami, radary a záložními systémy podporujícími funkce, jako jsou řízení, brzdění a napájení akumulátoru, které budou součástí budoucích vozů Volvo vybavených systémy pro autonomní řízení.
To vše dohromady zajistí řidičům těchto vozidel, kteří o to budou stát, bezpečný systém plně autonomního řízení pro využití v dálničním prostředí.
„Již brzy bude možné nechat na dálnici řízení zcela na voze, což je podmíněno tím, že vůz vyhodnotí tuto možnost jako bezpečnou,“ uvedl Henrik Green. „V daném okamžiku přebere vaše volvo plnou odpovědnost za řízení, abyste mohli odpočívat, nemuseli sledovat dění na silnici a mohli pustit volant.“.