Domů     Technika
Další krok k autonomnímu řízení. Volvo povede LiDAR
Jan Zelenka 6.5.2020
Luminar roofline LiDAR integration

Už za dva roky pojedou nová Volva sama díky integrované senzorické jednotce LiDAR zabudované ve střeše.

Švédská automobilka díky partnerství s technologickou společností Luminar, z něhož vzešla percepční technologie LiDAR, uvede svou první technologii plně autonomního řízení určenou pro dálniční provoz, už s příští generací modulární platformy SPA2.

U vozů postavených na architektuře SPA2 budou aktualizace probíhat bezdrátově na dálku, přičemž bude možné na přání zákazníka tato vozidla vybavit systémem Highway Pilot, prostřednictvím něhož bude možné aktivovat plně autonomní řízení pro jízdu na dálnici.

Samozřejmě je předtím nutné ověřit, že je tento systém pro různé geografické regiony i podmínky naprosto bezpečný.

„Pokud bude autonomní řízení zavedeno zodpovědně a bezpečně, má potenciál zařadit se mezi technologie, které historicky zachránily nejvíce lidských životů,“ uvedl Henrik Green, technologický ředitel ve společnosti Volvo Cars.

„Na cestě tímto směrem je nesmírně důležité vybavit naše budoucí vozidla technologiemi zajišťujícími perfektní rozhled, který vozu umožní dělat bezpečná rozhodnutí.“.

Kromě využití jednotky LiDAR v rámci systému Highway Pilot zkoumají společnosti Volvo Cars a Luminar možnosti jejího využití i s ohledem na vylepšení budoucích pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS).

Základ technologie Luminar tvoří vysoce výkonné senzory LiDAR, které emitují miliony pulzů laserového záření, jejichž úkolem je přesně určit, kde se ve 3D prostředí nacházejí objekty, a na základě získaných informací vytvářet v reálném čase dočasné mapy, aniž by systém potřeboval připojení k internetu.

Technologie LiDAR představuje klíč k výrobě vozidel schopných v režimu autonomního řízení bezpečné navigace, protože jim poskytne spolehlivý rozhled a umožní jim vnímat okolní prostředí tak zřetelně, jak to samotné kamery a radary nedokážou.

V zájmu zajištění bezpečného fungování systému Highway Pilot bude percepční technologie Luminaru kombinována se softwarem umožňujícím autonomní řízení a s kamerami, radary a záložními systémy podporujícími funkce, jako jsou řízení, brzdění a napájení akumulátoru, které budou součástí budoucích vozů Volvo vybavených systémy pro autonomní řízení.

To vše dohromady zajistí řidičům těchto vozidel, kteří o to budou stát, bezpečný systém plně autonomního řízení pro využití v dálničním prostředí.

„Již brzy bude možné nechat na dálnici řízení zcela na voze, což je podmíněno tím, že vůz vyhodnotí tuto možnost jako bezpečnou,“ uvedl Henrik Green. „V daném okamžiku přebere vaše volvo plnou odpovědnost za řízení, abyste mohli odpočívat, nemuseli sledovat dění na silnici a mohli pustit volant.“.

Související články
Český národní pavilon na světové výstavě EXPO 2025 byl oficiálně otevřen veřejnosti a hned od začátku zaujal nejen svou architekturou, ale i pestrým programem. Významným bodem je účast středoškolského týmu LASAR, který představí inovativní řešení problematiky kosmického odpadu. Pavilon navržený studiem Apropos Architects je architektonickým skvostem, jehož dřevěná a skleněná konstrukce ve tvaru spirály symbolizuje […]
Technika 10.4.2025
V Brně vzniklo České polovodičové centrum, které propojí výzkum s průmyslem a pomůže nastartovat polovodičový ekosystém. Má ambici posílit nejen českou, ale i evropskou technologickou suverenitu. Nově otevřené České polovodičové centrum (Czech Semiconductor Centre – CSC) má za cíl propojit výzkumné instituce, univerzity a technologické firmy. Pomůže především malým podnikům a startupům s vývojem čipů, […]
Technika 10.4.2025
Společnost Toyota Engineering Society začala loni pracovat na sférickém mobilním zařízení, které bude schopné přepravovat lidi v průhledné kulaté kapsli. Po čtyřech měsících vývoje představila funkční prototyp. Připomíná mobilní kapsli, kterou se pohybovali návštěvníci parku dinosaurů ve filmu Jurský svět. Vozidlo funguje na stejném principu jako kolo pro křečky. Na vnitřní straně koule jsou položeny […]
Tým z laboratoře CAPADS na Fakultě jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze provedl průlomové měření v oblasti intenzitní optické interferometrie, která je zásadní pro přesné měření směrů a vzdáleností ve vesmíru. Zlepšení v přesnosti by mohlo dosáhnout až několika řádů a výrazně přispět k hlubšímu pochopení kosmických struktur a jevů. Výzkum týmu se zaměřil na tzv. Hanbury […]
Může technologie zrušit smrt, jak ji známe? Možná ano. Uchování mozku by podle jednoho mladého australského vědce mohlo být možnou cestou k tomu, aby lidstvo překonalo své největší biologicky dané omezení. V roce 1918 bylo Elizabeth Hughes Gossettové jedenáct let. Místo, aby si hrála s jinými dětmi, pomalu umírala. Lékaři jí totiž diagnostikovali diabetes 1. […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz