Domů     Technika
Kia Niro: pokušitel elektrického věku
Jan Zelenka 20.9.2019

Možná (ne)znáte ten pocit, když natankujete plnou nádrž, a dobijete baterky na 100 procent s celkovým dojezdem 780 km, a po ujetí 580 km vám palubní počítač ukazuje dojezd 500 km.

Možná (ne)znáte ten pocit, kdy jezdíte po Praze, pak si uděláte výlet do Liberce, na Ještěd, a spotřeba se „vydrásá“ na 3,2 litry.

Mluvíme o takovém pocitu, kdy jste přispěli životnímu prostředí. O skutečnosti, že když přijedete ke Kauflandu v Modřanech nebo ve Vysočanech, do OC Nisa v Liberci nebo k Burger Kingu, můžete strčit auto do zásuvky, zatímco vybíráte avokádo s kešu oříšky.

Takový pocit svobody dává nový crossover Kia Niro PHEV (Plug-in hybrid) – auto téměř bez limitů.

To nejlepší z obou světů

Zatímco „běžný“ hybrid Niro HEV s benzinovým motorem 1,6 l využívá akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh vlastně jenom ke snížení spotřeby a dodání až 32 kW výkonu elektromotorem při zrychlení nebo rozjezdu, plug-in hybrid PHEV má baterky o poznání vetší s kapacitou 8,9 kWh  (24,7 Ah, 360 V).

Plug-in Hybrid je skvělou volbou, pokud chcete to nejlepší z obou světů, automobil, který v dokonalé harmonii snoubí pozoruhodné výkony s ekologií. Nejenže zanechá skvělý dojem svým nepřehlédnutelným exteriérem, ale také Vám umožní ujet až reálných 58 km čistě na elektřinu bez nabíjení.

KIA zapracovala na technice, je stejná jako u vlajkové lodi Optima. Vedle páky voliče převodovky můžete přepínat mezi režimem elektrického nebo hybridního pohonu. A je to návyková záležitost. V režimu EV, který je ideální volbou pro cestování po městě, používá systém pohonu výhradně elektrickou energii z LiPol (Lithium polymerového) akumulátoru.

Při nedostatečném nabití akumulátorů systém automaticky přejde do hybridního režimu. Tento režim používá oba zdroje hnací síly. Vůz je tak poháněn zážehovým motorem i elektromotorem s celkovým výkonem 104 kW.

Moderní interiér

Jízda v Niru nás příjemně překvapila. Ale ještě víc interiér kabiny. Po zkušenostech se starým infotainmentem u značek KIA a Hyundai působí displej navigačního systému a multimediální systém jako nebeská mana.

Posouvá individualizaci na novou úroveň. Díky vyspělé funkci děleného zobrazování můžete na jeho displeji sledovat až 3 různé aplikace. Například navigaci, informace o přehrávané hudbě a stav baterií – a to vše v nádherném 10,25“ designu bez rámečku. KIA podporuje přehrávání, aplikaci CarPlay od Applu a spoustu dalšího.

Nabíjení

Na veřejné nabíjecí stanici (240 V, 16 A) se akumulátory nového modelu Kia Niro Plug-in Hybrid nabijí na 100 % za cca 2 hodiny a 15 minut. Doma z konvenční 220V domácí zásuvky to trvá něco kolem 5 hodin, avšak s tím faktem, že noční tarif je za pár haléřů.

Navíc kabel na 220V má integrovaný ukazatel nabíjení, kdy barevný displej na kabelu zobrazuje stav nabití akumulátorů.

A teď malé srovnání:

Niro HEV stojí aktuálně po slevě 684 000 Kč.

Testované Niro PHEV vyjde na 999 980 Kč.

A za čistě elektrické e-Niro zaplatíte od 1 149 980 Kč.

DATABOX

Kia Niro PHEV (Plug-in hybrid)

Cena:                          990 980 Kč

Motor:                                   R4 o objemu 1,6 l + elektromotor

Výkon systému:                     104 kW (77 kW spalovací motor + 44,5 elektromotor)

Kombinovaná spotřeba:        1,3 l /100 km

Dojezd na elektrický pohon (NEDC):  58 km

Max. rychlost:                       172 km/h

Zrychlení 0-100 km/h:           10,8 s

Hmotnost:                 1625 kg

Související články
Technika Vesmír 8.5.2025
Sovětská sonda Kosmos 482, která byla vypuštěna 31. března 1972 v rámci programu Venera s cílem prozkoumat planetu Venuši, se po více než 50 letech na oběžné dráze chystá na nekontrolovaný návrat do zemské atmosféry. Očekává se, že k tomu dojde mezi 9. a 11. květnem 2025. Kosmos 482 nebyla obyčejná sonda. Její sestupový modul […]
Technika 1.5.2025
Renault oživil legendu. Nový model R5 E-Tech Elektrický není jen retro poctou slavnému hatchbacku ze 70. let, ale chytrou odpovědí na současné výzvy městské mobility. S čistě elektrickým pohonem, evropskou výrobou a technologiemi jako z jiné galaxie chce být víc než jen dalším elektromobilem. Chce dobýt města – a možná i srdce nostalgiků. Pop-art na […]
Technika 1.5.2025
Co se vám vybaví, když se řekne slovo darkweb neboli temný web? Už název sám o sobě vyvolává v člověku představu, že se zde bude konat něco nekalého. Někteří už asi slyšeli zvěsti o tom, že se zde prodávají drogy, nelegální pornografie, zbraně či orgány. Co je na tom ale pravdy? Asi vás to překvapí, […]
Potrubní či pneumatická pošta není zdaleka překonanou technologií. V moderní podobě ji využívá i Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem. Transport zásilek mezi jednotlivými odděleními díky ní dosahuje rychlosti pěti metrů za sekundu a nemá efektivnější alternativu. Kapsle s nosností do jednoho kilogramu přepravují například biologický materiál nebo originální zprávy. Po celé nemocnici je rozmístěno 67 stanic, odkud […]
Medicína Technika 21.4.2025
Vědecký tým z Kalifornské univerzity v Berkeley oznámil  objev, který poněkud rozčeřil vody optiky a neurovědy: badatelé údajně identifikovali zcela novou barvu, která se vymyká běžnému lidskému vnímání. Tento nový barevný vjem pojmenovali „olo“ a podle samotných autorů experimentu jej nelze reprodukovat ani zobrazit na žádné běžné obrazovce či tiskovině. Objev je výsledkem experimentu, při […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz