Měl by patřit k tradičnímu manažerskému dress codu asi jako světle modrá košile, kravata a oblek. Peugeot 508 ve verzi fastback to splňuje dokonale. Ale není třeba se bát ani kombíku SW s výrazem šavlozubé šlemy s tretrami….
Češi jsou chalupáři. Jejich chalupářství je pověstné, dědí se z generace na generaci. A aby se na ty svoje chalupy dostali, potřebují auta. K tomu Češi rádi hrají s auty hru zvanou kufrovaná. Kdo má větší kufr, vyhrává.
V případě Peugeotu 508 SW GT je to navíc zaručený recept nato, jak být nejstylovější chalupář roku.
Ohromující design
Nový Peugeot 508 SW převrací principy silně zastoupeného trhu kombi segmentu D. Design SW je díky jeho nízké a dynamické siluetě ohromující. Vůz je vybaven kabinou Peugeot i-Cockpit® nejnovější generace.
Má malý poloměr otáčení, což mu usnadňuje pohyb v jakémkoli prostředí: od hustého městského provozu po dálnice. Koncepce vozu zaměřená na efektivitu, bezpečnost a ten nejlepší komfort je příslibem intenzivních pocitů.
Od fastbacku převzal systém bezrámových dveří a dynamickou siluetu s ohromujícím designem. Úspěšně kombinuje atletickou eleganci s praktičností z hlediska prostornosti, objemu a přístupu do zavazadlového prostoru.
Ohromného prostoru, který nemá většina SUV. Tradice totiž velí, a rozum to zdůvodní, neodklánět se od toho, co funguje. Peugeot vždycky vycházel u vozů kombi z tvarů hatchbacků. A u kombi je prostor vždy až na prvním místě.
Nová 508 SW nabízí 530 litrů (fastback 487 l), po sklopení zadních opěradel se zvětší až na 1780 litrů.
Jaký bude hybrid?
Když jsme řídili 508 SW GT, nadchl nás jízdní projev. Peugeot navíc u verze GT nabízí tři mimořádné motory: dvě benzinové 1,6 (225 koní) a naftovou 2,0 l (180 k). Jsou to prověřené motory, spolehlivé a málo žerou.
Na kombi určitě. Nabídku brzy obohatí ještě výkonná plug-in hybridní verze s dojezdem až 50 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě.
DATABOX
Peugeot 508 SW GT
Cena test. modelu: 1 120 000 Kč
Motor: BlueHDi R4 o objemu 2,0 l
Výkon: 130 kW (180 k)
Nejvyšší rychlost: 231 km/h
Zrychlení: 8,4 s
Rozměry (d/š/v): 4778/1859/1420 mm
Hmotnost: 1615 kg
Peugeot 308 GT
Super-hatchback… Už je to 5 let, co se Peugeot 308 stal králem evropských aut. Vždy to byl bestseller, kterého bylo od uvedení na trh do modernizace v roce 2017 vyrobeno více než 760 000 kusů. Nynější Peugeot 308 tvoří důležitou část nové ságy, jejímž leitmotivem je neutuchající touha dosáhnout dokonalosti.
Aby sláva nepominula, přišli Francouzi s ostřejší verzí GT. Jde o to, že přesně taková auta si dnes trh žádá. Aby mělo malý objem, ale se slušným výkonem, sportovním šasi a nízkou spotřebou. Základním posláním hot-hatche pak je, abyste si namazali na chleba i mnohem větší a silnější auta na první 100 metrech, abyste si užili ostřejší jízdu.
Peugeot 308 GT je raubíř za dobré peníze s fascinujícími křivkami! Má impozantní přední maska s lesklou černou mřížkou, červený lem nárazníku a speciální otvory pro chlazení motoru.
Peugeot 208
Nový Peugeot 208, pro jehož vývoj byl inspirací koncepční vůz Peugeot Fractal, bude uveden na český trh na přelomu října a listopadu a hned od začátku bude v nabídce se třemi druhy motoru: 100% elektrickým, benzínovým a dieselovým.
Nový Peugeot e-208, poskytuje díky 100% elektrickému motoru o výkonu 100 kW (136 k) a točivému momentu 260 Nm (k dispozici od 0 km/hod) hbitost a současně okamžitou reakceschopnost. Ohledně dojezdu se chlubí úctyhodnými 340km na jedno nabití.
Peugeot spustil ofenzívu elektrifikace své modelové řady zatím jen ve Francii a zahájil příjem objednávek elektrických a hybridních vozů.
Peugeot 2008
Na přelomu roku pak bude zahájen prodej nového modelu SUV 2008 určeného všem, kdo jsou připraveni dát řízení nový impuls. Vůz, stejně jako celá značka Peugeot vyznává svobodu a sdílí vizi vzrušující budoucnosti.
Stejně jako model Peugeot 208 bude nový Peugeot 2008 k dispozici se třemi typy motorů: elektrickým, benzínovým a naftovým, přičemž všechny přinášejí mimořádně stimulující pocity za volantem.