Pokud vlastníte auto s naftovým motorem, pak se vás stoprocentně dotkne věčně přemílané téma filtru pevných částic. Každé auto s takovým motorem jej musí mít – a samozřejmě jsou s ním spojeny některé podstatné informace, a právě na ty se společně podíváme.
Co je filtr pevných částic?
Moderní vysoce efektivní filtr pevných částic dokáže pracovat s účinností až 80 procent. Je umístěn ve výfuku, kde je jeho funkcí filtrování pevných částic z výfukových plynů.
Za určitých podmínek však dokáže pracovat až se stoprocentní účinností. Použití této součástky se objevilo již na počátku tohoto tisíciletí, ale plošně se začaly montovat až kolem roku 2006, kdy vešla v platnost nová směrnice Evropské unie upravující množství pevných částic ve výfukových plynech.
Občas je potřeba jej vyčistit
Jelikož se jedná o součástku, která mechanicky zachytává pevné částice, je každému z vás asi jasné, že její kapacita není nekonečná. V případě zanesení filtru musí nastat proces, kterému se lidově říká vypálení filtru.
Nejprve se velmi zvýší teplota výfukových plynů pomocí úprav řídící jednotky motoru a následně se vyžaduje dlouhodobější plynulá jízda ve středních otáčkách.
V této fázi se z výfuku začne linout hustý černý dým, značící, že vypalování filtru je právě v plném proudu. Ovšem při takové činnosti nechce být jistě nikdo viděn.
Jaké je tedy řešení?
Vypalte váš filtr pevných částic v noci. Černý dým nikdo neuvidí v tmavé tmě a vy navíc budete moci strhnout pozornost na jiný prvek vašeho vozu. Jsou jím přepínatelné LED H4 světlomety, které nejen že svítí dále než klasické halogenové žárovky, ale vyzařují také přirozenější světlo.
Tím pádem nebudou vaše oči z nočního řízení tak unavené a prakticky nikdo na vás nepozná, že jste dlouho řídili za nepříznivých světelných podmínek.
Pokud se tedy již rozhodnete vypalovat filtr pevných částic v noci, určitě nezapomeňte zažehnout LED světla, abyste při této činnosti neskončili kdesi v obilném lánu.