Bylo pondělí 11. prosince 1967 a na letišti ve francouzském Toulouse je nějak rušno. Není divu, chystá se totiž představení prvního nadzvukového dopravního letadla Concorde.
Stalo se tak po více než pěti letech vývoje. Ve Francii mohla veřejnost shlédnout první prototyp s registrací F-WTSS. Mezi hosty byli zástupci vlád Francie a Velké Británie. Tyto státy se také na výrobě letounu podílely.
Nadzvukový dopravní letoun posléze provozovaly British Airways a Air France. Ještě předtím 2. března 1969 se uskutečnil vůbec první let stroje, a jak jinak, z letiště v Toulouse. Řada leteckých společností, jako například německá Lufthansa, si mezitím začala tato letadla objednávat.
Kvůli začátku ropné krize v sedmdesátých letech se ale komerční používání nadzvukových letounu ukázalo jako nezajímavé, a tak byly objednávky zrušeny. Concorde si tak převzaly pouze společnosti Air France a British Airways.
Concorde se zapsal také do knihy rekordů. Od 15. do 17. srpna 1995 se mu podařil nejrychlejší let okolo světa a to za 31 hodin, 27 minut a 49 sekund. Měřil se celkový čas, od startu v Paříži, až do opětovného přistání na stejném místě a to včetně všech mezipřistání.
Dalším rekordem je let na trase mezi New Yorkem a Londýnem. V roce 1996 jej Concorde zvládl za 2 hodiny, 52 minut a 59 vteřin.
Poslední let se uskutečnil 26. listopadu 2003 pod vedením šefpiliota Bannistera z londýnského Heathrow do Filtonu v Anglii.