Německý startup Sono Motors intenzivně pracuje na vývoji elektromobilu Sion. Výhodou je, že uživatelé nebudou muset navštěvovat dobíjecí stanice tak často. Zejména v letních obdobích by měl být vůz schopen sám denně ze slunce vyrobit energii potřebnou na ujetí až 30 km.
Pokud k tomu přidáme kolem dalších 250 kilometrů, které zvládne díky baterii, máme tady velmi zajímavý vůz.
Samozřejmě, že třicet kilometrů není žádná závratná vzdálenost. Dobré ale je, že se vývojáři touto problematikou zabývají a kdo ví. Za pár let bude třeba vůz schopný ujet i stovky kilometrů za pomoci využití solárních panelů. Zajímavostí konceptu je také mechanická zahrádka pod palubní deskou.
Sono Motors získala díky crowdfundingové kampani na tento projekt okolo 700 tisíc eur. Díky tomu mohli představit na konci července prototyp solárního auta, které by se mělo začít prodávat od roku 2019. Německá preciznost je patrná na každém místě.
Propracovaný design, nízká hmotnost elektromobilu, exteriér tvořený z odolného polykarbonátu bez rizika koroze, solární panely na střeše, po obou stranách vozu, přední kapotě, ale také v zadní části elektromobilu. To je jen malý výčet prvků nového vozu.
Sion, který je určený pro každodenní používání, bude mít dojezd až 250 kilometrů u baterie s kapacitou 30 kWh nebo dojezd 120 km se slabší baterií (14,4 kWh). Uvnitř vozu najdeme 10palcovou středovou dotykovou obrazovku a bezpečnostní prvky. Volitelně bude k dispozici také možnost instalace tažného zařízení.
Co je ale jednou z největších zajímavostí, to je speciální mech, který je integrovaný do palubní desky. Ten dokáže odfiltrovat až 20 procent jemných prachových částic a má také účinek na regulaci vlhkosti vzduchu v interiéru.
A na kolik takové auto vyjde? Původně se předpokládala cena kolem 350 tisíc korun. Nová cena je ale o vyšší. V přepočtu by měl elektromobil vyjít až na půl milionu korun.