Malý legendární automobil MINI, přezdívaný též knedlík, se letos představil v novém hávu. Od svých starých bratříčků se ale liší nejen výkonem a výbavou, ale i neuvěřitelnou paletou modifikací.
Vůz MINI se definitivně stal záležitostí image majitele. Proto přišly výrobci s neuvěřitelnou variabilitou vozu na přání zákazníků. Jen pro interiér vozu existuje 372 různých kombinací, stejně jako 319 rozličných verzí vnějšku vozu. Znamená to, že teoreticky existuje 1,5 x 1016 různých variant vozu. Je tedy skoro jisté, že na výrobní lince se za sebou během roku nikdy neobjeví dva zcela identické.
Díky výpočetní technice a robotizaci ve výrobě, je možné, aby se každý zákazník stal spolutvůrcem svého originálního vozu. BMW Group k tomuto účelu vyvinula proces zvaný KOVP (Customer Oriented Sales and Production Process), který optimalizuje celý proces výroby vozu od přijetí objednávky až po finální montáž a dodávku zákazníkovi. Nejvýznamnější předností tohoto systému je, že zákazník může změnit barvu vozu, jeho motor i výbavu až do sedmi dnů před zahájením samotné montáže.
První vůz mini spatřil světlo světa v roce 1957, tedy v době, kdy neůnosně stoupala cena ropy a každá úspora byla dobrá. Jeho otcem je turecký konstruktér Alexander Arnold Constantin Issigonis. Největší popularitu vozu má na svědomí komik známý pod jménem Mr. Bean. Díky němu dnes není MINI vnímáno jako vozítko chudých, ale spíše jako drahý, poněkud roztomile působící designérský výstřelek.